Special

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Cât generează industria de wellness în România? Aproape 10 miliarde de dolari vin din toate sectoarele de activitate ale acestei pieţe

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Cât generează...

Autor: Georgiana Mihalache

21.11.2022, 17:00 183

România este pe locul 51 în lume după valoarea generată de întreaga industrie de wellness din ţară în anul 2020, potrivit raportului de cercetare realizat de Global Wellness Institute şi citat de Alina Grozescu, fondatoarea şi CEO Wellington Consulting, o antreprenoare cu peste 13 ani de experienţă în industria corporate wellness la nivel naţional şi internaţional.

„Zona de wellbeing este foarte largă, înseamnă produse de îngrijire personală, de hrană sănătoasă, activitate fizică, turism de wellness, mental wellness. Domeniul acesta este într-o continuă dezvoltare la nivel mondia, se găsesc soluţii pe zona de mental health, sunt programe, lucruri care să ajute”, a spus Alina Grozescu pentru ZF.

Raportul Global Wellness Institute a analizat datele statistice din industria de wellness din 150 de ţări la nivel mondial, iar în România această valoare se apropie de 10 miliarde de dolari. În Europa, pe primul loc este Germania, cu o industrie de wellness de aproape 224 de miliarde de dolari. Alte ţări din regiune peste valoarea pieţei locale sunt Cehia, cu 10,8 miliarde de dolari şi Polonia, cu aproape 32 miliarde de dolari. În Europa, sectorul de workplace wellness / corporate wellbeing (programe şi activităţi pe care angajatorii le includ în strategiile lor privind îmbunătăţirea sănătăţii şi stării de bine a angajaţilor) are cea mai mare pondere în totalul industriei de wellness – peste 18%.

Beneficiile la angajare au prins din ce în ce mai mult avânt în ultimii ani, pe fondul unui ritm de viaţă agitat şi al schimbării atitudinii angajaţilor, care sunt mai orientaţi spre menţinerea unei balanţe între muncă şi propria sănătate fizică şi mentală. În plus, mişcările din piaţa muncii şi provocarea din ce în ce mai mare de a găsi oameni calificaţi şi a forma echipe îi determină pe angajatori să devină competitivi inclusiv în pachetele de beneficii pe care le oferă viitorilor angajaţi. Un angajat cu probleme de sănătate, fizice sau emoţionale, înseamnă bani pierduţi pentru companii. De la atenţia pentru sănătatea fizică, accentul se mută în prezent pe partea emoţională.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO