Proprietăţi

Pasajul Basarab, gata în aprilie doar dacă vremea ţine cu constructorii

Pasajul Basarab, gata în aprilie doar dacă vremea ţine cu constructorii

Autor: Andreea Neferu

02.03.2011, 23:58 117

Deschiderea Pasajului Basarab din Bucureşti peste o lună, înaprilie, este condiţionată de vreme, spun constructorii acestuia -italienii de la Astaldi şi spaniolii de la FCC Construccion -, dupăce în urmă cu câteva zile Sorin Oprescu, primarul Capitalei,declara că pasajul va fi deschis circulaţiei în cel mult o lună.Proiectul, care va lega zona de sud-vest a Capitalei de norduloraşului peste Dâmboviţa şi linia de cale ferată, are o importanţăstrategică pentru infrastructura rutieră a oraşului, dar vremearece nu permite în prezent turnarea betoanelor - una dintreultimele etape ale construcţiei. "Se lucrează în continuare, chiardacă nu la betonare, pentru că vremea nu permite, însă se facdiferite montaje sau legături. Activitatea nu s-a oprit, însăinaugurarea pasajului peste o lună este condiţionată de vreme, darşi de rezultatele verificărilor la hobane (cabluri pentru parteasuspendată a pasajului - n.red.) după tensionarea finală, careurmează după betonarea dalei podului hobanat (pod suspendat cuarcuri tip harpă - n.red.)", au declarat pentru ZF reprezentanţiiasocierii Astaldi - FCC Construccion. Andreea Neferu

"Se fac probe şi la iluminatul arhitectural, care într-osăptămână - zece zile va fi gata", au mai spus reprezentanţii celordouă companii.

Singurul element la care se va lucra şi după inaugurareapasajului este linia de tramvai, care nu este încă finalizată pepodul hobanat (în formă de arc), pe o lungime de 360 de metri.Termenul contractual pentru finalizarea liniei de tramvai este lunaiulie a acestui an. De altfel, linia dublă de tramvai este unuldintre elementele de interes ale pasajului, urmând să existe şi ostaţie intermodală pe pod, care va fi legată de Gara de Nordprintr-un trotuar rulant.

"Există deja resursa financiară pentru acest trotuar, care va fiparalel cu peronul 1 al Gării de Nord", au mai spus reprezentanţiiAstaldi - FCC Construccion.

Pasajul avea drept termen iniţial de predare luna februarie2009, însă graficul de execuţie a lucrărilor s-a modificat dincauza întârzierii cu care au fost realizate procedurile deexpropriere a terenurilor necesare construţiei, precum şi din cauzarelocării sau reproiectării reţelelor de utilităţi (apă, gaze,electricitate, canalizare etc.).

Pasajul Basarab va întregi inelul principal de circulaţie alCapitalei, în partea de nord-vest, în condiţiile în care va realizalegătura rutieră, dar şi de tramvai între bulevardul NicolaeTitulescu, Şoseaua Orhideelor, podul Grozăveşti, bulevardul VasileMilea şi, respectiv, şoseaua Grozăveşti.

Pasajul Basarab are o importanţă majoră pentru infrastructuraCapitalei, reprezentând cea mai mare investiţie finalizată înultimii ani, al cărei buget se ridică la 150-160 de milioane deeuro.

Proiectul este construit într-o zonă a Capitalei unde există oconcentrare mare de clădiri rezidenţiale şi comerciale, fiindintens tranzitată de vehicule de toate tipurile. Pe acest pasaj arurma să circule zilnic aproape 100.000 de maşini, respectiv 10% dinparcul auto al Bucureştiului, potrivit estimărilorconstructorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO