Special

Campionii în business din Muntenia: nouă companii active în IT, comerţ, turism şi extracţie de petrol, declarate campioane în business la Bucureşti

Autor: Alexandra Cepăreanu

22.11.2018, 00:07 2094

Nouă companii româneşti, în mare parte active în domeniul IT, dar şi în domenii precum comerţ de echipamente electro­nice, turism sau servicii anexe extracţiei de petrol, au fost premiate marţi pentru performanţa în afaceri în cadrul proiectului „Campioni în business“, organizat la Bucureşti.

Opt dintre cele nouă companii premiate în cadrul evenimentului „Cam­pioni în business“ au afaceri de peste 457,5 mi. lei şi aproape 730 de angajaţi, potrivit calculelor ZF. Cea de-a noua companie premiată a fost UiPath, care este singurul unicorn românesc, evaluat la 3 mld. dolari. „Cel mai spectaculos este că în urmă cu trei ani eram cinci oameni într-un apar­ta­ment, iar în prezent UiPath are aproape 2.000 de angajaţi în 20 de bi­rouri în toată lumea. Avem 200 de persoane în Tokio, 500 de oameni în SUA. Businessul creşte extraordinar de bi­ne, noi am crescut practic de la o cifră de afaceri de sub 1 mil. dolari în 2015 la 200 mil. dolari cu care încheiem anul în curs. Este una dintre cele mai mari creşteri din istoria unei companii de enterprise software“, a spus Daniel Dines, CEO al UiPath, în cadrul eveni­men­tului „Campioni în business“. El a câştigat titlul de Antreprenorul Anului 2018.

În fiecare an, fondul de investiţii Enterprise Investors, împreună cu Banca Comercială Română, firma de audit şi consultanţă fiscală PwC Ro­mânia şi Asociaţia Triple Helix România pre­miază cele mai di­namice afaceri an­tre­­prenoriale în ca­drul eve­ni­men­tu­lui „Cam­­pioni în busi­ness“ din trei regiuni: Transil­va­nia, Mol­dova şi Muntenia.

În cadrul eveni­men­­telor „Campioni în business“, antreprenorii îşi spun poveştile de business, discută despre probleme cu care se confruntă în afacerile lor şi sunt premiaţi pentru per­for­­manţele înregistrate în anul anterior. De asemenea, premiile „Campioni în business“ sunt acordate în funcţie de dinamica cifrei de afaceri, a profitului şi a numărului de angajaţi, dar şi a altor criterii ce ţin de reputaţia inovaţia şi eficienţa activităţilor compa­niilor în anul precedent.

 
 

Ce a spus Campionul în business al anului 2018

 

Daniel Dines, CEO UiPath: „Într-o lume globală, cu o competiţie acerbă, cel care se dezvoltă cel mai rapid este cel care va câştiga“

♦ Îmi este destul de greu să explic ce facem noi, cred că asta este cea mai mare problemă a industriei noastre, dar, în principiu, noi construim roboţi software care sunt inteligenţi şi sunt capabili să imite oameni din front office, back office, care fac procese de business repetitive. Roboţii noştri folosesc aplicaţii software pentru a face orice poate face un om, atâta timp cât se poate descrie în reguli.

♦ Cred şi sper să fim o inspiraţie pentru România şi pentru noua generaţie de antreprenori. Noi pur şi simplu arătăm că se poate înfiinţa o companie cu talent românesc, care să se dezvolte la nivel global. Noi continuăm expansiunea globală, în principiu în dezvoltarea produsului şi în vânzări.

♦ Interesant ca lecţie de business este că în momentul în care depăşeşti un anumit nivel este extraordinar de simplu să ai acces la resurse. Pentru noi ar fi un lucru destul de simplu să atragem din piaţă 1 miliard de dolari, probabil că o vom face la începutul anului.

♦ Este o mare diferenţă, noi am trăit 10 ani într-un apartament dezvoltând un software, iar acum suntem într-o etapă în care pur şi simplu ai acces nemăsurat la resurse, iar banii sunt cea mai ieftină resursă la care avem noi acces, dar trebuie să ne dezvoltăm extraordinar de repede.

♦ Într-o lume globală, cu o competiţie acerbă, cel care se dezvoltă cel mai rapid este cel care va câştiga. Eu cred că asta este o lecţie importantă pentru oricine, în momentul în care găsiţi o oportunitate de business este esenţial să vă dezvoltaţi cât de repede puteţi.

 

Iulian Stanciu, CEO şi acţionar eMAG: Eu aş paria mai mult pe dezvoltarea economiei digitale

♦ Eu aş paria mult mai mult decât se pariază în prezent pe dezvoltarea economiei digitale. Pare ciudat într-o ţară în care trei sferturi dintre adulţi nu au competeţele de bază în zona digitală, dar mă uit la ce a făcut India. India a dezvoltat practic un nou model de internet. Ei au venit cu o viziune care a spus că India va fi o ţară în care oamenii vor fi bogaţi, iar această bogăţie va veni din datele pe care le deţin şi pe care le vor pune la dispoziţie companiilor.

♦ Acest internet 3.0 pe care India îl construieşte în prezent este cel în care oamenii produc conţinut şi date şi banii se întorc la ei, iar companiile concurează între ele prin algoritmi. Acest internet va veni, Uniunea Europeană deja pune bazele, aduce reglementări, GDPR şi aşa mai departe.

♦ România ar putea să facă paşi mari în această zonă, pentru că să ai o strategie nu înseamnă să listezi toate lucrurile pe care ar trebui să le faci -să avem grijă de cultură, să avem grijă de agricultură, de mediu, înseamnă să alegi dintre ele trei-cinci şi să ai grijă de ele, pentru că ele te vor ajuta să te dezvolţi şi să produci bani ca să le întreţii şi pe celelalte la un nivel bun. Văd economia digitală ca pe un pariu, care este mult mai ieftin de construit, o economie digitală mult mai ieftină decât infrastructura fizică, fiind mai rapidă. Avem competenţe în ţară şi putem realiza lucruri.

 
 

CE AU DECLARAT PARTENERII PROIECTULUI ÎN CADRUL CONFERINŢEI „CAMPIONI ÎN BUSINESS“ DE LA BUCUREŞTI

 

Şerban Roman, vicepreşedinte, Entreprise Investors

♦ Când vorbim cu dumneavoastră şi despre dumneavoastră ne referim la antreprenori, poate unii dintre dumneavoastră nu sunteţi antreprenori, dar noi, ca parteneri ai proiectului, interacţionăm zilnic cu antreprenori care reuşesc să creeze poveşti de succes.

♦ Sunt două caracteristici care apar cu regularitate în profilul unui antreprenor de succes. În primul rând toţi au idei mari, vise măreţe şi în al doilea rând sunt ambiţioşi, poate chiar încăpăţânaţi să realizeze aceste vise. Eu cred că partea de încăpăţânare o avem toţi în ADN, uneori mai mult decât ar trebui, dar măcar aşa jumătate din drum este pavat.

♦ Vă invit să aveţi vise măreţe şi sper să mă întâlnesc cu cât mai mulţi dntre voi pe scenă. 

 

Gabriel Pralea, director regional corporate, BCR

♦ Mare parte dintre provocările pe care mediul de afaceri le-a enunţat sunt foarte de actualitate şi astăzi, fie că discutăm despre predictibilitate fiscală, despre competitivitate sau acces rapid la resurse umane, financiare sau tehnologie. Discutând prin natura businessului cu foarte mulţi antreprenori, pot să spun cu siguranţă că una dintre aceste provocări s-a acutizat în ultimul an.

♦ De circa 3-4 ani, pe buzele multor antreprenori din România accesul la resursă umană era pe ultimele trei locuri în ceea ce priveşte provocările de business. La început însă se punea accentul pe specializarea forţei de muncă, dar acum discutăm despre disponibilitatea forţei de muncă şi cred că nu mă hazardez dacă spun că pe cartea de vizită a antreprenorului român, în anul de graţie 2018, ar trebui să scrie „Cel mai tenace şi creativ manager de resurse umane”.

♦ Este un motiv suficient de puternic pentru ca educaţia să reprezinte atât pentru sectorul public, cât şi pentru cel privat o prioritate de nivel 0 atunci când ne proiectăm un viitor cu prosperitate economică şi cu o calitate a vieţii crescută şi care să inhibe migraţia forţei de muncă.

♦ Pragmatic, cred că este nerealist să ne bazăm doar pe stat în acest demers, aşa cum companiile private, prin proiectele lor locale, nu pot compensa o strategie naţională pe educaţie, care să fie ancorată nu doar în prezent, ci şi în viitor. Însă se pot implica activ chiar şi în acest subiect. Educaţia nu se face doar în şcoli, doar de către profesori. Este responsabilitatea noastră, a tuturor, să ne implicăm atât cu resurse financiare, cât mai ales cu competenţele şi cunoştinţele pe care le avem.

 

Ionuţ Simion, country managing partner, PwC România

♦ Anul acesta este un an important pentru România, 100 de ani de la Marea Unire, 100 de ani în care România a încercat să îşi afirme identitatea socială, politică şi mai ales economică. Această identitate nu ar fi fost posibilă în ultimele trei decenii fără voi, cei care aţi adus plusvaloare şi care aţi creat locuri de muncă.

♦ Poate râdeţi, pentru că adesea ni se spune că suntem pe ultimul loc în diferite domenii, dar asta vine pentru a ne arăta câte mai avem de făcut ca să ajungem acolo unde poate merităm să fim de mult mai mulţi ani.

♦ Un studiu pe care l-am făcut arată că în ultimii 20 de ani PIB per capital s-a dublat, iar exporturile României au crescut de peste şase ori. Nu în ultimul rând, România este printre primele cinci ţări ale Uniunii Europene în ceea ce priveşte creşterea economică. Dacă ne raportăm la nivelul de bunăstare al Germaniei, suntem practic la jumătatea ei. Dar pentru a o prinde din urmă avem nevoie de o creştere medie de 3,7-4%, creştere înregistrată în ulltimii ani de către România, creştere care să ne dea posibilitatea ca în 20 de ani să îi prindem din urmă.

♦ Obiectivul pe care noi l-am înţeles nu este acela de a premia, ci de a forma o comunitate a oamenilor de afaceri români, a antreprenorilor care să se cunoască între ei, să colaboreze între ei şi să facă lucruri de succes împreună.

 
 

Ce au declarat CAMPIONII ÎN BUSINESS din Muntenia în cadrul evenimentului de la Bucureşti

 

Cristian Logofătu, Bittnet Systems

Şi noi am pornit tot cu un vis măreţ, acela de a construi o organizaţie de IT reprezentativă la nivel internaţional. Astfel, am pornit Bittnet în urmă cu 12 ani, alături de Cristi, ca primul centru de training destinat specialiştilor în IT din România. Între timp am ajuns prima companie de IT listată la Bursa de Valori Bucureşti, ce e drept momentan pe piaţa secundară. Am devenit prima organizaţie care reprezintă cu succes lideri ai tehnologiei, aici mă refer la Microsoft, Amazon, şi tot cu acelaşi vis măreţ ne dorim ca şi în anii ce urmează să ducem această poveste mai departe.

 

Daniel Mateescu, acţionar minoritar şi CEO, Digital Keez

Noi suntem o companie de tehnologie înfiinţată anul trecut cu scopul de a oferi servicii online de contabilitate digitală în timp real către antreprenorii mici din România, asta este declaraţia oficială. Neoficial, suntem o companie care optimizează traficul din Bucureşti, pentru că am constatat că între 10 şi 20 ale lunii, 500.000 de antreprenori din România ies pe stradă să ducă facturi la contabil.

 

Călin Lupşan, Intelligence Act

Businessul nostru a plecat în urmă cu şase ani de la o idee foarte simplă, frustrarea pe care am avut-o timp de zece ani, cât am lucrat în domeniul software outsourcing, în care realizam că poate 80% din toată piaţa de IT, ea fiind destul de mare, lucra pentru companii de IT din străinătate care vindeau serviciile mai departe clienţilor sau altor companii din Europa. În urmă cu şase ani am zis că vreau să opresc asta, încerc să vând din România, cu angajaţi români, direct clienţilor din Europa de Vest şi din America.

 

Florian Raicu,  Foraj Sonde

După ce am activat timp de 15 ani în piaţa de capital, am luat decizia de a face pasul spre cealaltă etapă. Dând sfaturi şi văzând cum cresc firmele din jurul meu, am zis că trebuie să fac şi eu acest pas. Am zis că la îndemâna oricui sunt industriile de food şi energie sau IT. Mi-am dat seama că nu mă pricep deloc în aceste domenii şi aşa am ajuns în industria în care activez acum, am ales o industrie de foraj unde sper să facem treabă bună.

 

Dragoş Anastasiu,  CEO, Touring Europabus România

Ceea ce poate câteodată uităm este că deşi noi ca antreprenori ne dezvoltăm şi întreaga economie creşte, nu este suficient. Pentru că dacă ne uităm în jurul nostru, dacă nu suntem ajutaţi de stat ne va fi foarte greu, iar paşii pe care îi facem sunt prea lenţi şi frustrările noastre ca antreprenori sunt din ce în ce mai mari. Eu cred că schimbarea profundă a societăţii româneşti nu poate să vină decât de la antreprenori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO