Programele de educaţie managerială de tip MBA sau Executive MBA oferite de şcolile de afaceri din România au adunat împreună peste 6.600 de absolvenţi de la începutul anilor '90 până în prezent. Numai în ultimul an au absolvit cursurile unui astfel de program circa 200 de manageri şi antreprenori din România, iar ponderea celor care vin şi din alte regiuni ale ţării creşte. Ce îl poate motiva pe un manager de top să se întoarcă din nou la şcoală şi să înveţe?
„Voiam să duc firma la un alt nivel de creştere şi simţeam că pentru a ajunge acolo aveam nevoie de un nivel superior de cunoştinţe. Eu sunt adeptul autoeducaţiei şi cred că învăţarea e un proces activ, care nu se termină niciodată, citesc foarte mult şi îmi place să aflu mereu lucruri noi, mai ales pentru că sunt pasionat de inovaţie în business“, spune antreprenorul Victor Dragomirescu, absolvent al programului de EMBA oferit de şcoala de afaceri ASEBUSS, care conduce businessul Romanian Software, companie specializată în furnizarea de soluţii software şi servicii pentru domeniul resurselor umane.
Componenta de networking este un element extrem de apreciat de absolvenţii acestor programe, pentru că managerii au ocazia să înveţe din experienţa colegilor din alte industrii şi să vadă noi perspective ale unor probleme uzuale din business. De asemenea, partea teoretică este un alt element apreciat de absolvenţi, pentru că îi ajută să îşi structureze mai bine cunoştinţele de business pe care le-au acumulat până atunci.
„Partea teoretică este foarte bine pusă la punct şi m-a ajutat să structurez cunoştinţele de business pe care le aveam în aşa fel încât să pot vedea «big picture». Cred că acesta este cel mai mare atu al unui program de MBA, să poţi avea o privire de ansamblu asupra businessului“, a spus Mihai Alexandru Pop, absolvent al programului de MBA Româno-Canadian.
De 12 ani, Ziarul Financiar analizează piaţa programelor de educaţie managerială de tip MBA sau EMBA, având în fiecare an suplimente speciale dedicate acestei industrii.