• Leu / EUR4.9479
  • Leu / GBP5.5370
  • Leu / USD5.1794
Supliment ZF Retail 2022
Daniela Jordanivski, VP marketing, achiziţii & vânzări dm drogerie markt: Viitorul retailului îl vedem ca fiind omnichannel, însă vor rămâne anumite categorii de produse pentru care clientul va vrea să aibă un contact direct cu produsul
Daniela Jordanivski, VP marketing, achiziţii & vânzări dm drogerie markt: Viitorul retailului îl vedem ca fiind omnichannel, însă vor rămâne anumite categorii de produse pentru care clientul va vrea să aibă un contact direct cu produsul 17 mai 2022

Daniela Jordanivski, VP marketing, achiziţii & vânzări dm drogerie markt, crede că viitorul retailului este omnichannel, astfel încât clientul să poată avea atât o experienţă de cumpărare online, cât şi offline. Însă, retailul tradiţional nu va dipărea complet, consideră...

citește mai mult
Cătălin Pozdarie, CEO Hervis: Numărul de vizitatori în magazine a crescut, lumea este dornică să iasă, să practice sportul, dar pe de altă parte, se uită foarte atent la ce cheltuieli face
Cătălin Pozdarie, CEO Hervis: Numărul de vizitatori în magazine a crescut, lumea este dornică să iasă, să practice sportul, dar pe de altă parte, se uită foarte atent la ce cheltuieli face 17 mai 2022

Românii sunt mult mai atenţi la cheltuielile pe care le fac în această perioadă, date fiind inflaţia şi criza economică ce se prevede mai ales în a doua jumătate a acestui an, spune Cătălin Pozdarie, CEO al Hervis, în cadrul conferinţei ZF Retail Summit 2022. Primele luni ale...

citește mai mult
Într-o lume în schimbare, unele lucruri rămân la fel
Într-o lume în schimbare, unele lucruri rămân la fel 29 mar 2022

Câteva mii sau chiar zeci de mii de mărci autohtone, dar mai ales internaţionale, din sectoare precum modă, farmacii, benzinării, comerţ alimentar, de bricolaj şi electro-IT, se bat pentru banii pe care românii îi alocă pentru cumpărături. Iar lupta pare că se înteţeşte în acest an, deşi bugetele de shopping nu vor creşte pe măsură, în contextul în care inflaţia va lovi direct în puterea de cumpărare.

citește mai mult
La paradisul modei: branduri internaţionale noi îşi pun România pe hartă chiar şi după doi ani de pandemie, perioadă în care magazinele offline au funcţionat cu restricţii
La paradisul modei: branduri internaţionale noi îşi pun România pe hartă chiar şi după doi ani de pandemie, perioadă în care magazinele offline au funcţionat cu restricţii 29 mar 2022

România este o piaţă de interes pentru brandurile străine de modă, cosmetice şi, în general, de bunuri nealimentare, chiar şi după doi ani dificili, marcaţi de pandemia de COVID-19.

citește mai mult
Formatul de discount a câştigat teren constant în ultimii ani, iar inflaţia galopantă pare să-i fie combustibil pentru o nouă creştere
Formatul de discount a câştigat teren constant în ultimii ani, iar inflaţia galopantă pare să-i fie combustibil pentru o nouă creştere 29 mar 2022

Magazinele de tip discount sunt formatul offline din comerţul alimentar european cu cel mai rapid ritm de creştere în perioada 2020-2022, ritmul anual fiind de 5,5%, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă IGD.

citește mai mult
Un nou segment de piaţă se conturează tot mai clar în comerţul alimentar: magazinele din benzinării
Un nou segment de piaţă se conturează tot mai clar în comerţul alimentar: magazinele din benzinării 29 mar 2022

Segmentul de benzinării şi magazine de tip convenience a ajuns să aibă o cotă de piaţă de 2% în totalul vânzărilor de bunuri de larg consum, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen.

citește mai mult
România îşi face loc între pieţele cu cea mai rapidă creştere a vânzărilor de mărci private din lume, plus 15% în 2021. Inflaţia va sălta şi mai mult categoria
România îşi face loc între pieţele cu cea mai rapidă creştere a vânzărilor de mărci private din lume, plus 15% în 2021. Inflaţia va sălta şi mai mult categoria 29 mar 2022

Românii cheltuie anual 3-3,6 mld. euro pe mărci private, iar suma creşte constant în contextul în care popularitatea acestor produse e pe un trend ascendent.

citește mai mult
Online-ul, vedeta comerţului alimentar în ultimii doi ani, a ajuns să mănânce 1% din vânzări. Până la finalul lui 2022, cota de piaţă s-ar putea apropia de 3%
Online-ul, vedeta comerţului alimentar în ultimii doi ani, a ajuns să mănânce 1% din vânzări. Până la finalul lui 2022, cota de piaţă s-ar putea apropia de 3% 29 mar 2022

În România, cumpărăturile alimentare online au o pondere mică, de aproximativ 1%, în totalul comerţului de profil. Acestea continuă însă să crească rapid.

citește mai mult
România mai are doar 40.000 de magazine tradiţionale, iar 55% dintre ele sunt în rural. Ce reţetă trebuie să aplice aceşti jucători să reziste în lupta cu marile lanţuri?
România mai are doar 40.000 de magazine tradiţionale, iar 55% dintre ele sunt în rural. Ce reţetă trebuie să aplice aceşti jucători să reziste în lupta cu marile lanţuri? 29 mar 2022

Comerţul tradiţional mai numără astăzi circa 40.000 de maga­zine, iar cota de piaţă a acestui seg­ment a ajuns undeva la aproximativ 35%, într-un domeniu dominat tot mai clar de marile reţele străine.

citește mai mult
La început de an, jucătorii din comerţul modern anunţau cele mai ambiţioase planuri de dezvoltare pentru România. În ce măsură influenţează războiul de la graniţă investiţiile?
La început de an, jucătorii din comerţul modern anunţau cele mai ambiţioase planuri de dezvoltare pentru România. În ce măsură influenţează războiul de la graniţă investiţiile? 29 mar 2022

Războiul ruso-ucrainean a făcut ca o lume întreagă să se reconfigureze în doar câteva săptămâni. Astfel, câteva sute de companii multinaţionale au ieşit (cel puţin temporar) de pe piaţa din Rusia, ca un răspuns suplimentar la sancţiunile impuse de Occident ţării agresoare.

citește mai mult
Mall vs. stradal, deschideri vs. închideri: de ce sunt centrele comerciale un magnet pentru români, iar magazinele din spaţiile stradale nu atrag cumpărători?
Mall vs. stradal, deschideri vs. închideri: de ce sunt centrele comerciale un magnet pentru români, iar magazinele din spaţiile stradale nu atrag cumpărători? 29 mar 2022

În Europa Centrală şi de Est, mallul este un magnet pentru consumatori. În ţările din Vest, este exact invers, stradalul e locul unde se întâmplă lucrurile frumoase.

citește mai mult