Proprietăţi

Cel mai mare proiect, Confort City: 1.000 de familii în 1.680 de apartamente la marginea Capitalei. Reportaj în complexul rezidenţial al fraţilor Negoiţă

Cel mai mare proiect, Confort City: 1.000 de familii în 1.680 de apartamente la marginea Capitalei

Autor: Cristi Moga

22.02.2011, 23:55 5875

Celebra "locaţie" invocată în repetate rânduri de cătreconsultanţii imobiliari pare a fi mai puţin importantă în aceastăperioadă decât preţul. Treci de târgul auto din Vitan, de pe malulDâmboviţei, şi mai mergi aproape patru kilometri până ajungi lângăproiectul Confort City, cel mai mare ansamblu rezidenţial construitîn Bucureşti în ultimii ani: şase tronsoane cu 12 blocuri şi 1.680de apartamente, din care zece blocuri au fost finalizate, iarultimele două (280 de apartamente) sunt la stadiul de finisaje,urmând a fi date în folosinţă în vară.

Un indicator mare cu o săgeată înspre dreapta te ghidează dinSplaiul Unirii către un drum de beton prin mijlocul unui câmp caredă senzaţia că este brăzdat recent. Un şir de circa 20 de maşini selungesc pe ambele benzi ale drumului până la intrarea în incintacomplexului, blocată cu o barieră după modelul celor de laaeroport. "Primele două ore sunt gratuite", ţine să precizeze unuldintre paznicii complexului, care ne dă o cartelă de carton pe caresă o folosim la ieşire.

Blocurile sunt crem, au o structură formată din parter, zeceetaje şi mansardă, iar arhitectura exterioară nu pare a fi fost oprioritate pentru dezvoltatori: totul este foarte simplu şi drept.La ieşirea din scările blocurilor sunt grupate patru-cincicontainere de plastic verzi pentru colectarea gunoiului. Debalcoane stau agăţate zeci de aparate de aer condiţionat, deasupracărora pot fi observate antenele operatorilor de televiziunedigitală.

Printre blocuri, deşi temperaturile sunt negative şi vântulsuflă destul de puternic, mai multe mame şi bunici îşi plimbăcopiii sau nepoţii în cărucioare, pe sub balcoane din care maiatârnă afişe care indică faptul că şi unii dintre cumpărători audecis să vândă apartamentele.

La parterul unui bloc o femeie spală geamurile uşii de laintrare. Dincolo de aceasta însă nu sunt afişate tebelele cucosturile întreţinerii.

"Este bine. Întreţinerea e mai mică decât la apartamente cu douăcamere din blocuri vechi. Noi avem trei camere şi luna trecută amavut o întreţinere de două milioane şapte sute (270 de lei -n.red.). Soacra, care stă la două camere în Sălăjan, a avut treimilioane şapte sute (370 de lei). Suntem mutaţi de trei luni şi nuam fost plecaţi decât aşa, câte o zi", spune Dana, 33 de ani, careprofită de timpul liber pentru a-şi plimba copilul, aflată fiind înconcediu de maternitate.

La mijlocul complexului, între cele şase tronsoane, spaţiuldintre blocuri este mai mare. Acolo este amenajat un părculeţ, unloc de joacă în aer liber, iar pe faţada unei clădiri cu aspectadministrativ este prinsă o siglă de culoare roşie cu inscripţiaPSD Ilfov, organizaţie condusă de către omul de afaceri RobertNegoiţă, cel care, alături de fratele său Ionuţ Negoiţă, adezvoltat proiectul Confort City.

Ulterior aveam să aflăm că în acel imobil se află un "centru deîngrijire şi creştere a copiilor", iar locuitorii spun că ar puteafi amenajată în viitor şi o şcoală.

Planul este destul de îndrăzneţ pentru o comunitate care vaajunge la maximum 1.700 de familii în următorii ani, în ciudanumărului destul de ridicat de cărucioare aflate printreblocuri.

"Întreţinerea este rezonabilă. Am avut luna trecută 120 de leiplus gazele, care au venit 350 de lei pentru un apartament cu treicamere. Avem vecini cu care ne înţelegem, este şi supermarketul dela care ne putem alimenta cu produse onorabile - nu am auzit penimeni să se fi îmbolnăvit cumpărând de la supermarket. Curăţenieeste, problema este cu autobuzul 223, care iarna vine fărăîncălzire şi pentru care nu aveam casă de bilete. Am făcut sesizareşi au luat bilete cei de la supermarket şi se vând acolo", spuneMaria, care îşi plimba nepoata printre blocurile din ConfortCity.

La parterul unuia dintre blocuri, cu alb pe fond roşu, esteinscripţionat programul supermarketului, deschis între orele 6.30şi 23.00. Peste drum, la parterul altui bloc, siglele care indicăexistenţa unui coafor au culori mai aprinse. Un bărbat îmbrăcat "lacravată" iese grăbit din scara unui alt bloc pentru a prindemicrobuzul care face legătura între Confort City şi staţia deautobuz de pe splaiul Unirii, pe unde trece singura linie detransport în comun din apropiere.

"Lasă de dorit ITB-ul (RATB-ul - n.red.). Au două maşini jalnicecare circulă, iar când se strică una dintre ele rămâne cealaltăsingură şi circulă rar. Nu au şi o a treia, de rezervă. Pe de altăparte, şi RCS&RDS lasă de dorit deoarece am cerut de mai multezile un decodor pentru HBO şi mă tot amână", spune Viorel, 44 deani, care lucrează mecanic la metrou şi spune că face 40 de minutedin Confort City până la Piaţa Unirii.

Care este însă preţul acestor locuinţe?

Garsonierele cu suprafeţe utile de 35 sau 36 de metri pătraţiutili au un preţ standard de 39.500 de euro plus TVA, în timp cepreţurile standard pentru apartamentele cu două camere pleacă de la45.000 de euro plus TVA, locuinţele având suprafeţe utile mai micide 39 de metri pătraţi. De ce este folosit preţul "standard"?

"Avem spre vânzare apartamente şi la un standard de finisare"semiroşu", respectiv apartamente fără gresie faianţă, parchet,zugrăveală şi obiecte sanitare în baie", spun reprezentanţii devânzări ai proiectului. Pentru cei care optează pentru aceastăvariantă, preţurile sunt cu 5-10% mai mici. În momentul de faţă maisunt disponibile circa 300 de apartamente la care se vor adăuga încurând cele 280 de locuinţe din ultimele două tronsoane, care artrebui să fie gata în vară.

"În primele zece blocuri mai sunt disponibile 20% dinapartamente, iar până în prezent sunt cam 1.000 de familii mutate.Mai sunt apartamente din toate tipurile, dar preponderent cu douăcamere. În ceea ce priveşte întreţinerea totul este individualizatîn funcţie de consum. Există şi o parte fixă, între 45 şi 65 delei, pentru pază, curăţenia spaţiilor comune, lift şi deszăpezireiarna, când este cazul", spune Bogdan Bălaşa, sales manager alproiectului.

Ca în marea majoritate a proiectelor noi, lucrurile nu au fost"aşezate" de la început. Iniţial, locuitorii aveau doar variantamicrobuzului pentru a ajunge în oraş, linia de autobuz fiindintrodusă de circa un an. Primele apartamente au fost date înfolosinţă în 2008.

În prezent, Confort City este cel mai mare proiect de locuinţenou, construit din fonduri private în Bucureşti. Aproximativ la felde mare (circa 1.600 de apartamente) este şi cartierul Brâncuşiconstruit de ANL în Drumul Taberei, în timp ce din fonduri privateprintre cele mai mari proiecte realizate în ultimii ani se mainumără şi Militari Residence, Greenfield Băneasa sau Răsărit deSoare în Titan.

Toate aceste proiecte au fost însă realizate la margineaoraşului, iar infrastructura rutieră poate reprezenta o problemă"sâcâitoare" pentru locatarii din aceste locuinţe. Un detaliu pecare îl observi la plecarea din Confort City este că la ieşirea depe drumul betonat care leagă blocurile de Splaiul Unirii nu poţiface stânga către centrul Bucureştiului din cauza faptului că nueste niciun pod peste Dâmboviţa în dreptul complexului, ci estenevoie să parcurgi în plus circa doi kilometri până la şoseaua decentură şi înapoi pe malul Dâmboviţei pentru a ajunge în dreptulansamblului rezidenţial. Acest detaliu are importanţa lui înfuncţie de priorităţile fiecărui potenţial client.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO