Special

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Relaţiile bune la locul de muncă, siguranţa psihologică, libertatea de a profita de oportunităţi şi recunoaşterea muncii sunt principalii factori care fac angajaţii fericiţi

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Relaţiile bune...

Autor: Ramona Cornea

03.06.2023, 11:33 822

„Dacă îmbunătăţeşti cultura organizaţiei, îmbunătăţeşti fericirea angajaţilor. Dacă îmbunătăţiţi fericirea, probabil că printre primele valori care se îmbunătăţesc ar fi creativitatea, productivitatea, capacitatea de a vinde şi preţul acţiunilor companiei” ♦ „Oamenii pleacă de la un job pentru că simt că poate că este prea multă muncă sau este prea puţin de muncă şi este şi copleşitor. Al doilea motiv este lipsa oportunităţilor de avansare în carieră“ ♦ „Regula de aur pentru companii este să conştientizeze ceea ce au aflat, ce au învăţat din răspunsurile angajaţilor şi să-şi adapteze continuu reacţiile“ ♦ „A avea o voce, fie că eşti român sau londonez ca mine, este o nevoie umană pe care o avem cu toţii”.

Angajaţii fericiţi sunt mai productivi, muncesc mai bine, vând mai bine, cu alte cuvinte cresc compania. Pentru a avea angajaţi fericiţi, o companie trebuie să le asigure relaţii bune la locul de muncă, siguranţă psihologică, libertatea de a profita de oportunităţi şi să le recunoască munca sunt principalii factori care fac angajaţii fericiţi, spune Matthew Phelan, cofondator şi coCEO al The Happiness Index, o platformă care măsoară fericirea angajaţilor şi care oferă consiliere companiilor pentru a creşte gradul de fericire al angajaţilor lor.

„Pe locul unu în fiecare ţară sunt relaţiile pozitive, un factor despre care cred că este pe aceeaşi poziţie şi în România. Este vorba de oamenii cu care lucrează ei cel mai mult, uneori poate fi şeful, alteori este de relaţia dintre colegii de la acelaşi nivel cu ei, alteori este vorba de echipa lor per ansamblu. În principal este vorba de oamenii cu care petrecem cel mai mult timp. În primii patru factori se află şi siguranţa psihologică, libertatea de a profita de oportunităţi şi sentimentele de recunoaştere. Deci, dacă liderii s-ar concentra doar pe patru factori pentru a aduce fericirea angajaţilor, aceştia ar fi primii patru. Sunt mii de factori, dar aceştia sunt primii patru la nivel global”, a spus Matthew Phelan într-un interviu pentru Ziarul Financiar.

The Happiness Index este o platformă care arată gradul de implicare şi de fericire în rândul angajaţilor. Platforma le permite companiilor să înţeleagă nu numai modul în care gândesc oamenii lor, după cum este modelul tradiţional construit pe bază de psihologie, ci adaugă şi un filtru ce ţine de neuroştiinţă pentru a înţelege modul în care gândesc oamenii, a explicat el.

„Platforma ajută să înţeleagă cum se simt oamenii. Aşadar, le leagă pe cele două – psihologia şi ştiinţele neurologice astfel încât să trecem de la înţelegerea modului în care cineva gândeşte şi simte, adică adaugă o dimensiune suplimentară, una care ajută angajatorii să îmbunătăţească fericirea angajaţilor şi să facă o mulţime de lucruri care duc la rezultate financiare mai bune pentru organizaţie.”

Oamenii furnizează informaţiile în mod anonim, iar apoi platforma permite companiei să analizeze ce funcţionează şi ce nu în mediul lor de lucru. După aceea liderii trebuie să remedieze lucrurile care nu funcţionează şi apoi, în timp, să îmbunătăţească cultura organizaţiei.

„Dacă îmbunătăţeşti cultura organizaţiei, îmbunătăţeşti fericirea angajaţilor. Dacă îmbunătăţiţi fericirea, probabil că printre primele valori care se îmbunătăţesc ar fi creativitatea, productivitatea, capacitatea de a vinde şi preţul acţiunilor companiei. Echipele de vânzări vând mai bine atunci când sunt mai fericite“, afirmă Matthew Phelan.


Platforma The Happiness Index a intrat pe piaţa din România în parteneriat cu furnizorul de beneficii extrasalariale Sodexo. Platforma este concepută astfel încât rezultatele sale să fie analizate de CEO-ul, directorul de resurse umane, directorul financiar al companiei, la fel cum ar face-o cu software-ul lor de contabilitate, după cum spune cofondatorul său.



În ceea ce priveşte motivul pentru care un angajat demisionează de la un loc de muncă ţine de nivelul de dificultate al muncii lor, de lipsa oportunităţilor de avansare în carieră şi de recunoaşterea muncii lor.

„Motivul numărul unu la nivel global este că nivelul de dificultate al muncii lor este fie prea scăzut, fie prea mare. Deci, oamenii pleacă pentru că simt că poate că este prea multă muncă şi simt că este copleşitor sau este prea puţină muncă şi este şi copleşitor. Al doilea motiv este lipsa oportunităţilor de avansare în carieră. Companiile greşesc adesea în ceea ce priveşte progresul în carieră şi cred că este vorba despre titlul postului. Şi salariile sunt un factor, dar progresul în carieră este mai important decât titlul postului pentru că unii oameni au funcţii noi, dar de fapt nu fac o altă meserie. În timp ce unii oameni au aceeaşi funcţie de ani de zile, dar au învăţat şi au făcut multe proiecte diferite. Ei simt că nu sunt recunoscuţi, practic că munca lor nu este recunoscută de companie“, a detaliat Phelan.

 În ceea ce priveşte acţiunile recomandate companiilor după analiză, co-fondatorul The Happiness Index spune că cel mai important este ca organizaţiile să dea o voce angajaţilor lor, să conştientizeze ce transmit ei şi să ia acţiuni în consecinţă.

„Regula de aur pentru companii este să conştientizeze ceea ce au aflat, ce au învăţat din răspunsurile angajaţilor. Aşa că pasul numărul unu este să ne întoarcem la angajaţi şi să le arătăm concluziile la care am ajuns din ceea ce ei au transmis, să le spunem că am auzit ce au spus. A avea o voce, fie că eşti român sau londonez ca mine, este o nevoie umană pe care o avem cu toţii.“

Creşterea gradului de fericire în rândul angajaţilor creşte şi profitul companiilor, iar acest lucru este valabil indiferent de industria în care organizaţia activează.

„Rezultatul financiar, beneficiul angajaţilor fericiţi este acelaşi în fiecare industrie. Dar ceea ce îşi doresc oamenii se schimbă de la persoană la persoană, echipă la echipă, companie la companie, industrie la industrie şi ţară la ţară. Deci adevărul s-a schimbat, dar rezultatul nu“, spune Phelan.

Matthew Phelan, cofondator şi coCEO, The Happiness Index

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO