• Leu / EUR4.9210
  • Leu / GBP5.8375
  • Leu / USD4.8330
Supliment ZF IMM 2021
Rolul departamentelor de resurse umane în IMM-uri. Are HR-ul un impact în dezvoltarea afacerii?
Rolul departamentelor de resurse umane în IMM-uri. Are HR-ul un impact în dezvoltarea afacerii? 31 mai 2021

Raluca Pârvu, business manager la BPI Group, companie de consultanţă în management şi resurse umane, spune că în companiile mici departamentul de resurse umane este relativ mic şi, de obicei, redus la funcţiunile sale esenţiale. Abia după ce compania a depăşit 50 de salariaţi se pune problema dezvoltării unei activităţi de resurse umane de sine stătătoare.

citește mai mult
Finanţarea IMM-urilor: de unde îşi iau antreprenorii banii?
Finanţarea IMM-urilor: de unde îşi iau antreprenorii banii? 31 mai 2021

Accesul la finanţare este una dintre cele mai mari probleme de care se lovesc IMM-urile din economia locală. Microîntreprinderile, afacerile mici şi cele mijlocii de la noi au la dispoziţie o serie de programe de finanţare garantate de stat şi chiar de granturi nerambursabile.

citește mai mult
Piaţa restaurantelor, cafenelelor şi barurilor este dominată de afaceri antreprenoriale româneşti. De ce nu şi-au făcut loc mai multe nume străine?
Piaţa restaurantelor, cafenelelor şi barurilor este dominată de afaceri antreprenoriale româneşti. De ce nu şi-au făcut loc mai multe nume străine? 31 mai 2021

Piaţa restaurantelor, cafenelelor şi barurilor din România este una dintre cele mai fragmentate din eco­nomie, cele mai multe companii operând doar unu-două localuri.

citește mai mult
Franciza, modelul preferat de expansiune pentru antreprenorii români
Franciza, modelul preferat de expansiune pentru antreprenorii români 31 mai 2021

Cele mai multe sunt businessuri în domeniul alimentar şi în HoReCa, industrii cu tradiţie în ceea ce priveşte extinderea în franciză, dar exemple vin şi din rândul businessurilor mici în sectoare precum cel al entertainmentului, al educaţiei sau al frumuseţii.

citește mai mult
Cât de uşor au acces brandurile mici şi la început de drum în retailul mare şi care este impactul prezenţei lor pe rafturile supermarketurilor şi ale hipermarketurilor
Cât de uşor au acces brandurile mici şi la început de drum în retailul mare şi care este impactul prezenţei lor pe rafturile supermarketurilor şi ale hipermarketurilor 31 mai 2021

Un lanţ de hipermarketuri, de super­marketuri sau de magazine de tip discount are la raft câteva mii sau chiar peste 10.000 de sku-uri (tipuri de produse) diferite. E vorba atât de branduri internaţionale gigantice, cât şi de mărci româneşti cu tradiţie ori mai noi. În acest context, cât de uşor au acces brandurile mici şi la început de drum în retailul mare?

citește mai mult
Ce înseamnă IMM şi cum trec prin criza COVID-19 afacerile mici şi mijlocii din România?
Ce înseamnă IMM şi cum trec prin criza COVID-19 afacerile mici şi mijlocii din România? 31 mai 2021

Afacerile mici - alături de toată economia, de altfel - au trecut prin cea mai zbuciumată perioadă din existenţa lor. Spre deosebire de companiile cu istoric, businessurile la început de drum încă erau în proces de tatonare a pieţei, încă încercau să-şi stabilească un ritm de funcţionare atunci când pandemia a venit să le clatine.

citește mai mult
Radiografia IMM-urilor din România: câte au apărut şi câte au dispărut în anul pandemiei
Radiografia IMM-urilor din România: câte au apărut şi câte au dispărut în anul pandemiei 31 mai 2021

Cele mai afectate judeţe au fost Dâmboviţa (unde scăderea a ajuns la 33,63), Argeş (minus 33,47%) şi Caraş-Severin (minus 32,86%). Creşteri în ceea ce priveşte înmatriculările de companii s-au înregistrat în Ilfov (plus 5,78%) şi Bucureşti (plus 0,20%).

citește mai mult
Businessul, într-o nouă eră
Businessul, într-o nouă eră 31 mai 2021

S-au speriat, au închis, s-au calmat, au repornit, au disperat, au crezut că până aici le-a fost, au prins din nou curaj. Au mers mai departe. Sigur, nu toate poveştile au acelaşi final, dar unele se scriu în continuare.

citește mai mult