Suplimente

Brandul România creionat de Dracula, Dacia, Simona Halep şi BitDefender

Brandul România creionat de Dracula, Dacia, Simona Halep...

Autor: Cristina Roşca

02.12.2014, 00:07 719

Cele mai cunoscute bran­duri ale României dincolo de Dacia, motorul expor­tu­rilor locale şi antivirusul BitDefender sunt Dra­cula, Transilvania, Nadia Comăneci şi Gică Hagi. Pe urmele celor doi sportivi a păşit însă în ultimul an şi Simona Halep, care la doar 23 de ani a pus Ro­mânia pe podiumul tenisului mondial. În prezent jucătoarea ocupă poziţia a treia în topul WTA după Serena Williams şi Maria Sharapova.

„Cred că la ora actuală brandul Ro­mâniei în lume e făcut de Simona Halep şi de Direcţia Naţională Antico­rup­ţie“, spunea recent publicitarul Bogdan Nau­mo­vici. Totuşi, România are poten­ţial să exporte şi alte branduri, iar cel mai concludent exemplu este Dacia, ma­şina pe care o conduc astăzi sute de mii de nemţi, deşi Ger­mania este ţara meşte­gurarilor auto, fiind cel mai mare construc­tor euro­pean. Maşina realizată la Mioveni a ajuns nu doar în Germania ci în toate colţurile lumii, din Tahiti în Noua Ca­le­donie. Totuşi, cel mai utilizat pro­dus românesc este antivirusul BitDefender, tehno­logia fiind folosită de 500 de milioane de oameni.

Cele două branduri „made in Ro­ma­nia“ au reuşit, iar pe urmele lor păşesc astăzi altele noi. Cine sunt acestea, care este povestea lor şi care sunt planurile de viitor citiţi în suplimentul care apare împreună cu Ziarul Financiar joi, 4 decembrie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO