• Leu / EUR4.8026
  • Leu / GBP5.7406
  • Leu / USD4.4462
ZF România 100 de idei

Locuinţele românilor, dintr-o privire: Deşi mai înghesuiţi de la un an la altul, oamenii cumpără tot mai multe case şi apartamente

17.08.2018, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Numărul de locuinţe livrate anual în România se apropie de nivelul din 2008, recordul ultimelor trei decenii, când au fost finalizate 67.300 de unităţi.

Anii 2001-2008 au marcat cea mai lungă perioadă de creştere, care a culminat însă cu prăbuşirea pieţei imobiliare în 2009, după instalarea crizei economice.

Noul Paradis Românesc. Staţiunea din munţi cu plaje artificiale la 900 de metri altitudine care a fost numita „Marea de la Munte”

De Basm. S-a deschis cel mai mare parc de agrement din România. ”Zaga Zaga” Resort, 82 de hectare. Preţul uni bungalow pe malul apei

SECRETUL celei mai luxoase plaje din România!

 Piaţa se află pe un trend crescător din 2014 încoace, spre deosebire de suprafaţa medie construită a locuinţelor finalizate anual, care se află în continuă scădere din 2013 încoace. Reducerea suprafeţelor medii are loc în contextul în care România este lider între ţările în care cei mai mulţi tineri trăiesc în locuinţe supraaglomerate. Rata de supraaglomerare este de 48,4% în România. Mai mult decât atât, în ultimii ani a crescut şi ponderea locuinţelor cu două camere în totalul livrărilor, subliniind astfel impactul scăderii natalităţii şi al amânării vârstei la care familiile aleg să aibă copii.

Anul trecut, o treime din livrări a fost reprezentată de apartamente cu două camere, în timp ce în 2010-2012 aceleaşi procente reveneau celor cu patru camere. În plus, programul Prima casă, introdus în anul 2009 – an critic pentru numărul de livrări -, a schimbat complet reperele pieţei rezidenţiale din România, determinându-i pe cumpărători să-şi reconfigureze criteriile de achiziţie. Astfel, acest program a orientat oamenii către locuinţele cu suprafeţe şi cu număr de camere pe care le pot achiziţiona folosindu-se de finanţare de la bancă. Alina-Elena Vasiliu

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania