Suplimente

Campionatul urcă vânzările de bere şi snackuri cu peste 15% în magazine

Campionatul urcă vânzările de bere şi snackuri cu...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

19.06.2016, 18:30 232

Berea şi snackurile sunt de de­parte cele mai cumpărate pro­duse de către suporterii care ur­măresc meciurile de fotbal la Cam­pio­na­tul European din acest an, vân­zările din magazine cres­când cu mi­nim 10%, con­form date­lor tran­smise de re­taileri.

„Pe ambele categorii de pro­duse se ob­servă creşteri ale vânzărilor atunci când sunt meciuri importante, cu miză, ale echipei României. (…) Pentru me­ciurile importante vânzările cresc cu minim 10%. De exemplu, pentru me­ciurile României din cam­pionatul care se apropie estimăm creş­teri în jur de 15%”, spun re­prezentanţii Carrefour România, reţea care include peste 190 de magazine sub diferite formate.

Campionatul European de Fotbal vine într-un moment bun pentru vân­zările de bere, în condiţiile în care anul trecut consumul a revenit pe creştere după doi ani de scăderi şi a ajuns la 80 de litri per capita. Astfel, competiţia coinci­de cu o perioadă în care vânzările de bere ating cel mai înalt nivel - vara - şi ar putea ajuta con­su­mul după un prim se­mes­tru cu vreme nefavo­ra­bilă. Piaţa de snackuri a trecut şi ea printr-un moment fa­vorabil, având în vedere că anul trecut re­ducerea TVA la alimente la 9% a im­pulsionat con­su­mul. Cele mai vândute bran­duri din categoria bere în maga­zinele Carrefour sunt Timişoreana, Ciucaş, Neumarkt şi Ursus, în timp ce în categoria snackuri/ chipsuri brandurile Chio şi Lays sunt pe podium.

O tendinţă de creştere a consumului de bere este observată  la nivel naţional şi de repre­zen­tanţii Auchan România, care spun că în perioada Cam­pionatului Euro­pean vân­zările sunt în creştere. În plus, competiţia sportivă atrage după sine şi creşteri în alte categorii de produse.

„Faţă de o perioadă obişnuită, în lunile iunie-au­gust consumul pentru acest pro­dus creşte cu peste 60% în maga­zinele Auchan. În perioada Cam­pionatului European de Fotbal vânzări în creş­tere sunt şi pentru alte cate­gorii de produse printre care se nu­mără bău­turile răco­ritoare, snack­urile (chipsuri, pop-corn, seminte, alune etc.), LCD-uri, pro­dusele de conec­tivitate, articole spor­tive dedicate fot­balului), au completat aceştia. Auchan, care con­trolează 33 de hiper­marketuri pe plan local, va or­ganiza chiar un târg de bere, unde vor fi dis­ponibile peste 400 de tipuri şi sorti­mente de bere din România şi alte 19 ţări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO