Proprietăţi
"România, te iubesc": Autostrada Comarnic - Brasov ar fi costat "doar" 440 milioane de euro... mita
Autor:
Pro TV
09.10.2011, 09:06
3552
Cum va suna o spaga de 40 de milioane de euro? Stati linsititi, nu s-a dat, ci doar s-a cerut, ca sa avem si noi autostrada intre Comarnic si Brasov. Dezvaluirea ii apartine chiar celui care a semnat actele acum un an pentru acest tronson de drum.
Intre Comarnic si Brasov nu exista deocamdata nicio autostrada, ci doar cozi. Pe aici o iei daca vrei sa treci muntii. Ar fi si varianta Valea Oltului, dar la fel de aglomerata. Asadar, nu avem practic nicio solutie civilizata.
Solutia ar fi tronsonul Comarnic - Brasov. Dar si aici deocamdata, doar se viseaza la autostrada.
Acum doi ani s-a semnat un contract cu doua firme pentru a construi acest tronson. Dupa cateva zile, acordul a fost rupt.
Alin Goga, fost director in departamentul juridic din compania de autostrazi, spune insa ca rezilierea s-a facut pentru ca s-a cerut o spaga prea mare. "E vorba de 40 de milioane cash si 400 de milioane in lucrari, pe 30 de ani. Cash, in punga primiti de niste oameni…oriunede vor ei... cum vrei mosule... ori in punga, ori in bancuta...", declara Alin Goga.
Duminica, la "Romania, te iubesc!" aflati mai multe despre acest subiect, dar vedeti si cum au construit altii, in alte tari.
-
Ce se află în spatele testelor PISA: Bucureştiul egalează marile capitale europene, însă mediul rural este la nivel cu Indonezia, Filipine şi Maroc
-
Afaceri de la zero. Guy Mandler şi Ştefan Heghes au pornit cu importul de produse smart, dar un proiect pentru festivalurile Untold şi Neversea le duce businessul la 7 mil. lei în 2019
-
Cine vine marţi, 10 decembrie, la conferinţa ZF/BT Agrobusiness la putere de la Galaţi? Cum poate agricultura să devină principalul contribuitor la PIB-ul României? Este una dintre întrebările la care fermierii sau reprezentanţii lor vor răspunde mâine
-
Antreprenori locali. Dragoş Petrescu, City Grill: Cei mai buni ani pentru businessul meu au fost anii de criză şi cei de după
-
Cine deţine datoria publică a României: Fondurile de pensii au 20,5% din titlurile de stat. Plasamentele străinilor scad la 18,4%.
-
Motorul principal al economiei: România produce maşini şi componente auto de 30 miliarde de euro, adică 14% din PIB
-
Deloitte avertizează: Industria auto are nevoie de investiţii pentru a se adapta la cerinţele impuse de noile tehnologii. Peste tot în lume, guvernele sunt preocupate de acest aspect şi oferă diverse facilităţi, cum ar fi fonduri nerambursabile sau deduceri fiscale
-
Antoaneta Curteanu a primit aprobarea BNR să preia poziţia de vicepreşedinte pe retail al UniCredit Bank România
-
Dacia electrică, la un pas de lansare: Renault vrea să aducă modelul K-ZE din China în Europa
-
Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al revistei Business MAGAZIN: Cum inovează companiile din România