„În perioada martie-aprilie cererea a scăzut drastic şi ne confruntam cu un exces de personal. În iunie-iulie cererea a crescut puternic şi aveam nevoie de oameni.“
Criza Covid-19 a lovit, cel puţin la debut, cel mai puternic în sectoare precum cel al transporturilor, din cauza măsurilor de lockdown şi a scăderii cererii. Cu toate acestea, vara a venit cu o creştere puternică a cererii pentru compania de transport şi logistică Gebrüder Weiss România, povesteşte directorul general al firmei, Viorel Leca.
„În 2019 am înregistrat o cifră de afaceri de 66,8 milioane euro, cu 7% mai mult decât în 2018. Pentru 2020, preconizăm o creştere de maxim 5%“, spune el.
Dacă în perioada martie-aprilie, când cererea a scăzut dramatic, compania se confrunta cu un exces de personal, în perioada iunie-iulie creşterea a crescut puternic şi firma de transport s-a văzut în situaţia în care personalul pe care îl avea era insuficient. Compania are în prezent peste 650 de angajaţi.
„Anul acesta a fost marcat de fluctuaţii majore în ceea ce priveşte volumele - pe de-o parte ne referim la perioada martie - aprilie, când cererea a scăzut drastic, aveam practic un excedent de personal, iar şomajul tehnic nu era o soluţie pentru multe companii, iar pe de altă parte ne referim la perioada iunie-iulie, când cererea a crescut abrupt, iar personalul existent a devenit insuficient. Provocarea constă în adaptarea rapidă la un volum de muncă cu fluctuaţii majore - adaptare în termeni de timp şi personal“, mai spune Viorel Leca.
El spune că, într-adevăr, sectorul transporturilor a fost lovit din plin de criză, însă situaţia prilejuită de pandemie a venit şi cu oportunităţi pentru sector: „Criza a venit într-adevăr şi cu oportunităţi. Procesul de digitalizare a companiilor s-a accentuat, multe s-au orientat de la comerţul tradiţional la cel modern, ceea ce s-a transformat într-o oportunitate pentru logistică aferentă comerţului online. De asemenea, criza a înlesnit procesul de „work from home“, ceea ce s-a tradus şi prin scăderea valorilor de trafic. Activând în transport şi logistică, un trafic scăzut este în avantajul nostru, timpii de livrare fiind mai mici.“
Viorel Leca mai spune că industria de transport a fost afectată de un efect în cascadă, în prima parte a anului, când întârzierile de mărfuri la transporturi aeriene şi terestre au fost în cascadă şi au generat pierderi economice.
„Răspândirea coronavirusului în Europa a afectat parteneri comerciali esenţiali ai României, ca Italia, ceea care s-a dovedit a fi o provocare şi mai mare pentru mediul de business. Surpriza acestui an a fost creşterea cererii pe segmentul de comerţ online, astfel că scăderea cererii pentru unele servicii a fost compensată de creşterea cererii pentru cel mai recent serviciu din portofoliu, Home Delivery.“
Pentru anul viitor, compania îşi aliniază planul de business în concordanţă cu evoluţia situaţiei medicale, însă aceasta este incertă.
„Pentru anul viitor, încercăm să ne aliniem previziunile cu cele din domeniul medical. Nu există un orizont de timp clar definit pentru când va apărea un tratament sau vaccin. Cel mai probabil situaţia actuală se va perpetua, întrucât nu sunt măsuri care să contrabalanseze.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE