Suplimente

Topul celor mai valoroase start-up-uri de tech: 03. Druid

Liviu Drăgan
01.02.2023, 13:00 172

Domenii: AI, software

Anul înfiinţării: 2018

Fondatori: Liviu Drăgan, Andreea Pleşea, Daniel Bălăceanu, 
Bogdan Pietroiu, Bogdan Grigorescu


Total finanţări în perioada ian. 2017 - iulie 2022

19.100.000 €


Valoarea celei mai recente finanţări, investitorii, anul finalizării:
13,7 mil. euro, 2022


Principalii investitori în companie: Liviu Drăgan, Early Game Ventures, GapMinder Fund, Karma Ventures, Hoxton Ventures

Cea mai recentă evaluare: 40 mil. euro. Evaluare pre-money seria A, 2022


Descriere: DRUID a dezvoltat o platformă pentru crearea de chatboţi – asistenţi vir­tuali bazaţi pe tehnologiile de recunoaştere a limbajului şi inteligenţă artificială pentru automatizarea diferitelor procese din organizaţii. Înfiinţat în 2018, DRUID este pariul pe care l-a făcut Liviu Drăgan, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori locali din IT, după exitul din compania TotalSoft. Până în prezent, start-up-ul a reuşit să atragă în portofoliu peste 100 de clienţi la nivel global, având peste 150 de parteneriate cu unele dintre cele mai mari companii de consultanţă de business, companii care furnizează servicii de BPO şi furnizori de tehnologii de top. DRUID a dezvoltat până acum chatbots pentru o serie de companii mari care activează în domeniul financiar-bancar, asigurări şi în cel medical, cum ar fi Banca Transilvania, OTP Bank, Provident, Cetelem, Asirom, Groupama şi Regina Maria. Totodată, start-up-ul a dezvoltat asistenţi virtuali şi pentru jucători din alte industrii, precum telecomunicaţii, retail sau soluţii SaaS (software as a service) – Telekom, Cărtureşti, Profi şi Smartbill. Majoritatea asistenţilor virtuali creaţi de DRUID sunt pentru automatizarea proceselor de resurse umane din companii sau pentru automatizarea relaţiilor cu clienţii. Din 2018 şi până în prezent, DRUID a reuşit să atragă finanţări substanţiale, atât de la oameni de business şi fonduri de investiţii din România precum şi de la fonduri de investiţii din străinătate. Strategia DRUID pentru extinderea internaţională vizează crearea de parteneriate în cât mai multe ţări de pe glob. Până acum, compania a reuşit să încheie parteneriate strategice în Europa, America de Nord şi de Sud, Orientul Mijlociu, Africa şi Asia.

Echipa Druid

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO