Special

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Lipsa posibilităţii de avansare, pachetul salarial nesatisfăcător şi şefii nepăsători, principalele motive pentru care angajaţii demisionează

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Lipsa...

Autor: Ramona Cornea

05.09.2022, 00:04 242

Principalul motiv pentru care angajaţii renunţă la un loc de muncă este lipsa oportunităţilor de dezvoltare în carieră şi a posibilităţilor de a avansa la locul de muncă, după cum arată rezultatele sondajului global McKinsey 2022 Great Attrition, Great Attraction 2.0. Astfel, circa 41% dintre cei 13.000 de respondenţi au spus că acesta a fost motivul pentru care au plecat de la locul lor de muncă anterior. 

Pe locul al doilea a fost pachetul de venituri complet, care a fost motiv de demisie pentru 36% dintre respondenţii sondajului McKinsey, iar podiumul a fost completat de 34% dintre cei peste 13.000 de respondenţi care au spus că liderii nepăsători şi lipsiţi de inspiraţie au fost în spatele plecării de la locul de muncă anterior.

Astfel, rezultă că oamenii nu mai pot fi plătiţi suficient pentru a rămâne într-un rol fără o cale clară de avansare şi cu manageri toxici. „Angajatorii ar trebui să înţeleagă temele comune care dezvăluie ceea ce oamenii apreciază cel mai mult sau nu le place cel mai mult la un loc de muncă. De exemplu, nu poate fi accentuat suficient de mult faptul că un şef rău îi determină pe oameni să plece. Deşi în trecut un salariu atractiv putea menţine oamenii într-un loc de muncă, în ciuda unui şef rău, acest lucru este mult mai puţin adevărat acum decât era înainte de pandemie. Sondajul nostru arată că liderii nepăsători şi lipsiţi de inspiraţie reprezintă o mare parte a motivului pentru care oamenii şi-au părăsit locul de muncă, împreună cu lipsa dezvoltării carierei. Flexibilitatea, pe de altă parte, este un motiv de motivare de top şi motiv pentru a rămâne în companie“, scriu analiştii de la McKinsey.

Datele arată, de asemenea, că niciun aspect nu îi alungă în mod covârşitor pe angajaţi. Pentru a reţine talentele, organizaţiile trebuie să construiască un loc de muncă potrivit, compensând oamenii în mod echitabil, creând traiectorii de carieră clare şi atractive, promovând oameni care inspiră în poziţii de conducere, promovând munca cu sens, aşteptări durabile de muncă şi multe altele.

Presiunea cu care se confruntă companiile în atragerea şi reţinerea angajaţilor provine în mare parte din schimbarea fundamentală în ceea ce priveşte modul în care oamenii au ajuns să-şi privească locurile de muncă şi angajatorii, schimbare ce a avut loc în ultimii doi ani. Dar este şi rezultatul cerinţelor fără precedent ale unei pieţe a muncii „fierbinţi“, care duce la un număr record de locuri de muncă deschise, mai notează analiştii McKinsey.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO