Tara de origine: România

Pe lângă cosmetice, astăzi, sub umbrela Gerovital se găsesc şi produse de protecţie a pielii în timpul expunerii la soare.

Ţara de origine: România. „Tinereţe fără bătrâneţe“ transpus în branding: Farmec ajunge la 17 magazine Gerovital după ce a mai deschis o unitate în mallul Sun Plaza din Capitală

19.12.2018, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ În cadrul companiei Farmec lucrează 760 de angajaţi ♦ În 2017, producătorul a avut afaceri de peste 45 de milioane de euro.

Născut în România, sub în­dru­marea medicului Ana Aslan, brandul Gerovital a ajuns în ultimii ani pe raf­turile de cosmetice din ţări europene precum Grecia sau Polonia, dar şi în alte colţuri ale lumii, precum Japonia, Kuweit sau Canada. În paralel cu extin­derea în afara ţării, brandul acaparează şi pia­ţa locală, prin deschideri de magazine sub această marcă. Cel mai nou a fost inaugurat ieri în centrul comercial Sun Plaza din Bucureşti.

Povestea Farmec, în portofoliul căreia se află brandul Gerovital, a început odată cu înfiinţarea laboratoarelor Molnar Moser, în 1889, la Budapesta. Din acestea, în 1943 s-a desprins un mic laborator, Mol-Mos, a cărui activitate se desfăşura în Ro­mâ­nia, la Cluj-Napoca. În laboratorul din Cluj s-a produs pentru prima dată, în 1965, laptele Doina, şi astăzi unul dintre cele mai bine vândute demachiante de pe piaţa locală.

În 1967, director al laboratorului de la Cluj-Napoca a devenit Liviu Turdean, ta­tăl actualului CEO al Farmec şi cel care a pus de fapt umărul la ascensiunea bran­dului Gerovital, cel mai puternic din toate mărcile Farmec.

„Gerovital este un brand pe car­e l-am crescut constant. Cu toate că noto­rie­tatea brandului a fost câştigată în special de pro­dusele antirid, am fost atenţi la toate categoriile de con­sumatori (prin produse anti­ac­nee pentru tineri şi pro­duse de îngrijire pentru bărbaţi - n. red.)“, spun re­pre­zentanţii Farmec.

Odată cu venirea lui Liviu Turdean la conducerea fabricii, sub coor­do­narea medicului Ana Aslan, în labo­ra­toarele din Cluj au început să fie produse emulsii şi creme Gerovital cu vitamina H3, pentru femeile cu vârsta de aproximativ 40 de ani, al căror ten dădea primele sem­ne de îmbătrânire. Vita­mina H3, elementul-cheie din produsele Gerovital, avea să fie bre­vetată în peste 30 de ţări. Conceptul Gerovital H3 fusese introdus pentru pri­ma dată în 1957, la Verona (Italia), cu oca­zia Congresului Inter­na­ţional de Geron­to­logie. De istoria Gero­vital se leagă nu­me precum cele ale celebrităţilor Marlene Dietrich, Claudia Cardinale, Charlie Chaplin sau Salvador Dali, care au venit la Bucureşti pentru a testa produsele.

În 1969, Farmec începea fabri­carea produselor sub formă de spray, iar din 1970 a demarat dez­voltarea celei mai im­por­tante plat­forme de producţie de cosme­tice din România.

În 1995, Farmec s-a privatizat prin metoda MEBO (trecerea mijloacelor de producţie în proprietatea muncitorilor), având capital integral românesc. Primul director general ales de adunarea generală a acţionarilor a fost chiar Liviu Turdean. Potrivit datelor ZF, familia Turdean se numără printre acţionarii Farmec, însă nu există informaţii privind cât la sută din acţiuni deţine aceasta în companie.

Pe lângă cosmetice, astăzi, sub umbrela Gerovital se găsesc şi produse de protecţie a pielii în timpul expunerii la soare, Farmec fiind de altfel liderul pieţei de profil.

„Principalele paliere de dezvoltare pe care am mizat au fost modernizarea şi inovarea constantă a portofoliului de produse, crearea şi extinderea reţelei proprii de magazine de brand şi pătrunderea pe noi segmente de piaţă“, mai spun reprezentanţii Farmec.

Astfel, în acest moment, Farmec are 24 de magazine de brand, dintre care opt sub numele Farmec şi 16 centre Gerovital - în Cluj-Napoca, Bucureşti, Constanţa, Timişoara, Craiova, Ploieşti, Suceava, Iaşi, Piatra Neamţ, Galaţi, Oradea şi Râmnicu Vâlcea. Compania este primul şi singurul producător român de cosmetice care dispune de o reţea proprie de magazine de brand.

„Planificăm să extindem şi mai mult această reţea pe întreg teritoriul ţării.“

Cea mai recentă deschidere a avut loc ieri, pe 18 decembrie, în centrul comercial Sun Plaza.

În afară de Gerovital, din gama de branduri a Farmec, mai fac parte Doina, Dermofarm, Nufăr, Triumf, Obsesie sau Athos. Grupul este cel mai important producător român de pe piaţa de cosmetice, evaluată la 3,5 miliarde de lei. Compania concurează atât cu nume internaţionale, precum LíOrÈal sau Beiesdorf (Nivea), cât şi cu producători români de dimensiuni mai mici, cum este cazul Cosmetic Plant.

În cadrul companiei Farmec, lucrează 760 de angajaţi. În 2017, producătorul a avut afaceri de peste 45 de milioane de euro.

 

Unde ajunge Gerovital

 

„Pătrunderea pe piaţa externă a contribuit la rezistenţa brandului. Întărirea poziţiei pe plan internaţional este unul dintre obiectivele noastre principale. Vânzările pe piaţa externă au crescut cu peste 36% în perioada 2014-2017“, spun reprezentanţii Farmec.

 

Produsele sub brandul Gerovital sunt exportate în Europa, Asia şi America de Nord. În plus, Farmec este prezent în Europa cu şapte magazine - trei în Spania, două în Italia şi câte unu în Grecia şi Ungaria. Printre pieţele de desfacere pe care a pătruns recent Farmec se numără China, Irlanda şi Israel.

 

„Cea mai mare preponderenţă la export o au brandurile Gerovital şi Aslavital, cele mai solicitate produse fiind cele antirid, anti-acneice şi tratamentele de îngrijire pentru păr.“

 

 

 

 

 

 

 

Campania „Ţara de origine: România“ îşi propune să spună poveştile a zece branduri autohtone care au rezistat de-a lungul timpului şi s-au extins peste graniţe.

 

O campanie Ziarul Financiar cu susținerea Rompetrol