Te inspiră

Braşov te inspiră!, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Alina şi Ionuţ Tomescu, Băcănia lui Tomiţă: „Pregătim un nou concept, cu o gamă premium, pe care îl vom deschide spre finalul anului 2025. De câteva luni tot căutăm un spaţiu potrivit“

12.09.2024, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Investiţia într-o băcănie din Braşov înseamnă minimum 40.000 de euro, în vreme ce, în Râşnov, investiţiile sunt la jumătate, dar şi cifra de afaceri este proporţională.

Alina şi Ionuţ Tomescu, doi antreprenori din Braşov care, în urmă cu şapte ani, au deschis o băcănie în cartierul rezidenţial Coresi, lucrează acum la planul de extindere a reţelei şi la un nou concept, care ar urma să fie inaugurat în 2025.

„Am pornit în 2017, dintr-o nevoie personală - am devenit mamă pentru prima dată şi am încercat să căutăm produse cât mai sănătoase. Am deschis primul spaţiu în 2018, în cartierul rezidenţial Coresi, când tot proiectul era în construcţie, aşa că am pornit de la zero împreună. Am avut la un moment dat patru locaţii în Braşov şi Râşnov, dar am preferat să rămânem doar cu două - una este cea din Coresi, iar cea de-a doua se află în Râşnov, un oraş foarte turistic. Sunt perioade când magazinul din Râşnov merge mult mai bine decât cel din Braşov“, a spus Alina Tomescu, unul dintre fondatorii Băcăniei lui Tomiţă, la emisiunea online ZF Braşov te inspiră!.

Investiţia într-o băcănie din Braşov înseamnă minimum 40.000 de euro, în vreme ce, în Râşnov, investiţiile sunt la jumătate, dar şi cifra de afaceri este proporţională.

„În general, cam două treimi din vânzări le obţinem în Braşov. Am ajuns cam la 700.000 de lei cifră de afaceri. Avem o creştere cam de 30% de la începutul anului, dar a crescut şi partea de taxe şi cheltuieli“, a spus Ionuţ Tomescu.

Acum, el şi soţia lui pregătesc un concept nou pentru anul viitor, bazat pe tot ce au învăţat în cei şapte ani de business de până acum.

„Vom avea acolo o gamă premium, vom vedea, statistic, ce anume caută clienţii şi vom deschide spre finalul anului 2025. Va fi în Braşov şi de câteva luni tot căutăm un spaţiu potrivit, sunt mai multe criterii de care ţinem cont.“

În Băcănia lui Tomiţă se găseşte o varietate mare de produse, de la producători din toată ţara. Cămara Violetei, Ceaunul cu Bunătăţi, Ferma Tudor, Băcănia Bucovinei sunt câţiva dintre furnizori.

„Avem şi câteva produse făcute chiar de noi. Doar măslinele şi uleiul de măsline vin din străinătate. Septembrie este luna produselor noi în băcănie, înnoim anual gama.“

Echipa companiei numără acum şase angajaţi, suficienţi pentru funcţionarea celor două magazine, însă va fi nevoie de noi oameni pentru proiectul nou.

„Profilul clientului nostru este de corporatist, cu copii, care nu are timp să gătească şi nici nu are părinţi sau bunici care să-i prepare alimente.“

Cei doi antreprenori remarcă faptul că Braşovul a devenit din ce în ce mai aglomerat în ultima perioadă, mai ales în sezonul estival.

„Sunt mulţi turişti care vin la noi, după ce ne găsesc pe Internet. Turiştii străini caută mai ales zacuscă, dulceaţă şi pălincă. Preţurile dulceţurilor pleacă de la 25 de lei per borcan şi pot ajunge la 43 de lei.“

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania