♦ Grupul braşovean Sergiana, o afacere de familie pornită în 1992, a ajuns la venituri de 500 mil. lei în 2023 ♦ Fabrica de preparate din carne şi reţeaua de magazine înregistrează fiecare circa 120 mil. lei cifră de afaceri ♦ Celelalte businessuri au fiecare cam 20-30% din tot ce înseamnă veniturile grupului.
Grupul Sergiana din Braşov are un plan de investiţii care include renovări ale câtorva restaurante din portofoliu, extinderea reţelei de magazine cu preparate tradiţionale din carne şi instalarea de panouri fotovoltaice. Pe termen lung, familia de antreprenori se gândeşte inclusiv la deschiderea unui hotel.
„Odată la şapte ani, facem o renovare substanţială a fiecărui restaurant. Am renovat deja unul dintre ele, iar pentru un altul – cel mai vechi – vom începe în toamnă lucrările, investiţia fiind de câteva sute de mii de euro. Pe partea de magazine, am deschis deja două noi prăvălii în incinta hipermarketurilor Kaufland şi urmează o a treia, în Bucureşti, cu o investiţie de 100.000 de euro. Avem în derulare un proiect pentru modernizarea fabricii, suma totală fiind de 4 milioane de euro şi, de asemenea, ni s-au aprobat nişte proiecte şi pentru montarea sistemelor de panouri fotovoltaice, iar acolo investiţia se ridică la 3 milioane de euro“, a spus Diana Zahariea, directorul general al Sergiana Group, la emisiunea online ZF Braşov te inspiră!.
Sergiana este o companie de familie fondată de părinţii Dianei Zahariea împreună cu fraţii tatălui. Prima afacere deschisă a fost o brutărie, în 1992. A urmat în 1994 fabrica de preparate din carne, care este considerată nucleul a ceea ce înseamnă Sergiana astăzi.
„Am achiziţionat un complex de porci în 1999 şi l-am dezvoltat ulterior. Ulterior, am pornit reţeaua de magazine Sergiana, care numără astăzi peste 50 de prăvălii. În 1999, am deschis primul restaurant în Braşov, Ceasu’ rău, după care au urmat Sergiana, Casa Tudor şi celelalte. Astăzi avem zece restaurante, dintre care nouă în Braşov şi unu pe litoral. Ne ocupăm şi de agricultură, deoarece o parte din nutreţurile pentru porci este cultivată şi fabricată tot de noi, de aceea putem spune că urmăm principiul «de la furcă la furculiţă».“
Atât fabrica de preparate din carne, cât şi reţeaua de magazine înregistrează fiecare circa 120 de milioane de lei cifră de afaceri. Celelalte businessuri au fiecare cam 20-30% din tot ce înseamnă veniturile grupului. Sergiana a încheiat anul 2023 cu venituri totale de 500 de milioane de lei şi cu un număr de circa 1.300 de angajaţi în toate firmele din grup.
„Braşovul s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani atât din punctul de vedere al pieţei HoReCa, cât şi în zona de industrie, de aceea găsirea angajaţilor este o provocare tot mai mare. Am apelat şi la forţă de muncă din Asia, deşi nu ne doream. Totuşi, nu am fost niciodată într-un impas de a nu putea lucra din cauza lipsei de oameni. S-au deschis foarte multe restaurante, mai ales în centrul vechi al Braşovului.“
Diana Zahariea spune că se resimte o mică scădere a numărului de turişti în Braşov faţă de anul trecut în această perioadă, însă se vede o creştere pe litoral, unde restaurantul Sergiana din Neptun – Calul Bălan – are o capacitate de 200 de locuri şi totuşi, adesea, clienţii stau la coadă pentru o masă. Grupul are restaurante deschise inclusiv în malluri şi acolo clienţii sunt alcătuiţi în mare parte din grupuri de turişti, inclusiv străini. Toate restaurantele grupului sunt proprietate proprie, mai puţin cele din malluri, unde Sergiana plăteşte chirie.
„În magazine, observăm o tendinţă a clienţilor de a fi mai chibzuiţi cu ceea ce pun în coşul de cumpărături. Vedem însă că s-au deschis foarte multe supermarketuri şi s-au închis multe magazine mici. Din ceea ce producem, noi vindem cam jumătate prin reţeaua proprie de magazine, iar jumătate prin reţeaua de distribuţie, având cam 1.500 de revânzători. Produsele noastre ajung cam în trei sferturi de ţară. Se închid însă tot mai multe magazine mici, pentru că nu mai fac faţă concurenţei supermarketurilor. Cu marii retaileri este un alt nivel de negociere, sunt alte pretenţii.“
Diana Zahariea mai spune că Sergiana are terenuri achiziţionate şi îşi doreşte extinderea cu un centru de evenimente, un hotel şi un centru de agrement, dacă vor fi oportunităţi.
„Vrem să dezvoltăm un nou format de magazine, căutăm spaţii mai mici, unde să avem doar produse Sergiana, pâine şi lactate.“
Cea mai mare firmă din grupul Sergiana este Sergiana Prodimpex, deţinută în prezent de şapte acţionari, majoritari fiind Aurora Neculoiu (30%) şi Sergiu Cabal (25%), potrivit datelor de pe platforma Termene.ro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE