♦ Premiile Campioni în Business sunt acordate în funcţie de dinamica cifrei de afaceri, a profitului şi a numărului de angajaţi, dar şi a altor criterii calitative ♦ În prezent comunitatea Campionilor în Business numără 230 de membri.
Campioni în Business, un proiect derulat de Raiffeisen Bank, PwC România şi Sarmis Capital, program dedicat antreprenorilor români vizionari, a premiat cele mai performante companii din regiunea Transilvaniei în cadrul unei gale organizate la Cluj-Napoca.
„Ne uităm pe evoluţia activităţii companiilor din regiunea respectivă, în acest caz la Transilvania. Scanăm toate bilanţurile şi premiem companiile care se remarcă ca urmare a dinamismului în ceea ce priveşte cifra de afaceri, profitul sau numărul de angajaţi, dinamica firmei faţă de anul precedent, nu neparat dimensiunea“, a spus Cristian Sporiş, vicepreşedintele Raiffeissen Bank în cadrul evenimentului de la Cluj-Napoca.
Au fost premiate trei companii din această regiune. Producătorul de băuturi răcoritoare Perla Harghitei SA din Harghita, cu afaceri de 151 milioane de lei, în creştere cu 20% şi profit net de 26,8 milioane de lei, plus 91% este unul dintre cei trei campioni din Transilvania. Compania avea 258 de angajaţi anul trecut.
„Cifrele vor arăta şi mai frumos, avem o echipă managerială bine aleasă şi un board. Eu sunt prezent la şedinţe şi compania vine cu cifrele bune pentru că i-am lăsat pe colegi să îşi facă treabă“, a spus Gyarfas Kurko. Îmbutelierea a început în 1974, iar tatăl lui a condus 30 de ani aceasă companie
O altă companie premiată este Nexttech International din Sălaj, cu activităţi de realizare a softului la comandă, software orientat către client, care a avut o cifră de afaceri de 57,6 mil. lei anul trecut, în creştere cu 29% faţă de anul anterior şi un profit net de 17,4 mil. lei.
„Sunt câteva motive de mândrie pentru activitatea noastră, 95% din venituri le generăm din afara ţării, contribuim la reglarea deficitelor şi ne mândrim cu asta
Chiar dacă industria IT în care activăm nu duce lipsă de provocări, ne propunem în continuare să creştem şi nu fără profit“, a spus Vlad David, asociat al companiei.
În cadrul evenimentului a fost desemnată campion în business şi compania Brandl SRl Ro, parte din Grup International Alexander din Arad, cu afaceri de 240,4 mil. lei şi profit de 81 mil. lei anul trecut.
„Activez de 10 ani în grup şi rezultatul este cel al muncii unei echipe unite de profesionişti. Este rezultatul investiţiilor strategice şi al consecvenţei“, a spus Gabi Sala, CEO Brandl RO Srl.
Premiile Campioni în Business sunt acordate în funcţie de dinamica cifrei de afaceri, a profitului şi a numărului de angajaţi, dar şi a altor criterii ce ţin de reputaţia, implicarea în comunităţile locale, inovaţie şi eficienţa activităţilor companiilor respective.
„Ce facem? Extragem o bază de date de 5.000 de companii antreprenoriale, ne uităm la zona din care provin, împărţim în Moldova, Transilvania şi Ţara Românească. Companiile alese trebuie să aibă cel puţin trei ani de activitate şi 5 mil. euro afaceri“, a spus George Ureche, partener la PwC. Campioni în Business îşi propune să promoveze antreprenorii din spatele celor mai dinamice companii româneşti. Începând cu 2012, proiectului i s-a alăturat PwC România, una dintre cele mai puternice companii de consultanţă în business iar din 2022 s-a alăturat şi Raiffeisen Bank.
Din acest an proiectului i s-a alăturat şi fondul de investiţii private-equity Sarmis Capital.
„Am privilegiul să lucrez cu antreprenori în afaceri diverse, nivelul de talent şi inovaţie este la cote excepţionale, antreprenorii sunt motorul creşterii economice, contribuie la prosperitatea comunităţii locale şi naţionale. Credem în puterea antreprenorilor de-a transforma şi comunităţile locale“, a spus Mădălina Georgescu de la Sarmis Capital.
În prezent comunitatea Campionilor în Business numără 230 de membri.
Ce au spus Campionii în Business din Transilvania
Gyarfas Kurko, proprietarul Perla Harghitei SA din Harghita
♦ Nu mă consider de unul singur un campion, în spate este o echipă întreagă. Am făcut 50 de ani şi brandul a trecut de 50 de ani.
♦ Îmbutelierea a început în 1974 şi cred că toţi suntem campioni. Tatăl meu a condus 30 de ani această companie.
♦ Cifrele vor arăta şi mai frumos, avem o echipă managerială bine aleasă şi un board. Eu sunt prezent la şedinţe şi compania vine cu cifrele bune, i-am lăsat pe colegi să facă treabă şi nu i-am încurcat.
Gabi Sala, CEO, Brandl RO Srl/Grup International Alexander din Arad
♦ Activez de 10 ani în grup şi rezultatul este al muncii unei echipe unite de profesionişti, o muncă continuă şi puternică.
♦ Este rezultatul investiţiilor strategice făcute de familia Apreutse, secretul este consecvenţa în tot ce facem.
♦ Compania a avut afaceri de 240,4 mil. lei şi profit de 81 mil. lei anul trecut.
Vlad David, asociat la Nexttech International din Sălaj (activităţi de realizare a softului la comandă, software orientat către client)
♦ Sunt câteva motive de mândrie pentru activitatea noastră, 95% din venituri le generăm din afara ţării, contribuim la reglarea deficitelor şi ne mândrim cu asta.
♦ Chiar dacă industria IT în care activăm nu duce lipsă de provocări ne propunem în continuare să creştem şi nu fără profit.
♦ Compania a avut o cifră de afaceri de 57,6 mil. lei anul trecut, în creştere cu 29%.
Ce au declarat partenerii proiectului în cadrul galei Campioni în Business Transilvania
Cristian Sporiş, vicepreşedintele Raiffeissen Bank
♦ Ne uităm pe evoluţia activităţii companiilor din regiunea respectivă, în acest caz la Transilvania, scanăm toate bilanţurile şi premiem companiile care se remarcă ca urmare a dinamismului în ceea ce priveşte cifra de afaceri, profitul sau numărul de angajaţi, dinamica firmei faţă de anul precedent, nu neparat dimensiunea.
♦ Ultima dată am fost în 2019 la Cluj, iar acum am reluat campioni în business, premiem campionii din regiunea Transilvania, Banat.
♦ Campioni în business este o comunitate, ne vedem cel puţin o dată pe an. Dorinţa noastră este să împărtăşim unii cu ceilalţi care sunt problemele, soluţiile, oportunităţile.
George Ureche, partener, PwC
♦ Extragem o bază de date de 5.000 de companii antreprenoriale, ne uităm la zona din care provin, împărţim în Moldova, Transilvania şi Ţara Românească. Companiile să aibă mai mult de 5 mil. euro afaceri şi trei ani de activitate minim.
♦ Am observat că jucătorii antreprenoriali sunt din ce în ce mai pregătiţi pentru o tranzacţie. Tot mai multe companii antreprenoriale depind mai puţin de fondator. Mulţi antreprenori angajează o echipă de management, cu atribuţii foarte precise, care au responsabilităţi delegate. Se vede asta la companiile listate şi companiile antreprenoriale medii şi mari.
♦ Atât compania cât şi investitorii care se uită la companie remarcă faptul că au proiecţii financiare realiste.
♦ Ca tranzacţii, energia este cea mai activă cu 36 de tranzacţii în primele 9 luni, apoi producţia industrială, serviciile financiare şi bunurile de larg consum. Investitorii strategici sunt cei mai activi ca volum şi valoare, urmează fondurile de investiţii şi antreprenorii.
♦ În sănătate, sectorul privat este foarte activ, la fel şi în producţie industrială, unde Romcim a cumpărat Tehno World, cu peste 100 mil. euro
♦ În retail a fost o tranzacţie prin care un fond de investiţii cu BERD a achiziţionat La Cocoş.
Ionuţ Dumitru, economist-şef la Raiffeisen Bank
♦ În România avem un „divorţ“ între ceea ce se cere şi ceea ce se produce. Acest consum vibrant nu găseşte contrapartidă pe ofertă internă.
♦ Avem dinamica PIB-ului real, doar 0,9% creştere în T2, în timp ce consumul populaţiei a avut 7,4% creştere iar pe investiţii care fac parte din cererea internă am avut 3,2% în T2 faţă de perioadă similară.
♦ Oferta a crescut cu 0,9% iar cererea cu 5,2%, avem cerere de consum şi investiţii
♦ Dinamica consumului este mai alertă faţă de statele din regiune, iar dinamica investiţiilor este influenţată de investiţiile în infrastructură.
♦ Oferta internă nu ţine pasul cu cererea, deci vedem creştere pe importuri, de 6,9% pe T2, în timp ce exporturile mai mici cu 3,3%.
♦ Avem un stimulent puternic pe cerere dar cu tot acest stimul uriaş oferta nu creşte decât foarte anemic.
♦ Am avut un sector al construcţiilor şi un sector al serviciilor care au crescut.
Mădălina Georgescu, investement manager la Sarmis Capital
♦ Ne mândrim cu faptul că suntem un fond de investiţii private-equity 100% românesc.
♦ Ce ne propunem este să fim mai mult decât nişte parteneri financiari, misiunea noastră este să fim alături de companii, să îi ajutăm în creştere, să contribuim la povestea de creştere cu resursele noastre, cu expertiza din domeniu
♦ Ca nou veniţi în această comunitate ne bucurăm să ne alăturăm PWC şi Raiffeisen în recunoaşterea realizărilor şi succesului antreprenorial românesc.
♦ Îmi place să cred că în ciuda tuturor dificultăţilor antreprenorii au reuşit să prospere şi să seteze noi standarde de succes.
♦ Am privilegiul să lucrez cu antreprenori în afaceri diverse, nivelul de talent şi inovaţie este la cote excepţionale, antreprenorii sunt motorul creşterii economice, contribuie la prosperitatea comunităţii locale şi naţionale.
♦ Credem în puterea antreprenorilor de-a transforma şi comunităţile locale.
Antreprenoriat şi Inovaţie
Radu Ciorba, director general, Electroglobal Cluj
♦ Sunt antreprenor de 30 de ani. Electroglobal este o companie care are două linii de business, respectiv distribuţia de echipamente electrice şi automatizări şi oferirea de servicii tehnice, asamblarea tablourile electrice, proiectare, dezvoltare de soft pentru automatizări industriale, lucrări la cheie, service pentru aplicaţiile pe care le-am pus în funcţiune.
♦ Robotizarea este benefică, dacă ai un business unde poţi să foloseşti roboţi, acesta este idealul manufacturii, poţi calcula uşor return on investment.
♦ Multor companii româneşti care nu au aşa o producţie mare li se pare foarte scumpă partea de-a robotiza, nu e doar costul robotului, este şi integrarea în flux, mentenanţa. Fiecare manager care are o activitate repetabilă se poate gândi serios să introducă automatizarea şi robotizarea
♦ Până la inteligenţa artificială există elemente pe care trebuie să le pregăteşti, trebuie să începi de la bază. Avem legătură cu universităţile, vrem ca ceea ce învaţă studenţii să fie legat de practică.
♦ Secretul este că nu există reţetă de creştere în business. Tot timpul mesteci ingredientele, guşti, te adaptezi, vezi cum iese. Există miturile antreprenorului dar nu funcţionează, sunt parametri pe care îi urmăreşti, te mai încadrezi.
♦ Principala idee care trebuie urmărită într-o firmă după ce s-a stabilizat echipa este să nu ai creştere fără profit, deci nu o creştere cu orice preţ, ci creştere profitabilă.
♦ În piaţă nu eşti singur, pe lângă furnizori, ai clienţii şi concurenţii, iar dacă nu vorbesc aceiaşi limbă este un mediu greu în care te descurci. Degeaba vine un superprofesionist dacă este înconjurat de neprofesionişti.
♦ Am fost acţionar şi în firme care nu au avut succes, dar câteodată nu este suficient un plan bun de afaceri pentru că dacă timingul nu este bun nu poţi să ai succes.
♦ Tehnoglobal se ocupă cu partea de roboţi, construcţii de linii industriale automatizate, cu focus pentru industria automotive
♦ Oamenii au plecat din România jumătate din cauza politicienilor şi jumătate din cauza patronilor. Nu am reuşit să le insuflăm o speranţă că aici au o carieră şi vor avea o viaţă mai bună ca în Vest. Tinerilor nu trebuie să le fie frică să spună „vreau mai mulţi bani“, „vreau să călătoresc mai mult“. 54% dintre angajaţii noştri au mai puţin de 3 ani în firmă.