Supliment ZF Logistică 2021

Accelerarea lucrărilor de infrastructură a determinat companiile de construcţii să cumpere mai multe camioane specializate. În 2021 a revenit şi cererea pentru camioane de transport internaţional, având în vedere creşterea consumului şi scăderea din 2020 determinată de amânarea achiziţiilor

29 sep 2021 Autor: Bogdan Alecu

Camioanele destinate şantierelor de construcţii au reprezentat aproape 25% din piaţa camioanelor din 2020.  „Proiectele pe care le discutăm acum cu clienţii sunt iniţiate pentru construcţii, pentru infrastructură, precum şi pentru transport internaţional. Ponderea anul trecut a fost de 58% partea de construcţii. Camioanele MAN sunt pretabile pentru acest segment de construcţii“, a spus Claudia Iordache, managing director la MHS Truck & Bus. Spre comparaţie, în anul 2017 camioanele pentru construcţii reprezentau numai 4,3%, în condiţiile în care în acel an s-au dat în folosinţă nu mai puţin de 15 kilometri de autostradă, un record negativ chiar şi pentru România, unde nu s-au mai deschis circulaţiei peste 100 km de autostradă într-un an din 2012, iar pragul de 60 km a fost trecut abia anul trecut. Pe de altă parte, în prezent se lucrează pe mai bine de 250 km de drum rapid, atât autostrăzi, cât şi drum expres. Anul acesta urmează un nou „record“ de 4,5 noi kilometri de autostradă.

Anul trecut piaţa camioanelor a fost puternic lovită nu doar de pandemie, ci şi de lipsa şoferilor şi de legislaţia europeană care cu pachetul de mobilitate punea sub semnul întrebării expansiunea transportatorilor locali pe piaţa Europei de Vest. „Piaţa camioanelor a fost încercată în ultimii ani, iar anul trecut am avut o scădere de aproape 30% în ceea ce priveşte înmatricularea de camioane în România, multe fabrici au închis producţia. Anul 2021 aduce o creştere firească, timidă, cu 17% în ceea ce priveşte înmatriculările de camioane din România. Unele fabrici au anunţat întârzierea în livrare. Am observat o creştere foarte bună a camioanelor rulate, iar aici noi deţinem în cadrul holdingului un hub în Austria de camioane rulate şi am putut rula cifre foarte bune în primul trimestru. Piaţa de camioane va creşte în 2021“, a spus Claudia Iordache. Ea a subliniat că în 2020 compania a prelungit parcuri auto deja existente, nu s-au făcut achiziţii noi, dar sunt în discuţii cu schimbări de parcuri auto însă există o mai mare aplecare a clienţilor pentru camioanele rulate. În 2020 au crescut faţă de 2019 cu 20-22% camioanele rulate, iar în T/2021 există o creştere astfel încât ca număr de unităţi rulate avem mai multe camioane rulate. În 2020 piaţa camioanelor a scăzut cu aproape 34% faţă de 2019, la 4.561 de unităţi, acesta fiind al doilea an consecutiv de scădere.

De asemenea, în 2019 piaţa s-a contractat cu 9% faţă de 2018 la aproape 6.900 de camioane. Cel mai bun an din ultimii cinci a fost 2018, cu 7.560 de unităţi.

Cei de la Ford Trucks au ajuns la peste 2.000 de camioane livrate pe piaţa locală începând cu anul 2017, când a fost lansat brandul în România.

„Livrarea a 2.000 de unităţi Ford Trucks în România nu reprezintă pentru noi un simplu număr. Acest rezultat este un semnal concret de apreciere din partea clienţilor atât referitor la produse, cât şi la serviciile pe care le oferim. Este de asemenea dovada unei munci extraordinare a echipei noastre şi a tuturor celor implicaţi (funizori, clienţi, finanţatori şi acţionari). Avem în jurul nostru o comunitate care se formează şi care generează toată dinamica companiei. Toate strategiile noastre se bazează pe principiul că atunci când clientul are de câştigat, acest lucru se transformă în câştig şi pentru companie. În acest scop încercăm să creăm zilnic oportunitatea de a maximiza valoarea adăugată pe care o putem oferi clienţilor noştri şi să implementăm produse şi servicii pentru a îndeplini acest obiectiv esenţial pentru succesul nostru. Doar printr-un proces constant  de îmbunătăţire a serviciilor  şi a produselor pe  care le oferim ca şi companie, vom atinge, nu numai noua provocare de a livra  3.000 de vehicule Ford Trucks până la sfârşitul anului 2022, ci şi de a oferi cea mai mare valoare adăugată pentru clienţii noştri”, a declarat Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks.

„Atingerea obiectivului de 2000 de vehicule Ford Trucks în România în timpul promis este o urmare firească a unei strategii comerciale şi de brand atent urmărită în toate acţiunile noastre. Această strategie are în centru nevoile clienţilor nostri, si dorinţa de a adăuga plus valoare afacerii lor, prin alegerea companiei noastre ca partner şi a brandului Ford Trucks ca produs. Obiectivul nostru este să menţinem Ford Trucks în topul preferinţelor clienţilor, acolo unde suntem deja lideri în segmente precum cel al vehiculelor de construcţii si cele specializate, şi să păstrăm trendul ascendent al cotei de piaţă. Ford Trucks a dovedit deja un raport calitate-preţ foarte bun si flexibilitate în faţa cerinţelor pieţei pe care Cefin Trucks o poate acomoda prin experienţa pe care o are în servicii integrate.

„Ford Trucks este prezent în România din 2017 alături de partenerul Cefin Trucks. În acest timp brandul şi-a consolidat poziţia în piaţa de vehicule comerciale grele, în drumul către topul mărcilor din industrie. Ne concentrăm pe consolidarea poziţiei de lider în segmentul vehiculelor de construcţii si specializate, în timp ce ne adaptăm la noile tehnologii şi nevoile pieţei permanent în evoluţie. De asemenea avem ca obiectiv să menţinem trendul ascendent în segmentul de transport internaţional, cu produsul Ford Trucks F-MAX“, a spus a declarat Gabriel Tudor, Sales Director & Ford Trucks Brand Manager.

El a subliniat că extinderea reţelei de service atât naţională cât şi internaţională contribuie mult la imaginea mărcii, iar acum ţinta este ca până la finalul anului 2022 să mai fie livrate 1.000 de unităţi

În primul an de activitate, Cefin Trucks, în calitate de importator şi distribuitor al Ford Trucks, a înregistrat vânzări de 157 de unităţi (1% pentru segmentul de transport, 17% pentru segmentul de construcţii şi 7% pentru segmentul de vehicule specializate), cu o cotă de 2,36%.

În al doilea an, compania şi-a îndeplinit şi depăşit obiectivul stabilit, surclasând deja, în semestrul al doilea, doi competitori cu o prezenţă tradiţională pe piaţă. Numărul unităţilor vândute s-a dublat, ajungând la 357, iar cota de piaţă la 4,1%.

Vânzările au crescut şi mai mult în 2019, cu peste 555 de unităţi livrate şi o cotă totală de piaţă de peste 8%, cumulând in noiembrie 2019 un total de peste 1000 de unităţi Ford Trucks. Datorită lansării F-MAX, un vehicul perfect potrivit pentru transportul internaţional, Cefin Trucks intenţionează să-şi mărească cota de piaţă în segmentul respectiv, unde potenţialul de creştere rămâne foarte ridicat. Cefin Trucks a mizat pe păstrarea poziţiei de lider în alegerile clienţilor din segmentele de Construcţii şi Vehicule municipale şi în 2020, atingând locul 4 în Topul Brandurilor de Vehicule Comerciale, cu o cotă de piaţă de 11.8%. Tot în 2020, Cefin Trucks şi-a extins reţeaua de service, ajungând la 19 centre service in România, adăugând la o dimensiune multibrand a acesteia, prin inaugurarea serviciilor de reparatii Ford LCV in centrul din Bucureşti.

 In anul 2021, Ford Trucks atinge pragul de 2000 de unităţi vândute în România, urmând să seteze un nou obiectiv de creştere în acest sens, cel de 3000 de unităţi până la sfârşitul anului 2022. Păstreaza poziţia de lider în segmentul de construcţii, devine lider şi în cel al vehiculelor municipale şi creşte în cota de piaţă pentru segmentul reprezentat de F-Max.

Gabriel Tudor, sales director & Ford Trucks Brand Manager: Ne concentrăm pe consolidarea poziţiei de lider în segmentul vehiculelor de construcţii si specializate, în timp ce ne adaptăm la noile tehnologii şi nevoile pieţei permanent în evoluţie.

Claudia Iordache, managing director la MHS Truck & Bus: Am observat o creştere foarte bună a camioanelor rulate, iar aici noi deţinem în cadrul holdingului un hub în Austria de camioane rulate şi am putut rula cifre foarte bune în primul trimestru. Piaţa de camioane va creşte în 2021.