Special

Gen Z. Tribe lifestyle. Medeea Piron şi Dan Posea duc povestea cafenelei de specialitate TETO mai departe, într-un spaţiu mai mare, care se deschide pe 1 iunie

Medeea Piron şi Dan Posea au studiat lucruri total diferite de HoReCa, adică istoria şi geografia. Amândoi au avut acasă modele de antreprenori, de afaceri crescute în familie şi şi-au dorit să reuşească pe cont propriu.

Medeea Piron şi Dan Posea au studiat lucruri total diferite de HoReCa, adică istoria şi geografia. Amândoi au avut acasă modele de antreprenori, de afaceri crescute în familie şi şi-au dorit să reuşească pe cont propriu.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

18.05.2023, 17:45 586

„În noua locaţie vom adăuga, pe lângă cafea, şi componenta de cocktails & wine. Cine ştie, poate următorul proiect TETO va însemna mai mult decât aceste trei mari componente“, spun cei doi tineri antreprenori.

Pe Medeea Piron şi Dan Posea îi leagă o veche pasiune pentru cafea, elementul care a fost şi punctul de pornire într-o poveste cu titlul „TETO“, care ajunge acum la un alt mare capitol.

„Suntem Medeea şi Dan, fondatorii TETO, doi tineri care s-au încăpăţânat să nu asculte de nimeni şi la 21, respectiv 23 de ani am început să lucrăm la proiectul nostru. Dorinţa de a fi antreprenori a fost poate mai mare decât noi pentru că, în ciuda tuturor sfaturilor şi a obstacolelor pe care le-am avut de-a lungul anilor, dar mai ales la început, am ştiut clar că TETO trebuie să crească şi că altă soluţie nu este“, povestesc cei doi pasionaţi de cafea.

Amândoi au studiat lucruri total diferite de HoReCa, adică istoria şi geografia. Amândoi au avut acasă modele de antreprenori, de afaceri crescute în familie şi şi-au dorit să reuşească pe cont propriu.

TETO a luat naştere în 2017, când erau încă studenţi şi au vrut să facă o cafenea pentru că au simţit dintotdeauna că menirea lor este să fie înconjuraţi de oameni. Aşa a luat naştere localul situat nu departe de Parcul Tineretului din Bucureşti, într-un spaţiu mic, dar cu un public mare. Pe la 80.000 de euro au pierdut socoteala investiţiilor.

„Am început cu două proiecte StartUp Nation şi apoi din împrumuturi la prieteni şi evenimente pe care le făceam remote, până să deschidem locaţia, am tot adunat capital pe care l-am investit în prima locaţie. Acum, la cea de-a doua locaţie, n-am pus accentul pe materiale care să epateze sau să şocheze, ci pe simplitate şi calitate. Am învăţat că o cafenea care aduce comunitatea în jurul ei nu are nevoie de cifre bombastice în termeni de investiţii ca să se dezvolte şi să fie un brand respectat pe piaţă.“

Data de 1 iunie 2023 va aduce aşadar pe harta cafenelelor de specialitate din Bucureşti un nou spaţiu TETO, mai mare decât cel iniţial.

„Ne mutăm în Cartierul Armenesc, într-o locaţie pe care am visat-o de mult şi care ne obligă să facem upgrade brandului nostru. Suntem la intersecţia dintre Popa Petre şi Strada Spătarului. 27 e numărul nostru norocos. Am deschis prima dată pe 27 noiembrie şi acum ne mutăm la numărul 27 pe str. Popa Petre.“

Încă de la început, ideea din spatele proiectului a fost comunitatea, ceea ce Medeea Piron şi Dan Posea au reuşit să construiască. Astăzi, ei spun că-şi cunosc toţi clienţii şi ştiu ce preferă să comande. Specific pentru TETO este flat white-ul, alături de o vedetă gastronomică, Pastrami Burger, un burger cu pastramă pulled de vită gătită în tihnă. Clienţii de la TETO sunt cei din bula activă a Bucureştiului şi nu numai, pornind de la 25 de ani şi ajungând până la 50-60.

„Am ales numele dintr-o joacă, aproape că nici nu ne mai amintim exact cum. Cert este că nouă ne-au venit mereu ideile peste noapte şi a doua zi le-am implementat fără să stăm prea mult pe gânduri. TETO este un alt acronim de la YOLO, you only live once, ceea ce reflectă întocmai nebunia noastră de a implementa tot ce ne-a trecut prin cap fără să avem sentimentul de frică.“

Când vine vorba de cultura cafelei de specialitate, Medeea şi Dan spun că Bucureştiul este o mândrie pentru Europa, ceea ce îi bucură, dar îi şi responsabilizează. Când au început ei businessul, în anul 2018, piaţa încă era în creştere, însă acum se vede „o oarecare suficienţă“.

„Credem că diferenţa deja nu se mai măsoară doar în calitatea produsului, care, obligatoriu, este foarte ridicată, ci şi în sentimentul de familiaritate pe care o cafenea ţi-l conferă. TETO este un reper în piaţa cafelei din Bucureşti. Are patru ani şi jumătate deja şi asta este o moştenire pe care o ducem mai departe într-un upgrade de spaţiu, meniu şi, mai ales, de vibe. Comunitatea este cartea noastră de vizită şi fundaţia businessului nostru.“

Tocmai de aceea, se gândesc să replice modelul şi în altă parte. Dacă iniţial au plecat de la un coffee shop de specialitate care îşi producea propriile dulciuri de cafea în laborator, în timp au ajuns la conceptul de Brunch & Breakfast, unde cafeaua şi dulciurile homemade se completează cu un meniu sărat potrivit pentru all day breakfast şi brunch.

„În noua locaţie vom adăuga, pe lângă cafea, şi componenta de cocktails & wine. Cine ştie, poate următorul proiect TETO va însemna mai mult decât aceste trei mari componente“, spun cu o umbră de mister cei doi tineri antreprenori.

 

 Ce rol joacă sustenabilitatea în businessul vostru?

„Încercăm să fim sustenabili încă din ziua 1. Toate ambalajele noastre sunt biodegradabile sau compostabile, reciclăm ambalajele şi pungile pe care le folosim în aprovizionare şi nu folosim gaze ruseşti pentru încălzire sau apă caldă, ci electricitate şi pompe de căldură.“

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO