♦ La final de mai cel târziu se va putea circula pe A0 de la A1 la A2 şi în decembrie 2026 întreaga centură va fi gata ♦ Dintre cele 106 proiecte de infrastructură ale Ministerului Transporturilor în regiunea Bucureşti-Ilfov, cele mai importante vizează A0, drumurile radiale, metroul şi trenul metropolitan ♦ În 2025 vor fi livrate în Bucureşti cel mult 18.000 de noi locuinţe ♦ Preţurile vor creşte cu 10-15% pentru locuinţele noi ♦ Tot mai mulţi dezvoltatori vor să investească şi în şcoli private.
Construcţia şi finalizarea A0, autostrada care înconjoară Capitala, alături de drumurile radiale, metroul către Otopeni şi viitorul tren metropolitan, alături de noi noduri intermodale cu parcări de tip park&ride ar putea ajuta la descongestionarea traficului dinspre Ilfov spre Capitală, a explicat Irinel Scrioşteanu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în cadrul evenimentului ZF Tendinţe în piaţa rezidenţială 2025. Care sunt viitoarele zone de interes?, realizat de ZF alături de Alesonor, Redport Capital, HILS Development, One United Properties, BRD - Societe Generale, Speedwell, Cloud9 Evolution, Bellemonde, Imobiliare.ro, Media City.
„Ministerul Transporturilor are în derulare în prezent 106 proiecte în regiunea Bucureşti-Ilfov, aflate în diferite faze de dezvoltare. Cele mai importante sunt autostrada A0, drumurile radiale, reţeaua de metrou şi reţeaua de tren metropolitan. Drumurile radiale, cel mai avansat este DR1, care face legătura între bulevardul Timişoara, centura actuală şi A0. Anul acesta vom începe licitaţia pentru proiectarea şi execuţia acestui drum radial. Sper să reuşim şi cu DR9 şi DR10, care sunt în faze destul de avansate. DR10 Măgurele, zona sectorul 5 şi DR9 Bulevardul Metalurgiei, Centura, A0. Ambele zone rezidenţiale cu o mare congestie“, a spus Irinel Scrioşteanu.
De partea cealaltă, continuă trendul de creştere a numărului de tranzacţii imobiliare şi în primul trimestru din acest an, evoluţie care a început să se manifeste în ultimul trimestru din 2023, a continuat pe tot parcursul anului 2024 şi continuă şi acum.
„Este, cumva, o manifestare destul de logică dacă ne uităm la gradul de accesibilitate, care este cel mai bun din regiune şi cel mai bun astăzi în România din toate timpurile. În ceea ce priveşte oferta avem, cel puţin în Bucureşti şi Ilfov, o scădere foarte mare pe numărul de unităţi livrate, unităţi noi puse pe piaţă, doar 17.000, iar previziunile pe care le avem sunt că nu vom depăşi 18.000. Mai mult de atât, chiar dacă numărurile autorizaţiilor de construire au scăzut cu 3%, problema este că suprafaţa autorizată a scăzut cu 50% în anul 2025, raportat la anul precum 2021 sau 2022. În ultimii doi ani este pentru prima dată în istorie când oferta din Ilfov a depăşit-o pe cea din Bucureşti“, a spus Gabriel Voicu, vicepreşedinte executiv, SVN România.
Bogdan Bălaşa, General Manager, HILS Development, cel mai mare dezvoltator de rezidenţial din estul Capitalei, care livrează anual peste 1.000 de locuinţe, este de părere că piaţa poate asista la o creştere de 10-15% a preţurilor, pe măsură ce oferta în piaţă se micşorează.
„În 2025 ne vom atinge probabil ţinta noastră de 1.000 de locuinţe finalizate anual, vom finaliza în aproximativ 2 luni prima fază din proiectul de regenerare urbană Hils Republica, unul dintre cele mai mari proiecte din Bucureşti de regenerare urbană şi cu siguranţă cel mai mare din estul Bucureştiului, unde pe o platformă de 18 ha am debutat cu un prim lot care conţine 2 blocuri, 369 de apartamente şi cred că le vom finaliza în 2 luni, mai-iunie e ţinta pt această primă fază a proiectului. Un alt proiect tot în estul Capitalei e zona Theodor Pallady, o primă fază în proeictul Hils Titanium, un proiect dezvoltat în proximitatea staţiei de metrou Nicolae Teclu, vom finaliza în toamna acestui an cel puţin construcţia primei faze, adică aproxiamtiv 500 de apartamente“, a subliniat Bogdan Bălaşa.