• Leu / EUR4.9479
  • Leu / GBP5.5370
  • Leu / USD5.1794
Supliment ZF Agrobusiness

Cum pot livra producătorii români legume şi fructe chiar şi iarna? „Asocierea cu producătorii din alte state europene le poate da acces la know-how şi finanţare”

15 iul 2022 Autor: Mădălina Panaete

Producătorii autohtoni de legume şi fructe trebuie să investească în tehnologii şi în capacitatea de stocare, dar trebuie să se uite şi la parteneriate cu producători cu o mai mare istorie în spate pentru a putea creşte şi a putea acoperi necesarul de consum chiar şi în anotimul rece.

„Asocierea cu producătorii din alte state europene este importantă, pentru că, pe lângă transferul de know-how, producătorii români au astfel oportunitatea de a accesa finanţări, pe care să le aloce construcţiei de noi depozite. Aceasta este singura modalitate prin care putem asigura prezenţa fructelor şi legumelor româneşti la raft, indiferent de sezon”, spune Valer Hancaş, director de comunicare şi public affairs la Kaufland România, unul dintre cei mai mari retaileri de pe plan local.

România se confruntă de ani buni cu o slabă aprovizionare a magazinelor, dar şi a pieţelor cu produse româneşti pe timpul iernii în condiţiile în care mulţi fermieri nu investesc în spaţii de depozitare care să le permită să comercializeze legumele sau fructele pe o perioadă mai lungă din an, nu doar în sezonul de recoltare. De asemenea, investiţiile în sere sunt o modalitate prin care consumul unor legume şI fructe să fie acoperit şi în sezonul rece. În prezent, Kaufland acoperă în proporţie de 80-100% necesarul de cartofi, mere şi salată verde, pe toată durata anului, conform informaţiilor furnizate de companie. Pe de altă parte, reprezentanţii PENNY România spun că lucrează cu o serie de colaboratori care pot să asigure stocarea în condiţii optime a cartofilor vrac, ţelinei rădăcinate, morcovului vraf, usturoiului şi cepei galbene la raft 12 luni pe an.

 

Parteneri: