Supliment logistica

Muler Onofrei, CEO şi cofondator al Element Industrial: Eu cred că noi ca români tre­buie să dezvoltăm acele zone care la prima ve­dere nu par cele mai apetisante. Polonia, Ungaria sunt pieţe străine pe care le putem lua ca exemplu

Muler Onofrei, Element Industrial: Dezvoltatorii locali înţeleg mai bine riscurile şi oportunităţile

27 nov 2020 Autor: Bogdan Alecu

Element Industrial, dezvoltatorul de spaţii logistice controlat de Muler Onofrei şi Ionuţ Dumitrescu, a continuat achiziţia de noi terenuri pentru viitoare noi depozite logistice, în condiţiile în care şi cererea pentru astfel de spaţii continuă.

Jucătorii locali pot ajuta la dez­vol­ta­rea şi deschiderea unor noi pieţe, în condiţiile în care aceştia cunosc mai bine realitatea locală şi pot iden­tifica mai bine zonele cu potenţial.

„Capitalul românesc este puţin mai scump decât cel străin, ceea ce ne pune în situa­ţia de a inventa soluţii şi pieţe în locuri în care acest tip de return nu poate fi ob­ţi­nut. Sunt regiuni din România care nu sunt încă dezvoltate din punct de vedere al spa­ţi­ilor industriale. Moldova este un exemplu sur­prinzător pentru că are un potential enorm. Este nevoie ca noi, dezvoltatorii lo­cali care înţelegem foarte bine reţelele, să în­cercăm să descoperim acest potential şi să-l valorificăm economic şi într-un fel sau altul să copiem modele care au fost aplicate cu succes în alte ţări şi să le adaptăm pe spe­ci­ficul ţării noastre. Sunt locaţii care până acum nu au fost exploatate suficient - Plo­ieşti, Bacău, Târgovişte“, a declarat Muler Onofrei CEO şi cofondator al Element Industrial.

Compania este unul dintre cei mai ti­neri jucători pe piaţa spaţiilor logistice. Dezvol­tatorul are în lucru o serie de proiec­te sub brandul Eli Parks, parcuri logistice cu suprafeţe între 50-60.000 mp, în Bucu­reşti, Craiova, Bacău, Târgovişte sau Timi­şoa­ra, precum şi depozite cu suprafeţe mai mici, grupate sub denumirea Eli Xpress.

De partea cealaltă, el explică faptul că unul dintre dezavantajele dezvoltatorilor locali este capitalizarea, în contextul în care astfel de proiecte necesită investiţii de mi­lioa­ne şi zeci de milioane de euro.

„Este important să avem la dispoziţie, atât în zona de dezvoltare, cât şi în zona de exit fonduri de investiţii sau diverse alte ti­puri de asocieri care să ne ajute să facem acest lucru. Eu cred că noi ca români tre­buie să dezvoltăm acele zone care la prima ve­dere nu par cele mai apetisante. Polonia, Ungaria sunt pieţe străine pe care le putem lua ca exemplu“, a explicat Muler Onofrei.

El explică faptul că un jucător local în­ţe­lege mai bine riscul. „Ceea ce pentru un in­vestitor străin poate părea o locaţie fără vi­itor, noi înţelegem potenţialul unor zone pre­cum Turda sau Făgăraş“, a subliniat CEO-ul Element Industrial. Spre exemplu, Făgă­raş va fi un viitor nod rutier pe auto­stra­da Sibiu-Braşov, iar Turda se află la inter­sec­ţia a două autostrăzi, A10 şi A3 dar şi pe DN1. În plus, Brăila va deveni un nou nod rutier având în vedere construcţia nou­lui pod peste Dunăre. În Chitila, în apro­pie­re se con­struieşte A0, noua centură a Capi­ta­lei în regim de autostradă, la Bacău a in­trat în linie dreaptă noua centură în regim de auto­stradă, în timp ce spre Craiova se con­stru­ieşte un nou drum expres dinspre Piteşti.

„Avem două proiecte pe care le dez­vol­tăm acum la Bacău. Ne interesează Iaşi, nordul Transilvaniei. Avem un proiect nou la Brăila. Noi trebuie să ne ocupăm de aces­te proiecte, pentru că nu va veni niciun in­­ves­titor foarte mare să dezvolte 20.000 de me­tri pătraţi la Suceava, spre exemplu. Exis­tă o raţiune economică şi atunci când deci­dem să mergem într-o locaţie, trebuie să exis­te niş­te parametri care să califice acea lo­ca­ţie, infra­structura fiind principalul para­me­tru. Toate conferinţele de logistică au ace­eaşi con­cluzie, aceea că avem nevoie de in­fra­struc­tură. Fără infrastructură în alte părţi ale ţării, doar în Transilvania, ne va fi foarte greu să depăşim acest tavan de sticlă pe care îl avem deasupra capului“, a explicat Muler Onofrei.

Element Industrial a lansat şi Eli Xpress, o nouă linie de business care se ba­zea­ză pe conceptul de depozitare de proxi­mi­tate. Clădirile Eli Xpress vor avea supra­fe­ţe între 6.000 - 12.000 mp şi vor fi situate în vecinătatea imediată a marilor oraşe, sau chiar în interiorul lor.

Primul proiect de acest gen este Eli Xpress Constanţa, un parc logistic de 11.000 mp, închiriat către Altex şi Bere Băuturi Constanţa, achiziţionat anul trecut de la distribuitorul de băuturi alcoolice, Bere Băuturi. Depozitul este localizat pe Bulevardul I.C. Brătianu 131 A, arteră ce asigură intrarea în localitate dinspre A2.

Intenţia Element Industrial este de a construi un portofoliu de astfel de proiecte, prin achiziţia directă a depozitelor, fie prin dezvoltarea unor terenuri care corespund cerin­ţelor. Totodată, dezvoltatorul conti­nuă investiţiile şi în reţeaua Eli Parks, par­curi logistice cu suprafeţe între 50-60.000 mp.

Eli Park 1 este deservit de câteva linii de transport în comun şi este localizat la o distanţă de 4 km de centura Bucureşti, cu acces direct la un drum naţional cu patru benzi, DN 7. Arctic şi-a stabilit centrul de distribuţie în prima fază a Eli Park 1, ocupând o suprafaţă de 20.000 mp. Princi­pale­le avantaje sunt accesul facil către nordul şi centrul Bucureştiului şi ampla­sarea într-o zonă cu excedent de forţă de muncă (Chitila/Buftea).

Eli Park 1 este dezvoltat în parteneriat de Element Industrial şi grupul Dedeman în zona Chitila-Buftea ce se prefigurează drept noul pol logistic de proximitate al Capitalei.

Depozit Element Industrial