Suplimente

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Exportul, o oportunitate fantastică

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Exportul, o...

Autor: Cristina Roşca

24.11.2021, 00:04 143

Horaţiu Rada este coproprietar al Aqua Aurum Distribution, compania care administrează brandul de apă minerală Aur’a Mineral Water şi care a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 1 mil. lei. Înainte de pandemie, peste 50% din business provenea de la export, însă în ultimii ani ponderea a mai scăzut, conform celor mai recente date ale ZF. Compania este localizată în comuna Ocna de Fier, judeţul Caraş-Severin, şi are capital 100% românesc, fiind deţinută de oamenii de afaceri timişoreni Horaţiu Rada şi Eleodor Coptil. Antreprenorul Horaţiu Rada are însă şi alte afaceri, în special în domeniul energiei.

„Încă din 2013, de la înfiinţarea companiei, ne-am gândit foarte serios cum să abordăm piaţa şi ce strategie să alegem. În 2016, anul în care am început producţia efectivă, ştiam că mare parte din sticlele Aur’a trebuie să urmeze calea exportului. Am ales să îmbuteliem apa doar în sticlă, să începem poziţionarea ei în piaţa externă, în primul rând. Chiar dacă a fost un produs românesc, faptul că a fost un bun prezentat şi promovat în zona premium ne-a asigurat prezenţa la evenimente de top din lume – Festivalul de la Cannes, Premiile Grammy de la Beijing, Grand Prix Monte Carlo, celebra cină caritabilă organizată de tenorul Andrea Bocelli. Am început exporturile în 2016. Calea de a poziţiona şi promova un produs nou nu este uşoară şi implică multă muncă. Nu am luat cu asalt pieţele, am început pas cu pas. Avem pieţe în care suntem deja de 4-5 ani şi lucrurile sunt în creştere. În fiecare an avem pieţe noi, clienţi noi, oportunităţi noi. Pandemia ne-a afectat serios, aşa cum s-a întâmplat cu majoritatea producătorilor care se adresează majoritar sectorului HoReCa, foarte afectat de tot ceea ce trăim de aproape doi ani. A fost o perioadă dificilă şi nu putem spune că a trecut. Noi însă ne-am continuat munca, ne-am reinventat printr-un produs nou – Bag-in-Box 5 litri – şi ne-am concentrat atenţia pe consumatorii direcţi.

Este important să vedem exportul ca pe o oportunitate fantastică. De multe ori un produs de calitate de la noi din ţară este mai apreciat în afară. Noi avem 60% din izvoarele Europei, ape bune şi foarte bune, asta înseamnă foarte mult. Multe zone din lume se confruntă cu lipsa apei de calitate, şi nu ne referim la ţările din Africa. ”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO