Special

Pagina verde. Marius Brînzea, Reciclad’Or: Companiile care vor putea livra produse şi servicii sustenabile la preţuri accesibile vor fi favorizate

Marius BrÎnzea, director de strategie la Reciclad‘Or: Trebuie să admitem că în continuare articolele de unică folosinţă sunt adesea prea convenabile pentru consumatori pentru a alege alternative circulare.

Marius BrÎnzea, director de strategie la Reciclad‘Or: Trebuie să admitem că în continuare articolele de unică folosinţă sunt adesea prea convenabile pentru consumatori pentru a alege alternative circulare.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

01.02.2023, 19:15 235

În acest moment, consumatorii nu sunt încă dispuşi să plătească suplimentar pentru produse doar pentru că sunt circulare.

Oamenii nu îşi permit, în cele mai multe cazuri, să aloce mai mulţi bani pentru achiziţia unui produs doar pentru că respectă principiile de sustenabilitate, astfel că, în viitor, cei care fabrică şi vând asemenea obiecte trebuie să acorde importanţă şi costurilor pentru ca publicul care le poate cumpăra să se extindă. Este opinia lui Marius Brînzea, director de strategie la RecicladíOr, implicat în Gala Green Report, un proiect care a premiat la începutul acestui an mai multe proiecte sustenabile implementate de companii, ONG-uri şi autorităţi publice.

„Trebuie să admitem că în continuare articolele de unică folosinţă sunt adesea prea convenabile pentru consumatori pentru a alege alternative circulare. Şi acest comportament nu are o legătură directă cu inflaţia“, spune Marius Brînzea. În acest moment, consumatorii nu sunt încă dispuşi să plătească suplimentar pentru produse doar pentru că sunt circulare, crede el, însă, pe lângă cost, la percepţia valorii trebuie luate în considerare şi aspecte legate de calitatea şi estetica produselor suste­nabile (produse reciclate, reutilizate, reparate), dar şi durabilitatea reală şi practică a acestora (nu doar subiectivă).

„Pe termen lung marea provocare a companiilor va fi aceea de a livra o propoziţie de valoare circulară/sustenabilă pentru produsele şi serviciile pe care le comercializează. Doar aşa vor putea influenţa un comportament de consum. Această propoziţie de valoare trebuie să  înglobeze, în mod integral, costul, noutatea, performanţa, personalizarea, eco-design-ul şi valoarea mărcii.“

Brandurile îşi pierd relevanţa în relaţia cu opinia publică generală dacă rămân în urmă cu privire la sustenabilitate şi circularitate, este de părere Marius Brînzea.

„Companiile care vor putea livra produse şi servicii sustenabile, semnificative şi relevante, la preţuri accesibile, vor fi favorizate.“

Din juriul Galei Green Report au făcut parte reprezentanţi din Big4, care au de jurizat în acest an peste 80 proiecte implementate de companii, instituţii publice, autorităţi sau ONG-uri, ţinând cont de indici de performanţă, scalabilitate şi impact generat. În anul 2022 s-a înregistrat o creştere cu 38% a numărului de campanii de mediu înscrise în competiţie faţă de anul anterior, demonstrând astfel preocuparea constantă a companiilor pentru grija faţă de mediu şi comunitate.

RecicladíOr este o organizaţie înfiinţată în anul 2017 de către un grup de companii naţionale şi multinaţionale, importatori şi producători de bunuri ambalate, ca o soluţie pentru îndeplinirea obligaţiilor de reciclare. Astăzi, acest OIREP gestionează un portofoliu de peste 700 de companii cu o reprezentativitate pe fiecare sector industrial, de la industria de ape şi băuturi răcoritoare la bere, industria alimentară, electrice şi electrocasnice, retail, bunuri cosmetice şi farmaceutice.

 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO