Proximitatea faţă de Europa Centrală şi de Vest şi industria deja dezvoltată pot reprezenta o bază importantă pentru România în planul său de a atrage noi investiţii atât în depozite, cât şi în noi unităţi de producţie.
Activitatea companiilor de logistică a fost afectată de criza determinată de pandemia de COVID-19, în condiţiile în care la nivelul lunii martie creşterea artificială a cererii a necesitat stocuri mai mari, pentru ca în aprilie aceeaşi cerere să scadă pe fondul stării de urgenţă.
„Companiile de logistică şi transport au o responsabilitate în astfel de momente pentru a continua activitatea. Dacă acestea nu mai sunt active, întreaga economie se prăbuşeşte. Noi am menţinut activitatea, am luat măsurile necesare de protecţie şi am permis munca de acasă acolo unde a fost posibil“, a declarat Albin Budinsky, CEO al DB Schenker România, în cadrul ediţiei speciale a ZF Live Logistică & Transporturi.
De partea cealaltă, producţia a fost puternic afectată de închiderile din Europa de Vest, iar uzinele auto şi fabricile de componente de pe piaţa locală au intrat în şomaj tehnic. Dezgheţarea deja a început însă, iar săptămâna viitoare, în data de 4 mai Dacia şi Ford vor reporni producţia. „Unul dintre sectoarele care vor fi afectate nu doar pe termen scurt, ci şi pe termen mai lung va fi sectorul auto. Cu siguranţă nu este uşor nici pentru noi, pentru că suntem concentraţi pe automotive. Pe de-o parte unele dintre cele mai mari uzine vor relua producţia în mai, însă întrebarea rămâne - cum va reacţiona piaţa, cine va cumpăra maşini acum?“, este de părere CEO-ul DB Schenker.
De partea cealaltă miza acestei perioade o reprezintă atragerea de noi investiţii.
Global Vision păstrează toate proiectele de dezvoltare începute înainte de criză, atât pe cele în parteneriat cu Globalworth - Chitila şi Constanţa, cât şi pe cele din Oradea, Arad şi parcul de business din proximitatea Aeroportului Otopeni.
Chiar la mijlocul lunii februarie, Global Vision anunţa faptul că a semnat cu doi investitori germani din industria de automotive să îşi extindă şi relocheze producţia în România şi a încheiat un acord cu IWIS şi HUF, ambele reprezentând investiţii de circa 10 mil. euro fiecare.
„Sunt optimist în ceea ce priveşte proiectele pe care noi le avem în acest moment, pe de altă parte, consider că nivelul de incertitudine este foarte ridicat. Cele două fabrici - Arad şi Oradea - îşi continuă parcursul cu o uşoară reducere a activităţii în urma măsurilor de distanţare. Am confirmat şi reconfirmat împreună cu companiile germane interesul şi fezabilitatea lor pentru că în această stare de incertitudine toată lumea a avut emoţii în ceea ce priveşte continuitatea proiectelor“, a spus Sorin Preda, CEO al Global Vision.
Adevărata miză a noii crize o reprezintă atragerea de investiţii noi în Europa, investiţii care vizează relocarea unor unităţi de producţie din Asia.
„Discutăm despre o extindere a capacităţilor de producţie, care are la bază o reducere a producţiei din China. Această decizie este luată de companii în timpul unei crize. Putem discuta despre schimbări importante de strategie a unor producători mari“, a subliniat Sorin Preda.
Pe de altă parte, el a subliniat că România trebuie să accelereze investiţiile în infrastructură, în contextul în care între portul Constanţa şi Ungaria există trei mari blocaje - centura inexistentă a Bucureştiului, Valea Oltului şi vama, în contextul în care România nu este parte a spaţiului Schengen.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE