Luna decembrie ar putea influenÅ£a mult soarta centrelor comerciale, puÂternic afectate de pandemie, Å£inând cont că este o perioadă în care se cumpără cadouri, care aduce ponÂderi mari în vânzările magaziÂnelor, este de părere Andrei Pogonaru, proÂprieÂtaÂrul Veranda Mall din BucureÅŸti.
„Vom încerca să mutăm startul campaniilor de Crăciun. De luna decembrie depinde foarte mult evoÂluÅ£ia încasărilor. Avantajul nostru este că suntem un mall de proximiÂtate, astfel că oamenii preferă, în această perioadă, să vină într-un centru comercial ca al nostru, de dimensiuni mai mici, să cumpere ce au nevoie, în loc să meargă mai departe, în alte malluri, pentru a se uita prin vitrine, aÅŸa cum ar fi făcut înainte de pandemie“, spune Andrei Pogonaru.
Fiecare modificare legislativă, alături de numărul zilnic de noi îmbolnăviri cu COVID-19, anunţat de autorităţi, se reflectă în traficul înregistrat în Veranda Mall, spune proprietarul.
De la deschiderea mallului, în 2016, ÅŸi până anul acesta, Veranda raÂportase an de an creÅŸteri ale afaÂceÂrilor de cel puÅ£in 15%. Dacă nu ar fi fost pandemia, probabil că 2020 ar fi adus un avans de 20% al cifrei de afaceri, după cum spunea în priÂmăvară Pogonaru.
Anul trecut, cifra de afaceri a mallului Veranda, care înseamnă veniturile din închirierea spaţiilor comerciale, a fost de circa 6 mil. euro.