Te inspiră

Craiova, oraş de business şi centru cultural - proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Dezvoltatorul imobiliar President Residence are în derulare o investiţie de 25 mil. euro într-un hotel de brand în Craiova. „Sperăm să fie deschis pentru târgul de Crăciun din 2025“

05.12.2024, 00:06 Autor: Cristina Roşca

Grupul President Residence a dezvoltat în prima fază 350 de apartamente, pentru ca acum să investească într-un hotel În faza a treia a proiectului urmează renovarea unor clădiri cu valoare istorică şi noi investiţii în zona rezidenţială Investitorul din spatele President Residence deţine şi fabrica de pâine Pan Group şi a pariat 17 mil. euro pe a doua fabrică de profil, toate în Craiova.

Dezvoltatorul imobiliar President Residence are în derulare o in­vestiţie de 25 mil. euro într-un hotel de brand în Craiova. E vorba despre un hotel de circa 180 de camere cotat la patru stele, care ar urma să fie deschis pentru târgul de Crăciun din 2025.

„President Residence este un dezvoltator imobiliar care activează pe piaţa de real estate rezidenţial, de spaţii comerciale, de birouri şi hotelieră. Mai avem şi activitate în alte domenii, cum ar fi producţia de panificaţie şi patiserie, unde am terminat o investiţie greenfield de 17 milioane de euro“, spune Denisa Strunoiu, CEO al President Residence.

Ea a fost prezentă în cadrul emisiunii „Craiova, oraş de business şi centru cultural“, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania.

Proiectul Prezident a apărut în 2017. Atunci a început prima parte de documentaţie - întocmirea planurilor urbanistice, întocmirea conceptului şi obţinerea autorizaţiilor de construire. 

„Este un proiect care se dezvoltă pe mai multe faze de execuţie. Am finalizat prima fază, care înseamnă 350 de apartamente, spaţii comerciale, locuri de parcare subterane şi supraterane. În momentul de faţă suntem la execuţia celei de-a doua faze, care înseamnă un proiect hotelier de brand în Craiova cu 180 de camere, restaurante, spaţii de conferinţă, zone de parcare.“

Din 2018 a fost ales brandul şi hotelul este deja afiliat, având un contract de franciză semnat. Va fi un hotel de patru stele.

„Sperăm să finalizăm investiţia în cursul anului viitor. Aşadar, dacă totul decurge cum trebuie, sperăm să fim deschişi pentru următorul târg de Crăciun.“ 

Iniţial, investiţia se axa pe segmentul de business. Între timp, lucrurile s-au schimbat, zona de leisure dezvoltându-se. „Urmează ca anul viitor, când se va finaliza construcţia hotelului, să demarăm şi cea de-a treia fază a proiectului President, care presupune renovarea unor clădiri cu valoare istorică, cărora li se va da o funcţionalitate de birouri, spaţii comerciale, spaţii de restau­rante şi încă o fază de rezidenţial.“

Toate aceste faze au fost gândite încă de la început, pe parcurs doar au mai fost ajustate anumite lucruri în funcţie de condiţiile care s-au mai schimbat. Denisa Strunoiu recunoaşte că au fost nişte ani destul de provocatori, cu pandemia, cu sincopele care au existat în lanţurile de aprovizionare, cu criza energetică, cu războaiele şi, pe alocuri, cu o instabilitate politică. 

„Iar asta nu e valabil doar pentru noi, ci pentru toate domeniile de activitate. Pe lângă asta, mai este şi provocarea cu forţa de muncă. Totuşi, cu multă răbdare şi cu o strategie bine pusă la punct, se rezolvă.“

În prima fază a proiectului au fost investiţi circa 30 de milioane de euro. Pentru hotel, bugetul este de circa 25 mil. euro.

„În prima fază a proiectului noi am construit 350 de apartamente, iar acestea sunt vândute în proporţie de 98%. Asta ne încurajează pentru viitor. De altfel, în faţa a treia a proiectului urmează să mai dezvoltăm alte locuinţe.“

Executivul român afirmă că era nevoie în Craiova de un proiect rezidenţial. Această zonă rezidenţială în Craiova, spre deosebire de celelalte oraşe, a plecat un pic mai greu, în sensul în care iniţial, până în 2010-2012, se căutau şi se tranzacţionau mai multe terenuri. După 2012 au început să apară şi proiectele rezidenţiale. 

„E adevărat că au apărut proiecte rezidenţiale mici. Cele mari sunt şi în momentul de faţă destul de puţine. Aşadar, ele au fost bine primite pentru că oamenii simţeau nevoia de apartamente bine construite. Oamenii voiau proiecte complete, cu spaţii comerciale, cu restaurante. Căutau un concept. Şi voiau să fie cât mai aproape de zonele de interes, de şcoli, de grădiniţe.“

Dorinţa de a investi în zona hotelieră a apărut cândva în 2014. Investitorul din spatele President Residence – Dumitru Popescu - a văzut încă de atunci potenţialul, iar la momentul acela nu exista nici Târgul de Crăciun, nici atâtea alte iniţiative, povesteşte Denisa Strunoiu. „Însă, în momentul de faţă, hotelul a devenit pentru Craiova o necesitate, oraşul s-a dezvoltat foarte mult, atât din punct de vedere cultural, cât şi ca centru de business. Avem tot mai multe parcuri logistice, hub-uri IT. E nevoie de locuri de cazare.“

În 2016, investitorul a achiziţionat şi o fabrică de panificaţie existentă – Pan Group, o unitate care produce pâine din 1967. Potrivit platformei termene.ro, firma cu afaceri de circa 30 mil. lei anul trecut, e deţinută în proporţie de 94% de Dumitru Popescu.

„Avem un brand local, care la un moment dat a avut prezenţă şi la nivel naţional. Apoi, a existat o dorinţă de a crea o infrastructură nouă.“

Aşadar au fost puse bazele unei noi investiţii – de 17 mil. lei, într-o nouă fabrică. 

„Aici, o să realizăm unele produse care care aparţin brandului iniţial, dar vom veni şi cu cu altele. Preferinţele consumatorior s-au schimbat şi atunci este nevoie să adaptăm produsele la cerinţele actuale. Vom păstra şi unitatea veche şi vom produce în paralel.“

În 2018 antreprenorul a obţinut o finanţare europeană de 2,4 mil. euro pentru această unitate de producţie, la care s-au adăugat fonduri proprii şi un credit bancar. 

„Pentru noi, 2024 a fost un an bun. Pe segmentul rezidenţial nu am simţit scăderi. Mai mult, vedem perspective bune pentru anul următor. Ne aşteaptă două deschideri importante (hotelul şi fabrica – n.red.) şi, în acelaşi timp, vom demara procedurile pentru fazele următoare de execuţie“, conchide Denisa Strunoiu.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania