„Dacă ne uităm în spate, digitalizarea seamănă cu electrificarea. Şi atunci nu s-au pierdut joburi, lucrătorii de atunci au devenit electricieni şi au schimbat puţin profilul, atât. Trebuie să mergem mai departe şi să nu ne fie frică să învăţăm.“
Procesul de digitalizare are la bază două elemente: colaborarea şi inovaţia, iar transformarea digitală începe cu accelerarea inovaţiei, adică a procesului de dezvoltare de noi produse şi servicii, de către jucători activi în orice domeniu, consideră Codruţ Săvulescu, senior solution manager în cadrul Huawei România, prezent în cadrul evenimentului online „Conectăm România. Cum transformăm şi dezvoltăm economia României prin digitalizare şi conectare?“, organizat de ZF în parteneriat cu Huawei România.
„Digitalizarea înseamnă colaborare, nu doar IT&C. IT-ul şi comunicaţiile se transformă datorită digitalizării, iar industria de IT va deveni în curând din suport de business un generator de business. Digitalizarea este o revoluţie care generează inovaţie, iar inovaţia e modul în care inventăm produse noi pentru clienţii noştri, indiferent de industrie. Deci, prima dată trebuie să generăm inovaţia, pe care trebuie să o integrăm în interacţiunile noastre, chiar şi în modul în care dezvoltăm noi produse şi servicii“, a spus Codruţ Săvulescu.
El a adăugat că pentru a începe un proces de digitalizare, mai ales la nivel de ţară, este nevoie de un plan pe termen lung, cu obiective clare, care să „privească“ spre viitor.
„Ca să pot să merg mai departe cu digitalizarea, eu ca factor economic trebuie să am câteva chestiuni clare. Trebuie să am o viziune de ansamblu, care mă ajută pe mine să îmi trasez punctele pe care trebuie să le urmăresc în perioada evoluţiei mele. Pe lângă viziune trebuie să am curajul de a revoluţiona. Dar prima dată trebuie să creăm viitorul, să ne setăm câteva ţeluri, pentru că trebuie să ştim care este obiectivul nostru.“
Codruţ Săvulescu compară procesul de digitalizare cu cel de electrificare, care a transformat şi forţa de muncă de profil, adăugând angajaţilor noi abilităţi şi îmbunătăţind stilul de viată.
„Digitalizarea nu este un proiect, este un proces. Dacă ne uităm în spate, digitalizarea seamănă cu electrificarea. Nici atunci nu au dispărut joburi, lucrătorii de atunci au devenit electricieni şi au schimbat puţin profilul, atât. Trebuie să mergem mai departe şi să nu ne fie frică să învăţăm.“
În ceea ce priveşte digitalizarea sectorului public, reprezentantul Huawei România este de părere că România are nevoie de propriul drum pentru a vedea ce i se potriveşte.
„Trebuie să ne construim propriul drum şi să căutăm ce este important pentru noi, pentru că e posibil ca ceea ce funcţionează în Franţa să nu meargă şi în România. Acest proces cere timp, trebuie să învăţăm să ne adresăm unei structuri inteligente, trebuie să ne învăţăm să fim conectaţi cu informaţia.“
Iar în ceea ce priveşte sectorul privat, Codruţ Săvulescu spune că sunt două tipuri de companii pe piaţă: cele digitale şi cele digitalizate.
„Companiile care s-au digitalizat sunt cele care au toată istoria în format numeric, care eficientizează procesele şi veniturile, dar atât. O companie care tinde să fie digitală este aceea care începe să creeze, să inoveze, să dezvolte produse şi servicii noi, nu doar transformă şi optimizează procesele.“
Alte elemente care stau la baza unui proces de digitalizare eficient sunt conţinutul de calitate şi un design actualizat al proceselor, ce pot fi daptate la viitor.
„Spre exemplu, digitalizarea în educaţie nu înseamnă să dăm tablete unor copii, înseamnă să creăm conţinut pentru acele tablete, pentru că important e ceea ce conţin acele tablete, nu ele ca dispozitive în sine. Avem nevoie de conţinut, de un nou design al proceselor şi de un plan pe termen lung bine definit.“
De asemenea, Codruţ Săvulescu consideră că digitalizarea poate contribui substanţial la creşterea economică.
„Creşterea economică ar putea fi efectul digitalizării, care ajută la îmbunătăţirea calităţii vieţii, iar oamenii fac economia să crească.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE