ZF TechDay

ZF/Orange Tech Day. Florin Popa, director B2B Orange: Sper să nu avem o memorie scurtă şi să uităm lecţiile importante ale acestei perioade în care am trecut printr-o transformare digitală forţată

25.06.2020, 00:00 Autor: Adrian Seceleanu

ZF alături de Orange, liderul pieţei locale de telecom, lansează proiectul ZF Tech Day, o emisiune săptămânală, difuzată în fiecare luni începând cu ora 13.00, care va avea rolul unui ghid pentru companii şi instituţii în procesele de transformare digitală.

Lecţiile transformării digitale forţate prin care a trecut România în această perioadă nu ar trebui să fie uitate, iar proiectele de digitalizare să fie iar trecute în plan secund în condiţiile în care aceste luni au demonstrat că jucătorii care s-au „antrenat“ la capitolul IT au depăşit mai bine provocările de a-şi servi clienţii, cetăţenii şi partenerii.

„Cred că într-adevăr contextul dincolo de a fi diferit cu siguranţă este extrem de diferit şi neaşteptat. Dacă probabil împreună am fi discutat o asemenea posibilitate la finalul anului trecut ni s-ar fi părut una aproape apocaliptică, aş zice, de neimaginat. Dincolo de lucrurile care s-au întâmplat cred că importante sunt învăţămintele pe care le tragem de aici, cu ce rămânem. Cred că au fost lecţii importante pentru toate companiile, pentru tot mediul de afaceri, pentru autorităţile publice, pentru ONG-uri. Deci tot ecosistemul acesta care constituie piaţa, toţi actorii principali, a fost de-a dreptul bulversat de ceea ce s-a întâmplat. Aşa cum spuneam învăţămintele sunt importante, sper să nu avem o memorie scurtă, sper să continuăm demersurile importante care au fost făcute în această perioadă. Am asistat la o accelerare foarte puternică şi dacă vreţi la o transformare digitală forţată, companiile au fost nevoite să implementeze soluţii pe care ani de zile le-au discutat, dar au considerat că poate nu este momentul sau poate că nu sunt suficient de pregătite, ceea ce cumva a ajutat contextul digital, dacă este să ne referim la acest lucru“, a declarat Florin Popa, director business to business al Orange, liderul pieţei locale de telecom, în cadrul emisiunii ZF Tech Day.

ZF, liderul presei de business din România, alături de Orange, liderul pieţei locale de telecom, au lansat proiectul ZF Tech Day, o emisiune cu o frecvenţă săptămânală, care porneşte la drum cu ambiţia de a deveni un ghid de referinţă pentru companii şi instituţii în demersurile lor de a se folosi de tehnologie pentru a funcţiona mai eficient şi mai rapid, pentru a-şi servi mai bine clienţii şi pentru a colabora mai bine.

„Sper să fie un proiect de cât mai lungă durată. Este o iniţiativă comună pe care o discutăm de ceva timp, cred că am fost pe de o parte amânaţi de evenimentele recente datorită crizei sanitare, dar pe de altă parte şi impulsionaţi să pornim acest demers de a fi un fel de ghid, un far călăuzitor aş zice, pentru companii mai mari sau mai mici care îşi doresc să facă tranziţia către noua realitate, aşa cum este paradigma economică pe care tocmai o traversăm“, a menţionat Popa.

Proiectul îşi propune să vină pe piaţă şi cu un discurs mai simplu despre tematica transformării digitale, a adăugat repre­zentantul Orange. „Din punctul nostru de vedere, la Orange Business Services, credem că este foarte mare nevoie de o educare a pieţei, credem că este foarte mare nevoie de simplificarea discursului pe care îl au companiile când vine vorba despre transformare digitală şi despre tehnologie în general şi la fel de mult credem că putem ajuta să facem acest lucru, credem că este şi un rol de responsabilitate pe care companiile din tehnologie trebuie să şi-l asume în raport cu clienţii lor.“

Emisiunea va avea şi rolul de a prezenta cele mai noi soluţii şi tehnologii digitale, fără ca acestea să se rezume la cele din portofoliul Orange. „Din acest punct de vedere am încercat în ultimul timp să contribuim la promovarea şi popularizarea noilor tehnologii mai ales pe perioada acestei crize sanitare fără precedent, care a generat provocări absolut neaşteptate pentru marea majoritate a companiilor de pe piaţă. Nu ne dorim să fie un demers exclusivist, nu o să promovăm doar soluţiile Orange Business Services. Vom aduce aici în această discuţie şi clienţi, care au traversat această transformare digitală, sau o parte din ea măcar, să ne povestească cum a fost călătoria lor, cât de dificilă a fost sau cât de uşoară, ce lecţii au învăţat. Cred că este foarte util să vorbeşti şi despre eşecuri, despre lucrurile care nu au funcţionat, să ne spună invitaţii cum au trecut peste punctele blocante, peste nereuşitele pe care le-au avut în acest demers de transformare digitală. De asemenea intenţionăm să aducem alături de noi şi parteneri tehnologici pe care îi avem alături de noi în construirea soluţiilor, pe care le oferim clienţilor. Vom aduce şi start-up-uri care sunt parte din Orange Fab, incubatorul şi acceleratorul nostru de start-up-uri de pe piaţa locală pentru că ele cu siguranţă pot să ofere agilitatea pe care marile companii cu siguranţă că nu o aduc în piaţă“.

 

Ce a mai declarat Florin Popa în cadrul emisiunii

► În acelaşi timp este o diferenţă foarte, foarte mare între ceea ce s-a întâmplat pentru companiile care au investit înainte în tehnologie şi cele care au fost total nepregătite. Vedem companii din aceeaşi industrie, din sectoare de activitate care au fost afectate de criză, dar care au fost afectate în mod diferit. Sunt companii care au crescut, au crescut cumva în această perioadă de oportunitate de a-şi mări cota de piaţă pentru că au fost mai pregătite în a-şi expune către clienţi produsele şi serviciile şi companii care nu au fost deloc pregătite şi atunci le-a luat foarte, foarte mult timp să se adapteze.

► Cred că asta este o lecţie foarte, foarte bună pentru ceea ce urmează şi cred că pregătirea aceasta, continuitatea businessului, ceea ce toate companiile mari numesc plan de continuitate pentru business devine foarte, foarte important, este un fel de exerciţiu, este ca un antrenament la sportivi, vedem diferenţele între echipele care se antrenează foarte mult şi care au o valoare apropiată de celelalte. Vedem diferenţa lor în performanţă.

► La fel şi în business, companiile care s-au antrenat şi au avut planuri de continuitate a businessului, au investit în tehnologie, au fost mult mai bine pregătite şi sunt mult mai puţin afectate. Din nefericire segmentul cel mai afectat a fost cel al întreprinderilor mici şi mijlocii pentru că au fost, din perspectiva aceasta a dotării cu instrumente digitale cele mai puţin pregătite. De unde şi credinţa noastră că probabil în următoarea perioadă, şi nu este doar o credinţă, ea este confirmată şi de cifre. Aşa cum spuneam în următoarea perioadă o să vedem o explozie a vânzărilor de produse digitale pentru companii mici şi mijlocii. Pe de altă parte, acolo este şi cea mai mare nevoie de asistenţă pentru că cele mai multe companii din acest sector, acest segment de piaţă, nu au departamente specializate de IT - consultanţi, oameni care să le poată spune care sunt cele mai potrivite soluţii pentru nevoile lor.

► Deci credem cumva că lucrurile trebuie împărţite între soluţiile pentru companiile mari şi foarte mari care, trebuie să recunoaştem, au fost mult mai bine pregătite să facă faţă crizei, aveau politici inclusiv înainte de criză de a le permite angajaţilor să lucreze de acasă de exemplu, şi companiile mai mici unde instrumentele digitale lipsesc aproape cu desăvârşire.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday