Te inspiră

Craiova, oraş de business şi centru cultural - proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Lelia Gheorghiţă, cofondator al White Kiss: Încă din timpul facultăţii, studenţii la Stomatologie sunt încurajaţi în această direcţie, a antreprenoriatului

12.12.2024, 00:05 Autor: Cristina Roşca

♦ Spre deosebire de medicină, în stomatologie nu există la nivel naţional decât foarte puţine cabinete şi spitale de stat.

Piaţa stomatologică din România a spart pragul de 1 mld. euro cifră de afaceri în 2023, după o creştere de 18%. În cinci ani, piaţa s-a dublat.

Numărul companiilor din acest domeniu a trecut de 10.000, în industrie activând aproape 20.000 de angajaţi, arată datele publice.

Totuşi, sectorul este unul puternic fragmentat, cu numeroase iniţiative antreprenoriale mici, acesta fiind modelul peste tot prin ţară. Acest lucru poate fi explicat prin faptul că, spre deosebire de medicină, în stomatologie nu există la nivel naţional decât foarte puţine cabinete şi spitale de stat.

„Încă din timpul facultăţii, studenţii la stomatologie sunt încura­jaţi în această direcţie, a antrepreno­riatului“, spune Lelia Gheorghiţă, cofondator al White Kiss, o clinică din Craiova specializată în medicină dentară, chirurgie maxilo-facială şi implantologie. Ea a fost prezentă în cadrul emisiunii „Craiova, oraş de business şi centru cultural“, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania.

Povestea businessului a început acum circa 20 de ani, când Lelia Gheorghiţă şi soţul său erau încă studenţi, ea la Facultatea de stoma­tologie, el la Medicină Generală.

„Atunci am decis să deschidem un cabinet micuţ de stomatologie, într-un apartament amplasat la parterul unui bloc. Eu nu lucram, eram încă studentă, aşa că aveam un medic angajat. Iar eu şi soţul meu făceam tot ce ţine de partea de organizare, de administrare.“

Spune că au mers pe drumul acesta pentru că îşi doreau foarte mult să aibă un lucru al lor, pe care să-l poată dezvolta după propriul concept.

„Am început cu această activitate micuţă. Am pornit cu un singur unit dentar, într-o singură încăpere. Apoi, câţiva ani mai târziu, am mai achiziţionat un unit.“

Lucrurile au mers bine de la început, dar a contat foarte mult şi faptul că fondatorii s-au implicat. „Eram în ultimul an la facultate, participam la cursuri şi stagii, dar în tot restul timpului, indiferent că era sărbătoare, că era sâmbătă, că era duminică, eram acolo”, îşi aminteşte Lelia Gheorghiţă. Şi atunci, pacienţii au început să vină.

Soţul său este medic primar în chirurgie oro-maxilo-facială şi, încă din timpul rezidenţiatului, s-a specializat foarte mult. Stomatologia şi chirurgia orală şi respectiv maxilo-facială merg destul de mult mână în mână. „Ne-am susţinut reciproc. De-a lungul acestor decenii ne-am făcut planurile cam pentru fiecare cinci ani. Ne-am impus nişte ţinte şi am lucrat în idrecţia asta.”

Aşadar, după ce acel cabinet iniţial a definit neîncăpător, antreprenorii au deschis încă unul.

„Acolo a început soţul meu să se ocupe de partea de chirurgie orală şi de implantologie.” Asta se întâmpla acum 10-11 ani. Totuşi, la acel moment, aveau două spaţii în care îşi desfăşurau activitatea, însă oarecum funcţionau separat. Şi era nevoie să fie în acelaşi loc, deoarece mulţi pacienţi aveau nevoie de mai multe servicii, de mai multe specialităţi. „Aşadar, acum 10 ani ne-am mutat într-un spaţiu mult mai mare. Iar de anul acesta suntem într-un alt spaţiu, şi mai mare.”

Astăzi White Kiss are şase unit-uri, deci şase cabinete de stomatologie, şi două săli de intervenţii de chirurgie - o sală de mici intervenţii şi o sală, momentan tot de mici, „dar în curând să sperăm că va fi şi de mari intervenţii”.

Compania s-a mutat în acest nou spaţiu în septembrie 2024, dar a durat ceva până am pornit activitatea.

„Cu siguranţă lucrurile vor progresa anul viitor. Avem un proiect în curs, mai exact vrem să demarăm şi activitatea de anestezie generală. Am reuşit să achiziţionăm un aparat de anestezie generală şi suntem în curs de pregătire a acestui proces.”

În echipa White Kiss sunt opt medici colaboratori – din care patru asociaţi astăzi – şi mult alt personal adiacent.

„Programul nostru este plin la clinică, avem peste 30 de pacienţi pe zi. Avem mulţi pacienţi care vin din afara Craiovei, poate jumătate din total. Mulţi vin din judeţ, dar avem şi din judeţele învecinate. Vin în primul rând pentru tratamentele chirurgicale, avem colaborări cu medicii din zonele respective. Avem şi care vin pentru tratamentele stomatologice, probabil la recomandare.”

Lelia Gheorghiţă spune că e o diferenţă foarte mare în comportamentul pacienţilor faţă de acum două decenii. Frica lor faţă de stomatolog nu mai e aceeaşi.

„Totuşi, deşi avem pacienţi care au înţeles că e mai bine să prevină decât să trateze, avem şi pacienţi care vin cu probleme grave. Poate această situaţie are în spate raţiuni financiare, poate frică.”

Compania White Kiss SRL a obţinut afaceri de 6,5 mil. lei anul trecut, plus 45%.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania