Supliment ZF Birouri

Analiză. Sheila Ionescu, The One: Pe termen mediu şi lung, centrul de co-working va deveni „o cerinţă obligatorie“ pentru clădirile de birouri cu suprafaţă de peste 25.000 mp

26 sep 2022 Autor: Bogdan Alecu

Companiile pun tot mai mult accent pe flexibilitate şi pe angajaţi, motiv pentru care şi cererea pentru astfel de birouri de coworking este una în creştere. După conceptul The One din One Tower, urmează un al doilea în One Cotroceni Park.

Conceptul The One, deţinut de un grup de patru investitori, printre care şi Ionuţ Dumitrescu, fondatorul Element Industrial şi acţionar în cadrul One United, se doreşte va fi un concept diferit de co-working, un loc de unde se poate lucra sau petrece timpul liber.

„Aceasta este de fapt esenţa The One, un spaţiu care nu este destinat exclusiv muncii, ci mai degrabă un spaţiu în care se poate şi munci. Membrii comunităţii The One beneficiază de o abordare multifuncţională a ceea ce cunoaştem în sens tradiţional ca spaţii flexibile de birouri. Activităţile acestora de zi cu zi sunt sprijinite prin servicii suport sau servicii personalizate de tip concierge“, explică Sheila Ionescu, CEO la The One.

Centrul din Floreasca ocupă trei etaje, (6, 17 şi 18 (top floors), având o suprafaţă de 3.500 mp în clădirea One Tower, parte din anasamblul multifuncţional dezvoltat de One United Properties pe terenul fostei platforme Automatica, la intersecţia bulevardului Mircea Eliade cu calea Floreasca.

„Majoritatea birourilor sunt per­so­nalizate conform nevoilor fiecărui chi­riaş, oferind cele mai recente tehnologii în materie de inovaţie în business. Mai mult decât atât, membrii The One au acces la facilităţi premium de conferinţe dotate cu tehnologie de ultimă oră, bu­siness lounge şi în premieră la un simu­lator indoor de golf. În plus, suntem totodată primul centru care oferă un sky bar cu o privelişte panoramică deosebită asupra zonei Floreasca, la ultimul etaj al clădirii One Tower“, a spus Sheila Ionescu.

Spre deosebire de centrele tradiţionale de flex office, unde contractele au un termen de câteva luni, pentru că spaţiul de flex este o etapă intermediară în dezvoltarea companiei, majoritatea clienţilor The One sunt companii care au încheiat contracte pe durata cuprinsă între 1 an şi 5 ani.

„Aceştia îşi doresc să rămână în cadrul centrului nostru, şi chiar dacă se extind, se extind tot în spaţiile noastre. Nu excludem nici colaborările punctuale, pe o durată scurtă de timp. Suprafeţele diferă de la un client la altul. Suprafaţa medie este de aproximativ 50 mp/ client, dar avem în derulare şi contracte pentru 800 mp“, explică CEO-ul The One.

Un nou centru The One va fi operaţional la finalul acestui an în One Cotroceni Park şi va avea o suprafaţă similară, dar un concept uşor diferit, adaptat tipologiei clienţilor din zona de centru-vest.

„Abordarea tradiţională a managementului activelor s-a schimbat. Dacă înainte de pandemie factorul preţ cântărea cel mai greu, astăzi flexibilitatea primează. În contextul vremurilor tulburi pe care le-am traversat în ultimii doi ani, The One a răspuns în primul rând nevoii de flexibilitate. Companiile nu mai au calendare precise de creştere, iar nevoia de spaţiu este de cele mai multe ori una imediată. Am devenit pentru mulţi din clienţii noştri, în special pentru multinaţionale, o extindere a biroului tradiţional pe care îl au. Alte companii, pe fondul programului redus de lucru de la birou au preferat să renunţe la spaţiile de birouri şi să se îndrepte către soluţii flexibile, care oferă servicii integrate, fără să fie condiţionaţi de un contract semnat pe o perioadă lungă de timp pentru o suprafaţă clar stabilită“, a explicat CEO-ul.

Printre clienţii The One din Floreasca sunt Ford Business Solutions Center, divizia de servicii a Ford Motor Company, Campeador, Premier Estate Management, Bright Spaces, Evensys sau The Mavers Ventures.

„Tipologia clienţilor este diferită pentru fiecare dintre cele două centre. Membrii din Floreasca sunt preponderent companii active în zona de servicii, pentru care este extrem de importantă poziţionarea, imaginea de brand şi mesajul pe care îl transmite biroul lor. Clienţii din Cotroceni sunt mai degrabă companii care pun accentul pe confort şi pe componenta high tech a spaţiului. Pentru centrul din Floreasca cele mai cerute facilităţi au fost simulatorul de golf şi spaţiile de evenimente“, a spus Sheila Ionescu.

Nevoia de spaţii flexibile vine la ora actuală din două direcţii: companiile fie îşi re­duc spaţiul permanent şi apelează la birouri flexibile în centre de coworking, fie caută opţiuni mai aproape de zonele unde locuiesc angajaţii lor. În cazul The One, cererea a fost determinată de doi factori prin­cipali: zona şi serviciile adaptate ne­voil­or clienţilor. În acest moment, din punc­tul nostru de vedere, businessurile sus­tenabile pun mai mult accentul pe cali­tatea serviciilor decât pe componenta preţ.

„Cred că cererea îşi va urma panta ascendentă. Chiar dacă deciziile sunt uneori amânate sau întârziate, nevoia de spaţiu de calitate există. Sunt foarte puţine clădiri în Bucureşti localizate în zonele de business recunoscute care să aibă disponibile mai mult de câteva sute de metri pătraţi. În momentul de faţă, pentru cereri de mari dimensiuni, de peste 3.000-5.000 mp, în zone central, opţiunile sunt extrem de limitate“, explică

Odată ce centrul a fost livrat şi 100% funcţional, cererea pentru spaţiile şi pentru serviciile The One a crescut. În acest moment centrul din Floreasca este 100% ocupat, şi nu se estimează disponibilităţi majore mai devreme de 6 luni din septembrie 2022.

„Centrul din Cotroceni este încă în curs de amenajare, şi urmează să fie operaţional la finalul acestui an. Acolo avem un grad de ocupare de 35% în prezent. 90% din clienţii pe care noi ii avem au venit exclusiv pentru noi şi pentru facilităţile pe care le oferim. 10% sunt clienţi care erau deja parte din comunitate. Nu suntem doar chiriaşul ancoră al clădirii One Tower, suntem şi un facilitator de business, şi networking. Considerăm că pe termen mediu şi lung, centrul de co-working va deveni „o cerinţă obligatorie“ pentru clădirile de birouri cu suprafaţă de peste 25.000 mp“, a conchis directorul.