Special

Gen Z. Comunitatea de 3 milioane de consumatori care este pe radarul oricărui business din România: cum trebuie să se schimbe acum companiile pentru a fi alese de Gen Z?

Gen Z. Comunitatea de 3 milioane de consumatori care este...

Autor: Roxana Petrescu

10.07.2022, 11:44 1916

♦ Opţiunea de consum s-a mutat de la nevoia de a ieşi în evidenţă la alegeri conştiente ♦ Companiile trebuie să vadă ce înseamnă accesibilitatea pentru fiecare categorie de venit ♦ Câştigurile tinerilor sunt sub presiune ♦ Nu mai există strategii one-size-fits-all ♦ Inovaţia, preţul, valorile şi activismul social sunt noile strategii de business.

La nivelul anului trecut, ponderea generaţiei Z în totalul populaţiei din România era de aproape 16%, arată datele furnizate de Euromonitor, ceea ce înseamnă că circa 3 milioane de persoane erau sub pragul de 25 de ani. În următorii 10 ani, această cohortă va deveni principala forţă economică, dar opţiunile ei de achiziţii, investiţii sau legate de întemeierea unei familii diferă mult faţă de cele ale generaţiilor anterioare. Cum se pot pregăti companiile pentru a rămâne relevante în următorul deceniu?

Cu procentul de 16% al Generaţiei Z în totalul populaţiei, România este la acelaşi nivel cu media europeană. Sunt însă economii în care acest segment este mai bine reprezentat. De exemplu, ponderea Gen Z în Cipru este de 20%, iar în Danemarca sau Olanda procentul este de peste 18%.

„Până în 2030, Generaţia Z va ajunge deja la pragul de 20 sau 30 de ani şi mulţi vor începe deja să-şi formeze o familie. Fiind cel mai mare segment de populaţie la nivel global, generaţia Z va modela familia viitorului având un impact imens asupra modului în care se formează gospodăriile şi asupra tendinţelor de consum“, scrie într-o opinie Lan Ha, population senior consultant în cadrul Euromonitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO