• Leu / EUR4.8806
  • Leu / GBP5.7514
  • Leu / USD4.8447
Supliment ZF Green Economy

(P) Sustenabilitatea – punct de reper în industria electrocasnicelor şi o tendinţă în obiceiurile alimentare ale consumatorilor

19 apr 2021 Autor: Publicitate

Un trend care se remarcă pe piaţa de consum este interesul tot mai mare asupra alimentaţiei sustenabile. Consumatorii au înţeles că obiceiurile alimentare sănătoase nu sunt doar bune pentru organismul uman, însă au un impact negativ redus asupra mediului înconjurător şi asupra resurselor naturale. Această tendinţă este accelerată şi de modul în care produsele şi serviciile evoluează: de la tehnologiile noi până la modelele noi de business care promovează şi oferă alternative sustenabile consumatorilor.

Cu o experienţă de peste 100 de ani pe plan internaţional, Electrolux este unul dintre cei mai mari producători din lume de aparate şi echipamente de bucătărie şi curăţenie, oferind consumatorilor experienţe inspirate din principiile suedeze. Având la bază tehnologii şi soluţii inovatoare, durabile în timp, electrocasnicele reinventează experienţele culinare de acasă, asigură o îngrijire sustenabilă a hainelor şi oferă confort, curăţenie şi un mediu sănătos în casă.

Demersuri pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii consumatorilor

Încă de când a intrat pe piaţă, misiunea Electrolux este de a îmbunătăţi calitatea vieţii consumatorilor prin produse performante, dezvoltate cu grijă faţă de natură. Demersurile continue de a crea produse care să satisfacă cerinţele consumatorilor, dar care să aibă un impact pozitiv asupra mediului se traduc în soluţii eficiente de a economisi energie, de a reduce consumul de apă precum şi de a depozita şi organiza eficient mâncarea.

Pe o piaţă în creştere în ceea ce priveşte categoria de electrocasnice, Electrolux îşi ia angajamentul de a reduce impactul pe care fiecare produs îl are asupra mediului. De aceea, în linie cu direcţia de dezvoltare sustenabilă, compania urmăreşte să îmbunătăţească continuu eficienţa produselor şi să reducă utilizarea materialelor dăunătoare în produse şi producţie, dar şi să educe consumatorii cu privire la utilizarea mai durabilă a produselor.

Dezvoltarea unor produse durabile în timp nu este singurul focus al companiei. În paralel, Electrolux îşi propune la nivel global să schimbe comportamentul consumatorilor prin promovarea unor obiceiuri sustenabile. De aceea, în 2019, compania a lansat programul Better Living, un plan de acţiune ce cuprinde obiective, dar şi măsuri şi soluţii prin care compania îşi propune să le ofere consumatorilor din întreaga lume o viaţă mai bună şi mai durabilă. Printre provocările pe care le vizează acest program se află foametea, alimentaţia necorespunzătoare, irosirea alimentelor şi consumul responsabil, acestea fiind, de asemenea, parte din Obiectivele Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU) pentru Dezvoltarea Durabilă.

Bucătăria Viitorului – soluţii pentru o alimentaţie sustenabilă

În prezent, consumul de alimente afectează în mod direct resursele planetei, de aceea, sunt necesare schimbări asupra modului în care este abordată alimentaţia şi tehnicile de preparare a alimentelor. Conform statisticilor prezentate de Organizaţia Naţiunilor Unite, în prezent, industria alimentară este responsabilă pentru 22% din emisiile de gaze cu efect de seră, 69% provenind din captările şi utilizarea de apă dulce, precum şi din efectele defrişărilor tropicale şi a pierderii biodiversităţii. Mai mult decât atât, conform Programului Alimentar Mondial (World Food Programme) realizat de Organizaţia Naţiunilor Unite, obezitatea afectează una din trei persoane şi este principala cauză de deces la nivel mondial; iar privind din altă perspectivă, 690 de milioane de oameni nu au suficientă hrană astăzi.

În acest context, unul dintre obiectivele Electrolux, setat în cadrul programului Better Living, este de a face din alimentaţia sustenabilă, alegerea preferată a consumatorilor până în 2030.

Demersurile pentru a atinge acest obiectiv au fost prezentate în cadrul conferinţei Future Sustainable Kitchen, organizată de Electrolux, pe 22 martie. Evenimentul a reunit experţi din întreaga industrie alimentară, ONG-uri, companii şi bucătari, care au dezbătut modul în care pot colabora pentru ca alimentaţia durabilă să fie alegerea preferată a consumatorilor. Astfel că subiectele evenimentului digital au fost construite în jurul a patru teme cheie: Provocări în industria alimentară sustenabilă, Ce presupune proiectarea unei bucătării sustenabile, Cum putem colabora pentru o bucătărie sustenabilă şi Cum arată o bucătărie a viitorului.

Bucătăria viitorului presupune în primul rând implementarea unor măsuri cu acţiune pe termen lung în modelul de business al companiilor. De aceea, evenimentul Future Sustainable Kitchen a fost un prilej pentru companiile implicate de a dezbate provocările din ecosistemul alimentar şi a oferi soluţii accesibile şi implementabile pe termen lung. În al doilea rând, o bucătărie sustenabilă este posibilă şi cu ajutorul consumatorilor, cu atât mai mult că obiceiurile de consum ale acestora au un impact negativ asupra mediului înconjurător. Prin urmare, evenimentul a prezentat modalităţile prin care companiile pot inspira consumatorii să facă alegeri sustenabile în ceea ce priveşte alimentaţia.

Una dintre soluţiile Electrolux prezentate la eveniment a fost tranziţia către o alimentaţie sănătoasă, care se traduce printr-un comportament responsabil în ceea ce priveşte resursele mediului înconjurător. Cu alte cuvinte, modificarea unui stil alimentar care are în meniu o preponderenţă mai mare de feluri de mâncare pe bază de plante poate avea un impact uriaş atât asupra planetei, cât şi asupra sănătăţii. Chiar şi o zi fără carne pe săptămână poate face diferenţa asupra mediului înconjurător.

Cu toate acestea, foarte mulţi consumatori sunt de părere că a avea un stil alimentar prietenos cu mediul înconjurător presupune mai mult timp şi efort din partea acestora în pregătirea meniului, dar şi că preparatele sunt mai puţin gustoase în comparaţie cu opţiunile din carne.

Prin urmare, misiunea Electrolux este de a le oferi suport consumatorilor prin transmiterea unor sfaturi legate de o alimentaţie sănătoasă, plină de nutrienţi şi informaţii despre tehnici de gătit cu ajutorul produselor electrocasnice performante. Mai mult, compania îşi propune să realizeze o serie de campanii de educare a consumatorilor cu privire la alegerile alimentare sustenabile.