Special

Educaţie şi welness. Reguli de bune maniere în business: salută de mai multe ori, nu exagera cu „mulţumesc“, renunţă la telefon în şedinţe şi nu lăsa prea mult bacşiş

Educaţie şi welness. Reguli de bune maniere în...

Autor: Adelina Mihai

06.06.2022, 00:07 2726

Ai grijă să fii politicos chiar şi atunci când eşti nervos într-o şedinţă, evită să te uiţi la ceas într-o întâlnire, zâmbeşte atunci când saluţi pe cineva şi fii atent la vestimentaţia şi la fundalul folosit când eşti într-un call pe Zoom, pentru că rufele lăsate la uscat în spatele tău s-ar putea să lase o impresie mult mai proastă decât crezi. Acestea sunt doar o parte din regulie de bune maniere care se aplică în mediul profesional şi care trebuie respectate şi reamintite după doi ani în care pandemia a redus interacţiunile din business.

„Timpul pe care îl petrecem la job cu colegii, clienţii, partenerii reprezintă cea mai mare parte a fiecărei zile. Modul în care ne comportăm şi îi tratăm pe cei cu care interacţionăm spune foarte multe despre fiecare dintre noi şi în mare măsură, ne defineşte. Câteva dintre cele mai importante maniere de business pe care le consider esenţiale sunt legate de modul în care îi tratăm pe cei din jur. Chiar dacă multe companii au trecut la o cultură şi un stil mai „casual“, manierele de bază nu trebuie să se schimbe. Reputaţia profesională şi credibil­itatea sunt strâns legate de bunele maniere alături de profesio­nalism, performanţă şi etică“, spune Violeta Ciurel, un executiv de top cu peste 25 de ani de experienţă interna­ţională în management în industria asigu­rărilor, care în prezent este profesor la şcoala de afaceri ASEBUSS.

Salută, zâmbeşte şi ai grijă să ai contact vizual cu persoana pe care o saluţi atunci când intri într-o încăpere, chiar dacă ai mai făcut asta o dată; ai grijă să fii punctual, să nu îţi întrerupi interlocutorul, să îţi controlezi gesturile şi postura corpului chiar dacă o prezentare te plictiseşte; renunţă la telefonul mobil în timpul şedinţelor şi evitaţi discuţiile despre viaţa personală, adaugă Violeta Ciurel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO