Suplimente

Paginile ZF, micul ghid de business al antreprenorilor din Transilvania şi Banat

01.11.2015, 23:46 142

Regiunea Transilvaniei şi Banatului şi-a cunoscut primii campioni în business în urmă cu cinci ani. De atunci, companii precum Ropharma, Casa Rusu, Polisano, Transavia, Energobit sau Farmec şi-au tot consolidat poziţia pe lista scurtă a “celor aleşi” din businessul antreprenorial local. Acum, la câţiva ani distanţă de la primul eveniment “Campioni în business” din Transilvania şi Banat, aceste companii continuă să fie printre cele mai puternice din domeniile în care activează, semn că antreprenorul ştie că rezultatele bune de la finalul a 12 luni nu garantează siguranţă şi pentru anul ce urmează.

 

16 noiembrie 2011

Un număr de 12 companii primeau în 2011 titlul de campion în business al regiunii Transilvaniei, un premiu menit să îi scoată la lumină pe antreprenorii care au decis să se dezică de recesiune şi să continue cu încăpăţânare pe linia creşterii şi a profitabilităţii. Prima ediţie a evenimentului “Campioni în business” din Transilvania şi Banat a avut loc la Sibiu, unde companii precum Ropharma, a antreprenorului Mihai Miron, sau Casa Rusu, deţinută de omul de afaceri Cristian Rusu, şi-au făcut un obicei din poziţionarea pe lista elitelor din mediul de afaceri local.

În 2011, clasamentul celor mai dinamici antreprenori a luat în calcul aproape 3.400 de companii din toată ţara conduse de antreprenori independenţi şi care au avut cu un an înainte o cifră de afaceri cumulată de aproape 100 mld. euro şi peste 950.000 de angajaţi. Cu alte cuvinte, pe atunci afacerile antreprenoriale generau 40% din cifra de afaceri a tuturor companiilor din România.

 

19 octombrie 2012

“Copiii noştri trebuie să se pregătească pentru antreprenoriat, nu pentru a avea un job” – acesta este mesajul pe care nouă antreprenori din Transilvania şi Banat l-au transmis către ceilalţi membri ai mediului de afaceri românesc şi nu numai în cadrul celei de-a doua gale “Campioni în business” organizată de ZF împreună cu fondul de investiţii Enterprise Investors, BCR, firma de audit şi consultanţă PwC şi Fundaţia Triple Helix.

A fost printre primele ocazii când în România a început să se vorbească deschis şi “apăsat” despre importanţa educaţiei antreprenoriale, în special de la vârste mici, pentru contracararea situaţiilor de criză.

Printre câştigătorii de atunci s-au numărat companii cu afaceri în sectoare precum agricultura, furnizarea de soluţii energetice, furnizarea de servicii şi soluţii IT, farma şi industria de bunuri de larg consum. Polisano, Arobs Transilvania sau Energobit au fost câteva dintre companiile transilvănene care au intrat pe lista scurtă a celor mai dinamice afaceri antreprenoriale din 2012.

 

17 octombrie 2013

Transavia, Cramele Recaş, EnergoBit sau Laboratoarele Fares sunt câteva dintre cele nouă companii care în 2013 au luat “crema” profitabilităţii din mediul de business antreprenorial şi care au fost premiate pentru dinamica bună avută în anul precedent din punct de vedere al cifrelor în cadrul evenimentului “Campioni în business”.

Trei companii mici, cu afaceri curpinse între 3 şi 15 milioane de euro şi alte trei companii mari şi mijlocii cu afaceri de peste 15 milioane de euro au vorbit despre adaptare ca fiind unul dintre cele mai importante instrumente care i-au ajutat pe antreprenori să supravieţuiască şi chiar să crească în criză. Chiar şi în contextul în care unii jucători din piaţă susţineau că banii se mişcă, dar nu există investitori, antreprenorii priveau cu optimism businessurile pe care le-au pus pe picioare, mânaţii fiind în lupta cu piaţa de numeroasele crize, mai mici sau mai mari, prin care au trecut de-a lungul anilor.

 

16 octombrie 2014

Anul 2014 a fost unul vizibil de dezmorţire a mediului de business, antreprenorii nu doar reuşind să îşi salte ritmurile de creştere din anii anteriori, ci şi să înceapă angajările “de masă”.

A fost anul în care businessurile de familie au început să intre sub conducerea generaţiilor tinere (cum este exemplul Transavia, unde Teodora Popa deja se implica în mersul companiei create de tatăl sau Ioan Popa), cel în care companiile au mizat pe dezvoltarea portofoliilor şi pe reconstruirea serviciilor pe care le oferă clienţilor şi partenerilor.

Farmec, Laboratoarele Fares, Bilka Steel sau Astra Vagoane Călători sunt companii ai căror antreprenori şi-au dat seama că o criză se trece cu flexibilitate, cu repoziţionare şi cu educaţie în spirit antreprenorial.

Sunt afaceri care în anii de criză au crescut chiar şi cu 40% sau 50% şi care şi-au tot reconfirmat statutul de campioni în business. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO