Muler Onofrei, CEO şi cofondator al Element Industrial: Eu cred că noi ca români trebuie să dezvoltăm acele zone care la prima vedere nu par cele mai apetisante. Polonia, Ungaria sunt pieţe străine pe care le putem lua ca exemplu
Element Industrial, dezvoltatorul de spaţii logistice controlat de Muler Onofrei şi Ionuţ Dumitrescu, a continuat achiziţia de noi terenuri pentru viitoare noi depozite logistice, în condiţiile în care şi cererea pentru astfel de spaţii continuă.
Jucătorii locali pot ajuta la dezvoltarea şi deschiderea unor noi pieţe, în condiţiile în care aceştia cunosc mai bine realitatea locală şi pot identifica mai bine zonele cu potenţial.
„Capitalul românesc este puţin mai scump decât cel străin, ceea ce ne pune în situaţia de a inventa soluţii şi pieţe în locuri în care acest tip de return nu poate fi obţinut. Sunt regiuni din România care nu sunt încă dezvoltate din punct de vedere al spaţiilor industriale. Moldova este un exemplu surprinzător pentru că are un potential enorm. Este nevoie ca noi, dezvoltatorii locali care înţelegem foarte bine reţelele, să încercăm să descoperim acest potential şi să-l valorificăm economic şi într-un fel sau altul să copiem modele care au fost aplicate cu succes în alte ţări şi să le adaptăm pe specificul ţării noastre. Sunt locaţii care până acum nu au fost exploatate suficient - Ploieşti, Bacău, Târgovişte“, a declarat Muler Onofrei CEO şi cofondator al Element Industrial.
Compania este unul dintre cei mai tineri jucători pe piaţa spaţiilor logistice. Dezvoltatorul are în lucru o serie de proiecte sub brandul Eli Parks, parcuri logistice cu suprafeţe între 50-60.000 mp, în Bucureşti, Craiova, Bacău, Târgovişte sau Timişoara, precum şi depozite cu suprafeţe mai mici, grupate sub denumirea Eli Xpress.
De partea cealaltă, el explică faptul că unul dintre dezavantajele dezvoltatorilor locali este capitalizarea, în contextul în care astfel de proiecte necesită investiţii de milioane şi zeci de milioane de euro.
„Este important să avem la dispoziţie, atât în zona de dezvoltare, cât şi în zona de exit fonduri de investiţii sau diverse alte tipuri de asocieri care să ne ajute să facem acest lucru. Eu cred că noi ca români trebuie să dezvoltăm acele zone care la prima vedere nu par cele mai apetisante. Polonia, Ungaria sunt pieţe străine pe care le putem lua ca exemplu“, a explicat Muler Onofrei.
El explică faptul că un jucător local înţelege mai bine riscul. „Ceea ce pentru un investitor străin poate părea o locaţie fără viitor, noi înţelegem potenţialul unor zone precum Turda sau Făgăraş“, a subliniat CEO-ul Element Industrial. Spre exemplu, Făgăraş va fi un viitor nod rutier pe autostrada Sibiu-Braşov, iar Turda se află la intersecţia a două autostrăzi, A10 şi A3 dar şi pe DN1. În plus, Brăila va deveni un nou nod rutier având în vedere construcţia noului pod peste Dunăre. În Chitila, în apropiere se construieşte A0, noua centură a Capitalei în regim de autostradă, la Bacău a intrat în linie dreaptă noua centură în regim de autostradă, în timp ce spre Craiova se construieşte un nou drum expres dinspre Piteşti.
„Avem două proiecte pe care le dezvoltăm acum la Bacău. Ne interesează Iaşi, nordul Transilvaniei. Avem un proiect nou la Brăila. Noi trebuie să ne ocupăm de aceste proiecte, pentru că nu va veni niciun investitor foarte mare să dezvolte 20.000 de metri pătraţi la Suceava, spre exemplu. Există o raţiune economică şi atunci când decidem să mergem într-o locaţie, trebuie să existe nişte parametri care să califice acea locaţie, infrastructura fiind principalul parametru. Toate conferinţele de logistică au aceeaşi concluzie, aceea că avem nevoie de infrastructură. Fără infrastructură în alte părţi ale ţării, doar în Transilvania, ne va fi foarte greu să depăşim acest tavan de sticlă pe care îl avem deasupra capului“, a explicat Muler Onofrei.
Element Industrial a lansat şi Eli Xpress, o nouă linie de business care se bazează pe conceptul de depozitare de proximitate. Clădirile Eli Xpress vor avea suprafeţe între 6.000 - 12.000 mp şi vor fi situate în vecinătatea imediată a marilor oraşe, sau chiar în interiorul lor.
Primul proiect de acest gen este Eli Xpress Constanţa, un parc logistic de 11.000 mp, închiriat către Altex şi Bere Băuturi Constanţa, achiziţionat anul trecut de la distribuitorul de băuturi alcoolice, Bere Băuturi. Depozitul este localizat pe Bulevardul I.C. Brătianu 131 A, arteră ce asigură intrarea în localitate dinspre A2.
Intenţia Element Industrial este de a construi un portofoliu de astfel de proiecte, prin achiziţia directă a depozitelor, fie prin dezvoltarea unor terenuri care corespund cerinţelor. Totodată, dezvoltatorul continuă investiţiile şi în reţeaua Eli Parks, parcuri logistice cu suprafeţe între 50-60.000 mp.
Eli Park 1 este deservit de câteva linii de transport în comun şi este localizat la o distanţă de 4 km de centura Bucureşti, cu acces direct la un drum naţional cu patru benzi, DN 7. Arctic şi-a stabilit centrul de distribuţie în prima fază a Eli Park 1, ocupând o suprafaţă de 20.000 mp. Principalele avantaje sunt accesul facil către nordul şi centrul Bucureştiului şi amplasarea într-o zonă cu excedent de forţă de muncă (Chitila/Buftea).
Eli Park 1 este dezvoltat în parteneriat de Element Industrial şi grupul Dedeman în zona Chitila-Buftea ce se prefigurează drept noul pol logistic de proximitate al Capitalei.
Depozit Element Industrial
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE