Suplimente

Polonia, un brand economic european şi internaţional

Galerie foto

Galerie foto

Autor: Bogdan Cojocaru

11.11.2019, 11:15 304

Pe 16 octombrie 1978, alpinista Wanda Rutkiewicz reuşea să cucerească Everestul, cel mai înalt vârf de pe pla­ne­tă. În aceeaşi zi, cardinalul  Karol Wojtyla este ales ca Papa Ioan Paul al II-lea. Cei doi polonezi s-au întâlnit un an mai târziu, iar Papa a remarcat că „a fost voia lui Dumnezeu să ne înălţăm în acea zi“. Rutkiewicz şi Ioan Paul al II-lea sunt oameni care au făcut Polonia cunoscută în toată lumea.

Pe 11 noiem­brie, polonezii sărbătoresc ziua independenţei. În acea zi, în 1918, Polonia redevenea o ţară, recâştigându-şi independenţa de la Imperiul German, Austro-Ungar şi Rus. A trecut un secol şi Polonia şi-a recâştigat independenţa econo­mică. Nu mai este o economie dependentă de capitalul şi tehnologia companiilor străine, ci este capabilă să exporte dezvoltare în ţări străine, cu firme capabile să se extindă prin achiziţii de branduri consacrate în state de la care cândva aşteptau ajutor pentru dezvoltare. Aceste firme promovează businessul polonez şi înalţă Polonia ca brand.

România face parte din acest proces, cunoscând o explozie de investiţii polo­ne­ze în ultimii ani şi o accelerare a importurilor din Polonia. Companii din cele mai diverse, de la coloşi din industria chimică şi retailer de modă la bănci şi recuperatori de creanţe şi-au stabilit baze aici, pentru a rămâne sau pentru a-şi extinde businessul mai departe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO