Proprietăţi

Cum se ajunge cel mai uşor din Bucureşti la noul pod Calafat-Vidin şi cum arată drumul până acolo

Cum se ajunge cel mai uşor din Bucureşti la noul pod Calafat-Vidin şi cum arată drumul până acolo

Autor: Andreea Neferu

25 apr 2013 8253

La mai bine de jumătate de secol după ce primul pod peste Dunăre dintre România şi Bulgaria a fost deschis traficului între Giurgiu şi Ruse, un al doilea pod rutier şi feroviar între cele două ţări urmează să fie inaugurat în mai, între Calafat şi Vidin, scrie revista Business Construct.

 
Podul de la Calafat-Vidin, realizat în pateneriat româno-bulgar, a costat în total aproape 300 de milioane de euro. Românii au asigurat o finanţare de circa 72,5 milioane de euro, potrivit datelor transmise de Ministerul Transporturilor, din care 36,6 milioane de euro au fost bani de la guvern, iar restul finanţare ISPA (fonduri de preaderare).
 
De cealaltă parte, bulgarii au asigurat pentru construcţie circa 226 milioane de euro, potrivit site-ului oficial al podului: 61 mil. euro au venit de la guvernul bulgar, restul banilor provenind din fonduri ISPA, de la Banca Europeană de Inves­tiţii, de la Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi de la banca germană KfW.
 
Venind dinspre Bucureşti, cea mai la îndemână rută pentru a ajunge la noul pod este prin Piteşti, Slatina şi Craiova.
 
Dacă până la Craiova drumul este relativ bun, incluzând o porţiune de peste 100 de kilometri de autostradă între Bucureşti şi Piteşti, începând din Craiova situaţia se schimbă radical: DN 56, drumul care face legătura între cele două oraşe doljene şi care ar trebui să fie principala rută de acces către pod, este destul de deteriorat iar, odată cu iarna, noi gropi au apărut în carosabil.
 
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat contracte pentru rea­bilitarea celor 84 de kilometri dintre Cra­iova şi Calafat, însă lucrările vor fi gata abia la finalul acestui an, potrivit presei locale. Totodată, această şosea pe care ar trebui în timp să treacă un număr important de camioane are în prezent o singură bandă pe sens.
 
Nici la capitolul infrastructură feroviară România nu stă mai bine: calea ferată dintre Calafat şi Craiova, aflată într-o stare destul de precară, se va lega la Calafat şi mai departe, către sud, în Bulgaria, de o linie feroviară în totalitate electrificată.
 
Citiţi articolul integral în revista Business Construct sau pe ZF Coporate.