Beatrice Dumitraşcu, CEO Residential Division, One United Properties: Nu reinventăm roata, ci adaptăm tendinţele globale şi ne uităm la nevoile de peste 15-20 de ani ale oamenilor
♦ La final de T1 2025, One United Properties avea în construcţie 4.041 de unităţi, 22.000 mp de spaţii de birouri şi 21.000 mp de spaţii comerciale, cu o Valoare Brută de Dezvoltare (GDV) combinată de 1,5 miliarde de euro ♦ Din această sumă, 1,233 miliarde de euro reprezintă GDV aflată în faza de construcţie aferentă segmentului rezidenţial, reflectând valoarea totală estimată a fi generată din vânzarea tuturor unităţilor la finalizarea proiectelor ♦ În plus, compania deţine un portofoliu de terenuri care susţine GDV estimată la 2,2 miliarde de euro, aferentă unui număr de 9.101 de viitoare unităţi rezidenţiale.
One United Properties, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de proiecte sustenabile din România, a încheiat primul trimestru din 2025 cu vânzări şi prevânzări de 45,1 milioane de euro, un rezultat solid care confirmă interesul ridicat pentru locuinţele noi, eficiente energetic şi integrate în comunităţi urbane moderne. Performanţele companiei vin în contextul unei pieţe din ce în ce mai selective, dar şi mai informate.
Vânzări puternice în T1 şi portofoliu solid de livrări pentru 2025
În primele trei luni din 2025, One United a vândut sau prevândut 146 de apartamente şi unităţi comerciale, în suprafaţă totală de aproape 15.000 mp, la care se adaugă 117 locuri de parcare. Potrivit datelor comunicate de companie, 77% din stocul disponibil este deja contractat, ceea ce generează venituri viitoare estimate la 349 de milioane de euro până în 2027.
Cele mai bine vândute proiecte rămân One Lake District, One High District şi One Lake Club. „Ne desfăşurăm activitatea la cea mai mare scară de dezvoltare de la încerparea companiei. Avem peste 4.000 de unităţi rezidenţiale în construcţie şi un pipeline de terenuri care susţine dezvoltarea a peste 9.000 de locuinţe noi în anii următori“, a precizat Victor Căpitanu, co-CEO One United Properties.
Anul 2025 va aduce livrarea a 2.300 de locuinţe, în proiecte emblematice precum reconversia fostei Hale Ford, dar şi lansarea unor concepte noi, precum Marketta Food Hall, un spaţiu gastronomic premium, gândit pentru a deveni un punct de atracţie regional.
Mixed-use urban: oraşe în oraş, cu funcţiuni integrate
Printre cele mai ambiţioase dezvoltări se numără One City District, amplasat pe fosta platformă industrială ROCAR. Proiectul va include peste 3.000 de unităţi locative, şcoală, grădiniţă, spaţii comerciale şi birouri, într-o abordare integrată care transformă spaţiul într-un pol urban complet.
„Este un oraş în oraş, care va fi util atât pentru locatari, cât şi pentru comunitatea extinsă. Am ajuns încă de la faza de concept să implicăm arhitecţi, consultanţi, specialişti şi să lucrăm strâns cu autorităţile pentru a livra un produs urbanistic funcţional pe termen lung. Nu reinventăm roata, ci adaptăm tendinţele globale şi ne uităm la nevoile de peste 15-20 de ani ale oamenilor“, a subliniat Beatrice Dumitraşcu, CEO residential division, One United Properties.
Dezvoltatorul are în construcţie 665.000 mp, mai mult decât tot ceea ce a livrat până acum, iar pipeline-ul de proiecte este acoperit pentru următorul deceniu. Cele trei creşteri de capital de peste 170 milioane de euro din 2021 încoace confirmă interesul investitorilor şi angajamentul faţă de piaţa locală.
În T1 2025, One Lake District a rămas cea mai bine vândută dezvoltare a One United Properties pentru al şaptelea trimestru consecutiv, fiind urmată de One High District şi One Lake Club. La data de 31 martie 2025, 77% dintre unităţile disponibile aflate în dezvoltare şi cele deja livrate erau vândute către clienţii finali. Sumele datorate în baza contractelor încheiate cu clienţii la 31 martie 2025 se ridică la 349,3 milioane de euro în numerar suplimentar până în 2027. Numai în T1 2025 au fost încasate 36,8 milioane de euro.
Segmentul comercial: pilon de stabilitate financiară
În paralel, One United dezvoltă accelerat şi segmentul comercial. Veniturile din chirii au ajuns la 7 milioane de euro în T1 2025, cu 3% peste perioada similară din 2024. Compania a închiriat sau prelungit contracte pentru 16.520 mp de spaţii comerciale, ceea ce asigură o bază de venituri recurente solidă.
„Portofoliul nostru comercial este aproape complet ocupat şi reprezintă o sursă esenţială de stabilitate. În contextul actual, în care dobânzile sunt în scădere, iar randamentele se comprimă, componenta de venituri constante din chirii este un atu competitiv important“, a precizat Andrei Diaconescu, co-CEO One United Properties.
Spaţiile comerciale livrate deja totalizează 144.000 mp, iar dezvoltările aflate în lucru vor duce suprafaţa totală la 187.000 mp până în 2026, prin proiecte ca One Gallery, One Technology District şi Hotel Mondrian.
O piaţă tot mai matură, un client mai educat
„Traficul de clienţi este acelaşi, dar oamenii sunt mai analitici. Se uită la proiecte deja finalizate, vizitează, compară, cer date. Şi preferă zonele din proximitatea centurii Capitalei, cu acces bun şi livrare imediată. Este o piaţă vie, dar nu mai este impulsivă“, a spus Beatrice Dumitraşcu.
One United Properties rămâne unul dintre liderii regenerării urbane, cu investiţii care se împreunează cu nevoile comunităţilor, infrastructura oraşului şi tendinţele globale. Iar 2025 promite să fie un nou an de referinţă pentru companie şi pentru piaţa imobiliară din Bucureşti.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE