Proiectele imobiliare mixte au schimbat faţa marilor oraşe din România, venind cu conceptul ca la 5 sau cel mult 15 minute de mers pe jos de acasă oricine să găsească ce are nevoie, de la un magazin la o clădire de birouri, un restaurant sau o şcoală.
Multe dintre primării au investit în digitalizare, multe documente se pot obţine deja online, iar taxele şi impozitele pot fi achitate printr-o aplicaţie.
Pentru conceptul de Smart Village putem oferi ca exemplu comunităţi precum Ciugud din judeţul Alba, Sadu din Sibiu sau Luncaviţa din Tulcea.
Sectorul 4 din Capitală poate fi considerat primul UAT 100% digitalizat din România, în contextul în care la nivelul Bucureştiului există şapte viziuni diferite pentru proiectele de smart city, a explicat Eduard Dumitraşcu, preşedinte al Asociaţiei Române pentru Smart City.
La nivelul întregii ţări există peste 1.000 de proiecte şi iniţiative de smart city active, în creştere faţă de nivelul de 860 înregistrat în urmă cu un an, însă autorităţile duc în continuare lipsă de viziune şi strategie, în timp ce se confruntă cu o rezistenţă la schimbare.
Eduard Dumitraşcu a subliniat că fiecare oraş trebuie să îşi găsească o poveste, o direcţie de dezvoltare în logica smart city, indicând ca exemplu spre Buzău şi grantul de 300 de milioane de euro pe care l-au atras autorităţile pentru a investi în economie circulară.
Primăria generală şi primăriile de sector au împreună 115 proiecte şi iniţiative de smart city, dintre care 54 sunt la PMB. Clujul are 63 de proiecte şi iniţiative, urmat de Iaşi cu 56 şi Alba Iulia cu 49.
Tehnologia şi digitalizarea sunt cele două mari pariuri ale Vodafone România, compania anunţând o amplă operaţiune de transformare din unul dintre cei mai importanţi jucători din industria de telecomunicaţii într-un lider al tehnologiei. Achilleas Kanaris, CEO al Vodafone România, declara pentru ZF că adoptarea tehnologiei şi implementarea unor soluţii smart pentru fiecare afacere din România sunt sinonime cu transformarea României. Antreprenorii nu le pot face pe toate, nu au cum să devină experţi în toate domeniile, iar din acest motiv el explică faptul că Vodafone a depus eforturi să aibă o soluţie pentru fiecare afacere din România. Digitalizarea unei afaceri este cel mai eficient catalizator al schimbării şi în administraţia publică. Şi invers.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE