Supliment ZF Retail 2022

Cătălin Pozdarie, CEO Hervis: Numărul de vizitatori în magazine a crescut, lumea este dornică să iasă, să practice sportul, dar pe de altă parte, se uită foarte atent la ce cheltuieli face

17 mai 2022 Autor: Alexandra Matei

Românii sunt mult mai atenţi la cheltuielile pe care le fac în această perioadă, date fiind inflaţia şi criza economică ce se prevede mai ales în a doua jumătate a acestui an, spune Cătălin Pozdarie, CEO al Hervis, în cadrul conferinţei ZF Retail Summit 2022.

Primele luni ale acestui an, susţine el, nu au fost extraordinare pentru business şi chiar dacă numărul de vizitatori din magazine a crescut, întrucât lumea este dornică să iasă din casă şi să practice sportul, oamenii continuă să se uite foarte atent la preţul unui produs şi la cheltuieli.

„Actuala inflaţie şi criza economică ce se prevede, mai ales pentru a doua jumătate de an, face tot mai clar faptul că lumea a devenit mult mai atentă la cheltuieli. Este mult mai atentă la produsele care depăşesc un anumit nivel din punct de vedere al preţului. Lucrul acesta se simte. Nu pot să spun că primele trei luni au fost extraordinare. Numărul de vizitatori în magazine a crescut, lumea este dornică să iasă, să practice sportul, dar pe de altă parte, se uită foarte atent la ce cheltuieli face”, a spus Cătălin Pozdarie, CEO al Hervis, la ZF Retail Summit 2022.

 

Alte declaraţii:

♦ Dacă ne raportăm la anul 2019, o să spun că avem o creştere extraordinară. Dacă ne uităm însă puţin mai în detaliu, ne dăm seama că lucrurile nu stau chiar aşa. Este clar că se observă o reţinere din punct de vedere al cumpărătorului.

♦ Anul trecut am avut foarte multe influenţe din cauza pandemiei. Nu a fost un an rău, am terminat pe profit, însă, în mod real, primele patru luni de anul acesta ne-au arătat că există diverse alte influenţe. În ianuarie, cu toţii speram că 2022 va fi un an extraordinar, pe creştere, că am depăşit pandemia. Luna februarie ne-a arătat că putem să ne aşteptăm la orice, de oriunde. Din păcate, acest lucru s-a văzut imediat, prin criza uleiului, a motorinei, a valutei.

♦ Piaţa din România este o piaţă foarte importantă pentru Hervis. Suntem într-o fază de renovare a multor magazine deschise acum 15 ani. Avem anul acesta şapte renovări.

♦ Aveam în plan deschiderea a zece magazine, dar suntem nevoiţi să amânăm o parte din deschideri pe anul viitor, odată cu deschiderea centrelor comerciale respective. Dezvoltatorii nu au început construcţia şi principalul motiv este creşterea preţului la materialele de contrucţii.

♦ Linia este foarte subţire între pesimism şi optimism-realism. Eu mă consider un optimist-realist. În ceea ce priveşte dorinţa de a fi cât mai aproape de consumator, cred că a venit momentul, mai ales în viaţa jucătorilor de o anumită talie, să dea şi ceva înapoi comunităţii. Noi asta încercăm. Avem un program intens de a susţine diverse activităţi, mai ales sportive. Un exemplu este lansarea parteneriatului cu Slavamont România, Hervis devenind de anul acesta partener tehnic.

 

Parteneri: