Supliment ZF Rezidențial

Supliment ZF Rezidenţial. Adelina Badea, Mobexpert: Clienţii sunt din ce în ce mai educaţi, interesaţi de design şi calitate. Pregătim cel mai ambiţios plan de expansiune din ultimii ani

7 mai 2025 Autor: Bogdan Alecu

♦ Românii investesc tot mai mult în mobilier de calitate, design personalizat şi servicii premium ♦ Mobexpert a încheiat 2024 cu o creştere de 10% a cifrei de afaceri, impulsionată de campaniile de Black Friday şi Crăciun ♦ Online-ul rămâne un pilon solid, cu 25% din vânzări, susţinut de reţeaua de concept store-uri ♦ În 2025, compania intră într-o etapă amplă de expansiune, cu trei noi magazine mari în Cluj, Bucureşti şi Braşov.

Românii îşi transformă tot mai atent locuinţele, investind nu doar în mobilier de bază, ci şi în produse de design, consultanţă specializată şi servicii premium integrate. Aceasta este una dintre cele mai clare tendinţe observate în 2024 de către Adelina Badea, CEO al Mobexpert, unul dintre principalii jucători din industria de mobilier din România. „Clientul Mobexpert este din ce în ce mai educat, face foarte mult research, apelează la designeri şi caută produse adaptate stilului său de viaţă. Este o schimbare vizibilă mai ales la segmentele de vârstă 25-35 de ani şi 35-45 de ani, care îşi doresc mobilier minimalist, modular, dar şi funcţional, în contextul vieţii de familie“, spune executivul.

Această evoluţie în comportamentul de consum s-a reflectat şi în rezultatele financiare. După un an 2023 stabil, Mobexpert a încheiat 2024 cu o creştere de 10% a cifrei de afaceri, susţinută de campaniile de Black Friday şi Crăciun, care au generat creşteri de 36%, respectiv 21%. Cele mai căutate produse? Mobilierul de tip corp, paturile tapiţate şi canapelele, inclusiv modelele cu recliner, care au cunoscut o diversificare şi o dezvoltare semnificativă în oferta grupului. „Am avut stocuri mari, colecţii bine structurate şi, mai ales, produse fabricate local, ceea ce a contat enorm în deciziile clienţilor“, adaugă Badea.

În prezent, aproximativ 60-65% din mobilierul vândut de Mobexpert provine din fabricile proprii din România. De la piese din lemn masiv sau PAL până la saltele, canapele şi mobilier de bucătărie, toate sunt create, proiectate şi fabricate local. „Clientul român caută eticheta «fabricat în România» şi ne bucură această direcţie, pentru că suntem un business integrat, de la design până la livrare. În pandemie, am fost forţaţi de context să accelerăm producţia locală, iar astăzi acest efort ne diferenţiază şi ne oferă stabilitate“, explică CEO-ul Mobexpert.

Strategia omnichannel rămâne una dintre cele mai puternice direcţii de dezvoltare. Dacă înainte de pandemie vânzările online reprezentau doar 14% din total, astăzi acestea sunt constante la 25%, completând eficient reţeaua fizică. „Clientul intră online, testează virtual produsele cu ajutorul funcţionalităţilor 3D, vine în magazin să vadă calitatea, apoi comandă online sau offline. Este o simbioză foarte eficientă, iar magazinele concept store, deschise în ultimii ani, au susţinut excelent această tranziţie“, punctează Badea.

În 2025, Mobexpert intră într-o etapă de expansiune fără precedent, cu trei mari deschideri programate în Cluj, Bucureşti şi Braşov. Magazinul din Cluj, inaugurat deja în aprilie 2025, are 5.000 mp la parter şi va fi amplasat într-o zonă cu dezvoltare imobiliară accelerată, Floreşti-Gilău. Acesta include o curte pentru expunerea produselor de grădină şi terasă. Urmează în iulie magazinul din zona Pallady din Bucureşti, un spaţiu de 10.000 mp cu design şi tehnologie nouă, dezvoltat în parteneriat cu Altex. În toamnă, Mobexpert va deschide un magazin de 13.000 mp în Braşov, în zona Coresi, cel mai mare hub de dezvoltare urbană din oraş, care va include şi un outlet de 3.000 mp. „În paralel, pregătim deschiderile din 2026-2027 la Timişoara şi Bacău, dar şi alte două proiecte mari alături de Altex“, declară Adelina Badea.

Această extindere vine într-un context în care piaţa rezidenţială continuă să se dezvolte, iar românii investesc mai mult în locuinţele lor. „Observăm un interes crescut pentru serviciile de design interior. Avem tot mai multe solicitări pentru programări online cu designerii noştri, iar clienţii vin pregătiţi, documentaţi, cu liste clare. Acest lucru ne-a determinat să investim şi mai mult în servicii: transport şi montaj premium, soluţii de finanţare fără dobândă, design interior, ba chiar şi colectarea mobilierului vechi prin parteneriatul nostru cu Fevra“, explică Adelina Badea.

Această ultimă iniţiativă este răspunsul Mobexpert la o nevoie reală: eliminarea mobilierului vechi într-un mod autorizat şi sustenabil. „Românii nu mai vor să lase canapeaua veche în faţa blocului. Vor soluţii civilizate şi rapide. Iar noi, alături de partenerul nostru specializat, oferim exact acest serviciu – în aceeaşi zi cu livrarea noilor produse, echipa Fepra preia mobilierul vechi“, adaugă CEO-ul Mobexpert.

Pe termen scurt, anul 2025 a început lent, dar cu semnale pozitive încă din februarie. Traficul online a crescut, iar weekend-urile din martie au adus vânzări încurajatoare. „Privim acest an cu încredere şi perseverenţă. Sunt multe incertitudini, e un an electoral, dar noi ne-am pregătit pentru extindere, am început recrutările pentru noile magazine şi consolidăm echipele din logistică şi montaj. Avem toate motivele să credem că 2025 va fi unul dintre cei mai buni ani pentru Mobexpert“, conchide Adelina Badea.