Special

Agenţiile de turism: Nu am avut noi de câştigat din finala Europa League, ci agenţiile din Spania care au făcut pachetele

Agenţiile de turism: Nu am avut noi de câştigat din finala Europa League, ci agenţiile din Spania care au făcut pachetele

Agenţiile de turism: Nu am avut noi de câştigat din finala Europa League, ci agenţiile din Spania care au făcut pachetele

Autor: Mirabela Tiron

09.05.2012, 00:04 474

Gheorghe Fodoreanu, proprietarul agenţiei de turism Romania Invitation, una din agenţiile care s-a implicat în aducerea spaniolilor în ţară, spune că în total va aduce 380 de suporteri spanioli în Capitală, din care 250 vin cu avionul.

"Patru, cinci agenţii locale s-au ocupat de oferirea unor servicii precum bilete de avion şi cazare pentru partenerii din Spania. Cel mai mult au de câştigat agenţiile de turism din Spania şi nu cele din România care îşi iau doar un comision pe serviciile oferite. Aşa funcţionează, nu ai cum să mergi în Spania să vinzi pachete, ai nevoie de un partener de acolo, căruia să îi oferi servicii conexe", a declarat Fodoreanu.

Circa 30.000 de suporteri spanioli ai echipelor Atletico Madrid şi Athletic Bilbao sunt aşteptaţi la meciul de azi. Cele mai scumpe pachete vândute, de aproape 1.000 de euro, includ trei nopţi de cazare, o excursie în Sinaia şi Bran, un tur al oraşului Bucureşti şi cazare la hoteluri de patru şi cinci stele.

"Luni au venit cu avionul 20 de spanioli din partea sponsorilor unei echipe. Ei au un program mai special. Vor face un tur în Sinaia-Bran, unde vor mânca la un restaurant vânătoresc. Aceştia stau trei nopţi", spune el.

Ieri erau aşteptate trei autocare cu turişti ce vor sta două nopţi în Bucureşti la hoteluri de patru stele. Aceştia sunt suporterii cu venituri medii, după cum spune Fodoreanu. Au inclus în pachet cazarea şi turul de oraş.

A treia categorie de suporteri este reprezentată de cei care vin doar pentru meci şi care nu vor beneficia de cazare sau de alte servicii. În ziua meciului vor ajunge două avioane charter cu suporteri spanioli, ce vor pleca imediat după meci, spune Fodoreanu.

Aproape 10% din biletele totale sunt date echipelor de fotbal pentru galerii, adică în jur de 11.000 de persoane nu vin prin agenţii de turism. Încă 5.000 de bilete sunt date de UEFA sponsorilor şi presei, iar în jur de 3.000-4.000 de persoane vin prin agenţiile de turism locale. Restul de 10.000 şi-au rezervat singuri biletele de avion şi cazarea, potrivit lui Fodoreanu.

George Nicolescu, proprietarul Olimpic International, spune că nu are nimic de câştigat din această finală, întrucât nu a vândut nimic, agenţiile din Spania fiind cele care au trimis spaniolii în România. Cel mai mult au de câştigat din acest eveniment hotelierii din Capitală. Suporterii spanioli vor umple cele aproape 11.000 de camere ale hotelierilor din Capitală.

45 de curse charter cu spanioli confirmate

Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al aeroportului Henri Coandă (Otopeni) din Capitală, a spus că ieri erau programate să aterizeze nouă avioane cu suporteri spanioli, din care două de tip Boeing 747.

Acest tip de avion este folosit de regulă pe curse trans-oceanice, de lung curier. Boeing 747 este un avion cvadrimotor cunoscut şi sub numele de Jumbo Jet. Nicio companie aeriană nu efectuează curse de linie cu avioane Boeing 747 de pe aeroportul Otopeni.

Valentin Iordache a spus că cele două avioane Boeing 747 aduc 580 de pasageri fiecare. "Am creat fluxuri separate de sosire şi plecare pentru suporterii celor două echipe spanioli, pentru a evita ca aceştia să se întâlnească în aeroport. În zilele în care sunt aşteptaţi suporterii spa­nioli a fost crescută securitatea la frontieră, iar numărul turelor s-a dublat", a spus el. În total sunt confirmate 45 de curse charter ce vor ajunge din Spania, potrivit lui Valentin Ior­dache.

Primii suporteri au venit de luni

Alfonso, un suporter spaniol al echipei de fotbal Atletico Madrid, ajuns luni seară pe aeroportul din Otopeni alături de alţi patru prieteni, spune că abia aşteaptă meciul de mâine şi că imediat după ce a aflat că echipa pe care o susţine s-a calificat în finala Europa League s-a dus la o agenţie de turism locală să îşi cumpere un pachet.

"Am zburat cu un avion Blue Air din Madrid, iar în Bucureşti mă voi caza la un hotel, preţul pe care l-am plătit fiind de 50 de euro pe noapte. Este pentru prima oară când ajung în România, unde voi sta până vineri. Avem şi program de vizitat Bucureştiul după meci. Nu cred că aş fi ajuns în Bucureşti dacă nu era finala Europa League", spune el.

Unde sunt cazaţi jucătorii echipelor spaniole

Jucătorii echipei Athletic Bilbao s-au cazat de luni la hotelul Crowne Plaza, aflat în proprietatea omului de afaceri George Copos. În total, echipa spaniolă a rezervat 60 de camere. "Solicitări speciale au fost la mâncare. În ziua meciului jucătorii Athletic Bilbao vor mânca peşte şi curcan la grătar, orez şi legume crude (roşii, morcovi). Nu au voie să mănânce salate, nici carne de porc sau de vită. De asemenea vor bea sucuri naturale, apă plată", a spus Ana Maria Cioltec, di­rector adjunct marketing la Crowne Plaza.

Echipa de fotbal are un nutriţionist care va colabora cu bucătarul şef. Meniul prevede un anumit număr de calorii, jucătorii au voie să mănânce doar 100 de grame de pâine de persoană. Reprezentanţii echipei Atletico Madrid au ales hotelul Intercontinental.

Ministerul Turismului aşteaptă ca Primăria să promoveze Bucureştiul

Întrebaţi de ZF ce campanie sau acţiuni au fost demarate în vederea convingerii străinilor care vin la meci să revină în România, reprezentanţii Ministerului Turismului şi Dezvoltării au transmis că "în contextul dimensiunii şi importanţei evenimentului au intenţiont să realizeze acţiuni de promovare a României ca destinaţie turistică", însă niciuna nu a fost pusă în practică "Din cauza specificităţilor de organizare şi a regulilor impuse de UEFA (imposibilitatea utilizării spaţiilor oficiale de reclamă), acestea nu pot fi puse în practică. Sperăm că vor exista acţiuni de promovare a Bucureştiului, susţinute de autoritatea publică locală, implicată direct în organizarea evenimentului", au spus ei.

Oficialii ministerului au transmis că au avut loc mai multe întâlniri cu organizatorii finalei de la Bucureşti (ultima a avut loc în data de 3 mai) în vederea realizării unor acţiuni de promovare a brandului turistic naţional, în timpul, precum şi la evenimentele conexe finalei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO