Proprietăţi

Harta cumpărăturilor din Capitală: Unde găseşti cele mai multe magazine la un loc?

Cinci zone concentrează jumătate din suprafaţa comercială a Capitalei: 70 ha pentru cumpărături

Autor: Cristi Moga

04.05.2011, 23:35 2967

Cea mai mare aglomerare comercială a Bucureştiului a devenitîncă din 2008 zona de nord a oraşului, de-a lungul DN1, unde omulde afaceri Gabriel Popoviciu a finalizat în acel an mallul BăneasaShopping City, pe terenul de peste 200 de hectare al Facultăţii deAgronomie.

Mallul este doar piesa principală a unui ansamblu carecuprinde şi galeria comercială Feeria şi un hipermarket Carrefour,singurul magazin de mobilier IKEA de pe piaţa locală, precum şiunităţi Bricostore, Mobexpert şi Metro.

Peste drum se află şi un magazin Selgros Cash & Carry, careduce suprafaţa comercială din zonă la peste 170.000 de metripătraţi.

DN1 este cea mai tranzitată arteră de ieşire din Bucureşti, maicirculată decât autostrada spre Piteşti, iar veniturile medii alelocuitorilor din nordul oraşului sunt cele mai mari din Bucureşti,potrivit informaţiilor existente, elemente ce pot justifica acesteinvestiţii.

Pe de altă parte, cartierul Militari, situat de-a lungulbulevardului Iuliu Maniu aflat în prelungirea autostrăziiBucureşti-Piteşti, a atras de asemenea dezvoltarea a două "hub-uri"co­merciale, unul mai spre centrul oraşului, format din douămalluri (Cotroceni Park şi Plaza România) şi un hipermarket (CoraLujerului), iar unul aflat spre ieşirea pe autostradă, format dintrei parcuri comerciale (Militari Shopping, West Park, CarrefourMilitari).

Fiecare dintre cele două zone co­merciale, formate pe o rază decirca un kilometru, au suprafeţe de circa 145.000 de metri pătraţi,cele mai mari investiţii fiind realizate pe parcursul ultimilorpatru-cinci ani.

Datorită densităţii mari de centre comerciale şi "big-box"-uridin vestul Capitalei, retailerii consideră aproape închisă aceastăzonă pentru noi investiţii.

Nu mult diferită este însă şi situaţia din sudul oraşului, undede asemenea s-au format două poluri comerciale cu suprafeţe decirca 125.000 mp - 130.000 mp fiecare.

Prima dintre ele este constituită din mallul Sun Plaza (Cora,BauMax, Mobexpert, Cinema City), centrul comercial Vitantis(Carrefour, Prak­tiker, Casa Rusu) şi hipermarketul Real Vitan,cele trei proiecte fiind situate la marginile fostului lac deacumulare Văcăreşti.

La fel ca în vestul Capitalei, către periferia sudică a oraşuluiau fost ridicate în ultimii ani numeroase big-box-uri, astfel căs-a format o a doua zonă pentru cumpărături, în perimetruldelimitat de Şoseaua Giurgiului, strada Luică şi BulevardulMetalurgiei.

Aici a fost construit centrul comercial Grand Arena, dar şi treimagazine de bricolaj (Hornbach, OBI şi Dedeman), două unităţi cash& carry Metro şi Selgros, precum şi un hipermarket Real, încondiţiile în care cel mai important chiriaş din Grand Arena esteCarrefour. Alte zone s-au dezvoltat diferit: Colentina-Voluntari,principala ieşire din Bucureşti spre Moldova, este do­minată decomplexul Dragonul Roşu, în timp ce pe bulevardul Pallady, ieşireadin Capitală spre A2 (Bucureşti-Constanţa), au fost deschiseîncepând de anul trecut un hipermarket Real, un magazin Metro Cash& Carry şi o unitate OBI, iar mai recent un magazin de articoleDecathlon.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO