Cu doar 30 de IMM-uri la mia de locuitori, România este pe ultimele locuri în Uniunea Europeană la indicatorul care arată nivelul oxigenului din economie.
Însă, criza economică a „măturat“ IMM-urile fără o fundaţie solidă, iar în piaţă au rămas multe firme puternice, cu apetit pentru dezvoltare atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă.
În plus, programe cu fonduri nerambursabile de tipul celor pentru întreprinzători debutanţi (SRL-D) au pus în evidenţă apetitul în continuă creştere pentru business al românilor şi au adus optimism pentru mediul de afaceri local.
Cum pot creşte IMM-urile, ce şanse au brandurile româneşti la export şi cât de mult apelează firmele mici şi mijlocii la bănci pentru a-şi finanţa investiţiile?
Sunt doar câteva dintre temele importante pentru viitorul micilor antreprenori.
„Munciţi 10-12 ore pe zi, luaţi credite de la bănci pentru a vă finanţa investiţiile, urmăriţi tehnologiile din străinătate şi fiţi corecţi dacă vreţi să aveţi un business de succes“, este mesajul dat de antreprenorii mari către firmele mici.