Special

Pagina verde. Daniela Staicu şi Alina Ţiplea au deschis în Bucureşti ALTRNTV Shop, un magazin de haine şi accesorii create de designeri români din materiale sustenabile

În portofoliu se găsesc produse din materiale precum bumbac organic, in, lână, cânepă şi produse care sunt realizate din materii prime reutilizate, cum ar fi lumânările făcute din ulei uzat.

În portofoliu se găsesc produse din materiale precum bumbac organic, in, lână, cânepă şi produse care sunt realizate din materii prime reutilizate, cum ar fi lumânările făcute din ulei uzat.

Autor: Alexandra Matei

21.09.2022, 00:00 585

În câteva luni de funcţionare, încasările au depăşit 30.000 de euro Cele două antreprenoare au strâns în comunitatea ALTRNTV peste 40 de designeri Preţurile produselor listate în magazinul de pe bd. Regina Elisabeta pornesc de la 35 de lei şi ajung până la circa 1.600 de lei.

Daniela Staicu şi Alina Ţiplea, două antreprenoare preocupate de moda sustenabilă şi de produsele prietenoase cu mediul, au deschis anul acesta ALTRNTV Shop, un magazin aflat în centrul Bucureştiului, în spaţiul unde se afla pe vremuri casa de bilete a fostului Cinema Bucureşti, pe bulevardul Regina Elisabeta.

Cele două fondatoare au strâns în comunitatea ALTRNTV peste 40 de designeri care realizează articole vestimentare, încălţăminte, accesorii, cosmetice şi produse home-deco din materiale sustenabile, iar în mai puţin de patru luni de la înfiinţare au ajuns la încasări de peste 30.000 de euro.

„Am început să lucrăm la această idee încă de anul trecut (2021 – n. red.) din martie şi am lansat magazinul în mai 2022. În shop avem produse sustenabile din diverse categorii - vestimentare, home-deco sau beauty“, a spus pentru ZF Daniela Staicu, cofondatoare a ALTRNTV Shop.

„Suntem la Cinema Bucureşti, unde era înainte casa de bilete. Totul a pornit cu o documentare, am văzut că nu exista un astfel de shop în România, apoi am scris o solicitare de finanţare şi ne-am înscris într-un proiect pentru o finanţare nerambursabilă. Am căutat designeri care s-ar potrivi cu profilul nostru şi acum avem peste 40 de designeri cu care colaborăm. Ne interesează procesul lor de producţie, dar şi modul de ambalare a produselor. Practic, suntem distribuitori, dar avem şi un brand propriu, Atelier Merci, cu produse sustenabile vestimentare pentru femei şi copii. Luna iulie a fost cea mai bună lună de până acum. Încasările au depăşit 30.000 de euro până acum. Obiectivul este să le dublăm până la finalul anului.“

În portofoliu se găsesc produse din materiale precum bumbac organic, in, lână, cânepă sau produse care sunt realizate din materii prime reutilizate, cum ar fi lumânările făcute din ulei uzat. Totodată, menţionează antreprenoarea, o parte dintre produsele din shop sunt confecţionate din bucăţi de plăci de skateboard sau tastaturi vechi.

Daniela Staicu spune că ea şi partenera ei în business au început să lucreze la acest proiect într-o perioadă în care preţurile erau diferite de cum sunt acum, motiv pentru care investiţia pentru deschiderea businessului a fost mai mare decât se aşteptau, totalizând în cele din urmă 83.000 de euro, bani veniţi atât dintr-o finanţare nerambursabilă, cât şi din surse proprii.

Spaţiul închiriat pentru desfăşurarea activităţii se întinde pe o suprafaţă totală de 170 mp, dintre care 100 mp sunt alocaţi efectiv magazinului. În spatele acestuia, precizează cofondatoarea ALTRNTV, există şi unitatea de producţie a Atelier Merci, brandul propriu creat de cele două antreprenoare.

Cele mai cerute produse din portofoliul ALTRNTV sunt accesoriile - cerceii şi bijuteriile, mai ales cele făcute din taste reciclate sau din ceramică, dar şi produsele vestimentare.

Preţurile produselor pornesc de la 35 de lei şi ajung până la circa 1.600 de lei.

„Există această percepţie, că produsele sustenabile sunt mai scumpe. Însă, dacă stai să compari un produs sustenabil cu majoritatea produselor de pe piaţă, cred că poţi ajunge la concluzia că unul sustenabil poate fi mai durabil“, a subliniat Daniela Staicu.

Ea mai spune că a observat că foarte mulţi dintre cei care intră în shop ştiu ce înseamnă un produs sustenabil, au mai cumpărat astfel de produse şi înţeleg procesul prin care trec ele. Totodată, o tendinţă pe care a remarcat-o este legată de clienţii străini, care sunt deja familiarizaţi cu astfel de produse, spre deosebire de români, care încă sunt în proces de descoperire şi înţelegere a produselor sustenabile. 

„Majoritatea după-amiezelor din această vară am avut mulţi clienţi străini. În general, sunt 50% clienţi turişti străini şi 50% români, dar valoarea coşului de cumpărături este diferită – românii cheltuie circa 300-400 de lei, pe când un client străin ajunge să cumpere de 1.000-1.400 de lei.“

Cea mai bună zi de până acum din perspectiva vânzărilor a fost, după cum spune cofondatoarea ALTRNTV, ziua de 15 august, când încasările au ajuns la 7.000 de lei.

În prezent, magazinul îşi desfăşoară activitatea doar în format fizic, într-o singură locaţie. Daniela Staicu susţine că lansarea unui website este programată pentru anul următor, iar deschiderea unei noi locaţii rămâne n stadiul de plan, ce s-ar putea materializa peste cel puţin doi ani. ALTRNTV Shop, după cum menţionează cofondatoarea acestuia, are astăzi cinci angajaţi.

„Responsabilitatea noastră este dusă în mai multe direcţii. În primul rând, acţionarul shop-ului nostru este o asociaţie, iar profitul se duce către proiecte umanitare. În al doilea rând, este important să înţelegi cine sunt şi cum fac produsele designerii sau producătorii cu care lucrezi, iar tu, la rândul tău, să impui anumite condiţii, astfel încât produsele respective să aibă un impact bun asupra mediului.“

Ea este de părere că pentru a se produce o schimbare în bine în ceea ce priveşte grija faţă de mediu în România sunt două puncte principale care ar trebui să fie atinse: responsabilitatea fiecăruia acasă şi la locul de muncă şi existenţa unor legi mai clare, care să pedepsească sau să răsplătească activităţile legate de mediul înconjurător.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO