Danor Ionescu, CEO al Pall-Ex România, spune că, după un vârf al livrărilor în martie influenţat de aprovizionările mari făcute de populaţie după izbucnirea pandemiei de COVID-19, începând cu aprilie a văzut scăderi treptate ale volumelor zilnice în condiţiile în care sunt businessuri care au oprit temporar activitatea. Compania este conectată la producţie şi consum, deci reflectă întocmai barometrul economiei naţionale.
„Transporturile reprezintă un domeniu strategic şi vital pentru orice economie deoarece interconectează industriile cu lanţurile de producţie şi distribuţie. Cu atât mai mult în această perioadă serviciul pe care noi îl oferim, livrare expres în 24 de ore, şi modelul inovativ de business al Pall-Ex şi-au dovedit eficienţa şi utilitatea. Mulţi dintre clienţi au avut nevoie de livrări rapide, de mici dimensiuni (1 – 2 paleţi), iar standardul nostru de livrare la timp (în prezent 99,16%) a confirmat seriozitatea şi rigurozitatea reţelei“, a spus managerul, care adaugă faptul că cei care transportau la nivel de camion întreg au ales în această perioadă serviciile Pall-Ex pentru livrări mai mici expres.
Citeşte suplimentul Logistică & Transporturi în format e-paper
Pall-Ex este un serviciu de curierat de marfă paletizată lansat pe piaţa locală la 1 decembrie 2011, prin intermediul Pall-Ex România, care deţine franciza pe plan local. Compania are 39 de parteneri în toată ţara. Modelul Pall-Ex permite formarea unei reţele de transportatori şi distribuitori locali care oferă un serviciu de livrare în 24 de ore a mărfurilor paletizate pe întreg teritoriul ţării. Practic, transporturile de mărfuri sunt realizate prin intermediul companiilor de transport.
Reţeaua Pall-Ex este formată din cele mai performante companii de transport şi distribuţie, iar în prezent are 39 de parteneri, la nivelul întregii ţări.
„În portofoliu avem în jur de 16.000 de clienţi şi peste 4.000 de clienţi activi lunar ce sunt motivaţi să ne prefere şi datorită indicatorilor de performanţă, ce reflectă calitatea serviciilor Pall-Ex. Avem un procent de livrare la timp ce depăşeşte 99%, iar procentul de daunalitate este extrem de redus raportat la volumele tranzitate, sub 0,16%“, a spus Danor Ionescu, un manager cu o experienţă de peste 20 de ani în sectorul de transport şi logistică. El ocupă funcţia de CEO al Pall-Ex de mai bine de opt ani.
Pall-Ex deţine cea mai întinsă reţea de depozite din România, fiind prezentă în 40 de locaţii din ţară. Compania are trei huburi, la Sibiu, Bucureşti şi Bacău, cu o suprafaţă totală de peste 12.000 mp.
„Am colectat şi livrat zilnic fără opriri sau întârzieri şi acest lucru a fost posibil datorită membrilor reţelei care s-au mobilizat într-un mod impresionant reuşind să continue serviciul fără perturbări, dar folosind toate măsurile de siguranţă şi distanţare, măşti, mănuşi, mape de plastic pentru documente, etc“.
El povesteşte că, încă de la începutul lui martie, compania a implementat operativ la nivel de reţea proceduri stricte de protecţie a clienţilor şi şoferilor, purtarea de echipamente de protecţie, păstrarea distanţelor recomandate dintre persoane (clienţi, şoferi, manipulanţi).
„Şoferii noştri sunt în prima linie şi sunt adevăraţi eroi pentru curajul şi responsabilitatea cu care îşi fac meseria şi menţin economia mergând. Mulţumim tuturor colegilor din Reţeaua Pall-Ex România pentru efortul pe care îl depun zi şi noapte, pentru ca mărfurile să ajungă în continuare la destinaţie, acum când este mai multă nevoie că oricând. Noi livrăm în continuare, în siguranţă şi la timp pentru ca noi toţi să fim în siguranţă şi să câştigăm timp“.
Pentru a facilita plasarea de comenzi precum şi pentru a uşura comunicarea între clienţi şi membrii Pall-Ex, compania a implementat funcţionalităţi noi în platforma ClientĂ, care reprezintă interfaţa dintre clienţi şi sistemele companiei de transport şi cross dock. Astfel clienţii au acces la track and trace online, precum şi la un dashboard în care văd statusul live al fiecărei partide de marfă, istoricul livrărilor, rapoarte pe destinaţii sau pe zile.
În anumite zone este funcţională şi aplicaţia DriverApp, care permite vizualizarea online a locaţiei partidei de marfă. În plus platforma de soft permite printarea documentelor de transport, CMR precum şi descărcarea electronică a dovezii de livrare, adică a CMR semnat şi scanat. Astfel interacţiunea cu documente fizice şi între persoane a fost eliminată.
De asemenea, în această perioadă în care sistemul de sănătate a a avut mai multă nevoie de ajutor ca oricând, Pall-Ex a susţinut asociaţiile umanitare Crucea Roşie şi Magic Camp şi a oferit transport gratuit, când le-a fost solicitat.
Danor Ionescu spune că transportatorii şi companiile de logistică au continuat să funcţioneze pentru a menţine aprovizionarea şi producţia. Însă, el crede că pe termen lung, este nevoie de politici guvernamentale care să dezvolte infrastructură rutieră, dar şi investiţii în sisteme inteligente de management al transporturilor pentru a susţine acest sector.
„Majoritatea companiilor transportă în condiţii de eficienţă redusă cu cantităţi sub cele optime/minime necesare să acopere costul transportului. Măsurile prompte şi concrete de protecţie economică necesare pentru acest sector ar putea fi: re-evaluări/reduceri temporare de taxe şi impozite, reducerea temporară a TVA-ului, stimularea instituţiilor financiare să furnizeze linii de credit adecvate pentru ca transportatorii să-şi poată continuă activitatea“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE