Suplimente

Radu Oniga, director general Hornbach România: „Găsirea angajaţilor este influenţată de o piaţă a muncii foarte dinamică. Ne confruntăm cu provocări precum candidaţii care participă simultan la mai multe procese de recrutare şi lipsa răbdării din partea acestora“

Supliment Construcţii 2024

Radu Oniga

Radu Oniga

Autor: Alina-Elena Vasiliu

03.07.2024, 00:06 674

Hornbach şi-a propus să extindă echipa cu aproximativ 100 de noi angajaţi în 2024, în toate cele nouă magazine, sediul central şi hubul IT.

Retailerul german de bricolaj Hornbach, unul dintre cei mai mari de pe piaţa de profil, cu peste 1.200 de angajaţi pe piaţa locală, are în vedere noi recrutări, în contextul planului de expansiune pe care îl are pentru următori ani, dar şi pentru dezvoltarea hubului de tehnologie pe care îl deţine în România.

„Momentan, Hornbach România are un total de 1.235 de angajaţi, dintre care aproape 91% lucrează în magazinele companiei, iar 9% sunt angajaţi la sediul central. Avem o diversitate de gen echilibrată, cu 52% bărbaţi şi 48% femei, şi o vârstă medie de 39 de ani. Mai mult de 21% dintre angajaţi fac parte din companie de peste zece ani, în timp ce o proporţie egală are o vechime de cinci-zece ani. Restul, de 58%, sunt angajaţi cu mai puţin de cinci ani vechime“, a spus Radu Oniga, director general la Hornbach România, numit în această funcţie la 1 martie 2024.

Odată cu dorinţa de dezvoltare pe care o are retailerul, va fi nevoie şi de noi angajaţi, astfel că Hornbach şi-a propus să extindă echipa cu aproximativ 100 de noi angajaţi în 2024, în toate cele nouă magazine, sediul central şi hubul IT.

„Procesul de găsire a angajaţilor la Hornbach România este influenţat de o piaţă a muncii foarte dinamică, iar compania se confruntă cu provocări semnificative, cum ar fi candidaţii care participă simultan la mai multe procese de recrutare şi lipsa răbdării din partea acestora. Totodată, există un deficit de specialişti, care amplifică aceste dificultăţi şi impune o abordare mai strategică a recrutării.“

Hornbach deţine în România un hub IT, gândit să se ocupe iniţial de proiectele legate de magazinul online şi apoi să deservească întregul grup german. Alegerea României pentru acest proiect s-a datorat prezenţei unui număr mare de talente cu competenţe extinse în domeniul IT.

„România este recunoscută pentru forţa de muncă bine pregătită şi competitivă în tehnologie, cu expertiză extinsă şi o afinitate pentru gândirea holistică a tehnologiilor, ceea ce a făcut din ţara noastră o destinaţie ideală pentru dezvoltarea hubului IT.“

În acest moment, hubul IT are peste 10 angajaţi, însă sunt deschise mai multe poziţii, urmând ca echipa să crească.

De altfel, digitalizarea este unul din obiectivele pe care Radu Oniga spune că vrea să se concentreze din rolul de CEO al Hornbach România.

„Digitalizarea este un domeniu în care suntem deja avansaţi, dar vreau să accelerăm aceste procese pentru a rămâne competitivi şi eficienţi. Implementarea de noi tehnologii şi optimizarea proceselor existente vor fi priorităţi pentru a ne asigura că beneficiem de toate avantajele erei digitale.“

Un alt aspect important este dezvoltarea logisticii, alături de obiectivul de accelerare a ritmului de deschidere a noilor magazine pentru a-şi extinde prezenţa pe piaţă.

Magazine noi pe harta Hornbach

Momentan, Hornbach se confruntă cu probleme în pregătirea următorului magazin pe care îl are în plan în Bucureşti, aspectele juridice fiind cele care reprezintă o piedică.

„Am anunţat în urmă cu ceva timp deschiderea unui nou magazin în Bucureşti, în zona Colentina. Cu toate acestea, momentan, proiectul întâmpină câteva provocări juridice generale, comune mai multor zone din Capitală, ceea ce a încetinit avansarea cu deschiderea acestuia. În continuare vizăm expansiunea, analizând cu atenţie oportunităţile existente“, a spus Radu Oniga, director general la Hornbach România, numit în această funcţie la 1 martie 2024.

Proiectele imobiliare şi de construcţii din Bucureşti trec printr-o perioadă tulbure de câţiva ani, în condiţiile în care procesul de autorizare a proiectelor noi a fost oprit. Astfel, efectele se văd şi în investiţii precum cea anunţată de Hornbach. Totuşi, planul merge mai departe.

„Investiţiile în teren, construcţia magazinului şi prima dotare a acestuia se vor ridica, cel mai probabil, la peste 35 de milioane de euro. În general, în orice magazin Hornbach nou-deschis lucrează între 120 şi 130 de angajaţi.“

Mai departe, pentru vara anului 2025, Hornbach pregăteşte deschiderea unui nou magazin, al doilea din Timişoara.

„În plus, am asigurat locaţii în oraşe precum Cluj-Napoca şi Târgu Mureş şi analizăm cu atenţie toate oraşele cu o populaţie de peste 150.000 de locuitori pentru viitoare magazine“, a mai spus Radu Oniga.

El nu a precizat însă în ce alte zone din Bucureşti are compania securizate terenuri pentru noi magazine.

„Bugetul pentru anul 2024 acoperă atât dezvoltarea unui nou magazin, cât şi investiţiile în reţeaua existentă. În plus, din acest an dispunem şi de un spaţiu logistic modern, de peste 10.000 de metri pătraţi, situat în apropierea Bucureştiului. Acest centru logistic ne permite să livrăm eficient produsele către clienţii finali prin comenzile online, precum şi să asigurăm aprovizionarea rapidă a magazinelor noastre din întreaga ţară.“

Despre începutul anului 2024, Radu Oniga spune că a venit cu rezultate bune, ţinând cont şi de vremea prielnică. Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 1,56 miliarde de lei, în creştere cu 3% comparativ cu anul precedent, potrivit celor mai recente informaţii disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe. Profitul a scăzut însă cu 7%, iar numărul de angajaţi s-a redus cu 29 pe parcursul anului trecut.

Hornbach este unul dintre retailerii care au afişat public salariul pe care îl oferă celor care vor să se angajeze în cadrul companiei. „Magazinul Hornbach Militari angajează consilieri vânzări. Salariul începând cu 3.100 de lei pe lună, prime anuale cu valoare fixă, tichete de masă de până la 577,5 lei pe lună. Bani de transport 160 de lei/lună“. Acesta este textul care tronează pe un panou publicitar în Capitală şi unul dintre semnalele că regulile din zona de recrutare se schimbă treptat.

În România, retailerul a intrat în 2007, când a inaugurat magazinul din Berceni „ Bucureşti. Astăzi, magazine sub brandul Hornbach deservesc zona Bucureştului (fiind amplasate în Berceni, Militari şi Baloteşti), existând de asemenea câte unul în Timişoara, Sibiu, Braşov, Oradea, Cluj-Napoca şi, cel mai nou, în Constanţa. Potrivit celor mai recente date, unităţile din Berceni şi Baloteşti sunt cele mai performante ca vânzări.

 

Cine este Radu Oniga?

În vârstă de 43 de ani, Radu Oniga a studiat în cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti (secţia cu predare în limba germană). A lucrat apoi ca achizitor de produse non-food în cadrul unei companii internaţionale. În 2006, s-a angajat la Hornbach, fiind responsabil de domeniul achiziţiilor (achizitor) pentru gama de produse din lemn, materiale de construcţii şi prefabricate. În 2017, a preluat conducerea regională a departamentului e-business şi, în această calitate, a contribuit la impulsionarea dezvoltării magazinului online din România şi la digitalizarea modelului de afaceri. De la 1 martie 2024, el l-a înlocuit în rolul de CEO al Hornbach România, pe Mugurel-Horia Rusu, care a deţinut această funcţie începând din 2005.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels