Supliment ZF Rezidențial

Liria Themo, marketing & community manager, Atria Urban Resort: Siguranţa construcţiei, un dezvoltator de încredere, programe de comunitate... toate aceste facilităţi şi caracteristici fac parte din ceea ce caută clientul contemporan.

Liria Themo, Atria Urban Resort: Modul de lucru de acasă sau cel hibrid îndeamnă clienţii să caute proiecte rezidenţiale cu spaţii verzi şi facilităţi

8 mai 2023 Autor: Bogdan Alecu

♦ Reducerea după doar un an a limitei TVA de 5% de la 140.000 la 120.000 de euro pune presiune pe cei care vor să cumpere o locuinţă nouă, iar din acest motiv, optează acum pentru apartamente de două camere, în loc de trei. Dezvoltatorii, în plus, au trecut la standardul nZEB, care înseamnă costuri mai mici cu încălzirea şi răcirea locuinţei. 

Atria Urban Resort, proiectul dezvoltat de fraţii Lepădatu împreună cu Evergent Investments (SIF Moldova) în apropierea mallului Colosseum din Capitală, a ajuns la cea de-a treia fază şi mizează acum pe conceptul nZEB pentru a creşte eficienţa energetică a clădirilor.

„Acum se lucrează la structura blocurilor, a fost începută zidăria exterioară şi interioară, se lucrează în paralel la traseele de instalaţii. Din cele 7 corpuri jumătate sunt sau se apropie de înălţimea finală. Continuăm cu acest concept unic de resort urban, menţinem regimul moderat de înălţime, predominant P plus 4, pe alocuri P plus 6. Faza 3 este conformă cu nZEB, iar locuinţele dispun de recuperatoare de căldură, ferestre cu geam tripan şi cu o termoizolaţie îmbunătăţită“, a spus Liria Themo, marketing & community manager, Atria Urban Resort. 

Din faza a treia peste 20% din apartamente au fost contractate, iar prima fază este acum vândută integral, în timp ce faza a doua a ajuns la peste 80% cu vânzările. 

Proiectul Atria Urban Resort dezvoltat de antreprenorii Liviu şi Eugen Lepădatu în parteneriat cu Evergent Investments (fostul SIF Moldova) ar trebui să cuprindă 1.381 de apartamente întinse pe o suprafaţă de 9 hectare, unde blocurile sunt pe format P plus 4. Investiţia totală se ridică la peste 100 de milioane de euro.

„Cu siguranţă clientul zilelor actuale după criza din 2008, după pandemie, după ani de discurs negativ legat de domeniul imobiliar este mult mai precaut. Pandemia a adus şi work from home sau modul de lucru hibrid, iar Atria având spaţii mari, libere, cu parcuri şi o vegetaţie bogată, grădini proprii, piscine, s-a încadrat tot ca un hibrid - conceptul nostru de resort urban în oraş a satisfăcut cerinţele lor, astfel nu au fost nevoiţi să caute în suburbii. Siguranţa construcţiei, un dezvoltator de încredere, programe de comunitate... toate aceste facilităţi şi caracteristici fac parte din ceea ce caută clientul contemporan“, a explicat Liria Themo.

Următoarele etape din proiect vor fi dezvoltate cu un mix similar de formate, în timp ce fiecare fază va cuprinde o piscină. Totodată, conceptul Atria a vizat până acum ca doar un sfert din suprafaţa alocată unei faze să fie ocupată de clădiri, restul împărţindu-se între spaţii verzi şi alte facilităţi.

Pe de altă parte, modificarea pragului de TVA de 5% de la 140.000 la 120.000 de euro afecteză suplimentar piaţa,  pe lângă creşterea puternică a dobânzilor. „Atria încă mai are apartamente de 1 şi 2 camere sub pragul de 600.000 de lei. Din fericire pentru cei care se califică, însă pentru cele care depăşesc această sumă, efortul din partea cumpărătorului este unul important şi mai regretabil este faptul că apartamentele de trei camere nu se mai încadrează, astfel că tinerii care doresc să întemeieze o familie sau au deja un copil nu pot beneficia de această facilitate. Fereastra de un an a fost prea scurtă, iar rata natalităţii şi amânarea deciziei de a face copii în România sunt deja o problemă“, a subliniat Liria Themo.

Ea explică faptul că în prezent clienţii achiziţionează apartamente atât cu surse proprii şi cu credite bancare, însă proporţia celor care cumpără cu împrumuturi s-a mai redus. Clienţii apelează în continuare la credite bancare, însă caută soluţii să crească sursele proprii şi să împrumute de la bancă o sumă mai mică.

Spre comparaţie, în 2021 circa 80% dintre clienţi au cumpărat în cadrul proiectului prin credite ipotecare sau credite Prima Casă, restul susţinându-şi achiziţia din fonduri proprii. Fraţii Lepădatu şi SIF Moldova au ales să nu practice modelul de rată la dezvoltator.

Proiectul este situat la circa 3 km de terminalul multimodal Străuleşti, unde ajunge linia de metrou M4. Pe fondul localizării, Atria Urban Resort atrage mai mult clienţi care cumpără în scop de locuire şi mai puţin în scop investiţional.

Liria Themo a explicat că proiectul a fost gândit cu distanţe mari între clădiri, între 50 şi 100 de metri, într-o încercare de a genera o densitate mai redusă, incluzând astfel în proiect spaţii verzi, parc sau piscină.

Fraţii Eugen şi Liviu Lepădatu au construit la începutul anilor 2000 Tornado Sistems, care în 2007 era liderul pieţei locale de distribuţie IT&C, cu afaceri de peste 90 de milioane de euro. Cei doi au vândut afacerea în 2009 către RHS Company. Mai mult, Liviu Lepădatu este şi fondatorul şcolii de business pentru copii Ken Academy.

Pentru Evergent Investments (fostul SIF Moldova), Atria Urban Resort este al treilea proiect imobiliar din Capitală, după Veranda Mall şi Baba Novac Residence.

 

 

 

 
Parteneri: